AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Er det lurt å ha en sånn valutakonto. Ser at Sparebank 1 tilbyr det også for privat bruk. https://www.sparebank1.no/nb/sr-bank/bedrift/produkter/valutakonto.html Eller hva er den beste måten å eie euro på? Anonymkode: 1ec53...bbd
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Hvis du vil eie euro må du enten ha dem på en eurokonto i bank eller i madrassen/et syltetøyglass/andre oppbevaringssteder hjemme for sedler og mynt. Valutakonto er primært ment for folk som har inntekter eller utgifter i utenlandsk valuta, men kan selvsagt brukes som sparekonto uten at banken bryr seg. Om det er lurt å kjøpe euro nå for å spekulere i at kronen skal svekke seg enda mer slik at euroene dine øker i verdi - der "strides de lærde" - finnes ingen fasit og kursen euro/norske kroner kan også gå motsatt vei på litt sikt. Anonymkode: 3225c...1af
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Invester i fond som består av utenlandske aksjer. Ikke valutasikret. Men du må ha lang horisont. Anonymkode: 4b858...92d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Invester i fond som består av utenlandske aksjer. Ikke valutasikret. Men du må ha lang horisont. Anonymkode: 4b858...92d Dårlig ide for da får jeg alle de risikofaktorer knyttet til aksjer. Jeg ønsker kun valutarisiko og investere direkte. Anonymkode: 1ec53...bbd
Gjest Automagisk Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dårlig ide for da får jeg alle de risikofaktorer knyttet til aksjer. Jeg ønsker kun valutarisiko og investere direkte. Anonymkode: 1ec53...bbd Da har du jo allerede postet svaret på det du lurer på..valutakonto..De fleste banker tilbyr det og du kan veksle fram og tilbake mellom usd, eur og nok på mobilen din.. Bare vær klar over at valutakurser historisk sett ikke bare endrer seg i en retning for alltid..hun nye sentralbanksjefen vår kan fort få panikk over kronekursen og derav den importerte inflasjonen og begynne å kjøpe kroner..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 On 5/28/2023 at 10:43 AM, Kokeplate said: Å ikke gjøre det med dagens kronekurs. hvorfor ikke? Anonymkode: 1ec53...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå