AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Det er en egen "type" kvinnfolk som deler ut disse røde flaggene. Du verden, ikke mange som er "heldige" nok til å date disse snart.. Selv tipper jeg at de har dårlig selvfølelse/selvtillit, lite å tilby en mann og er såpass sære, at de gjemmer seg bakk disse røde flaggene sine. Bedre å skylde på menn, enn å gå i seg selv og endre seg vel.. Anonymkode: 2f836...3f6 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Jeg endret meg mye og gikk inn i meg selv, jeg forandret meg til en bedre person, og nå ser jeg røde flagf klarere enn noen gang. Røde flagg jeg før ignorerte og dukket med hodet først i voldelige forhold. Anonymkode: 5ce5b...d35 15 5 15
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Åja. Jeg tenker mer på at EN AV FEM kvinner opplever å bli voldtatt i løpet av livet, så det er smart å være på utkikk etter røde flagg. Anonymkode: 618c0...6c5 16 2 21
Lorieen Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Slapp av, vi kvinner er ikke interessert i «dere menn» uansett. Vi vil ha ordentlige mannfolk. 12 2 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Åja. Jeg tenker mer på at EN AV FEM kvinner opplever å bli voldtatt i løpet av livet, så det er smart å være på utkikk etter røde flagg. Anonymkode: 618c0...6c5 Det kan absolutt ikke være sant. Anonymkode: 43885...ddf
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan absolutt ikke være sant. Anonymkode: 43885...ddf Jo dessverre kan det jo det. Betyr ikke at en av fem menn voldtar, men betyr at kvinner må være obs Anonymkode: f8da0...6ce 7 1 9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan absolutt ikke være sant. Anonymkode: 43885...ddf Det er dessverre sant. Anonymkode: 618c0...6c5 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 Kan faktsik være litt enig med TS, bare se på dette innlegget https://forum.kvinneguiden.no/topic/1683952-red-flag-at-han-spør-om-å-bli-eksklusiv-tidlig/#comment-32241729 Altså når man spør om det er et rød flagg at daten vil være eksklusiv, når man dater så sier det jo seg selv at det kanskje går litt forlangt med røde flagg utdeling. Anonymkode: 08968...72d 5 3
Andro Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 En mann som er provosert over at kvinner oppdager faresignaler 🚩 for å bli utnyttet eller mishandlet. Hvilke motiver kan noen ha for å ville stilne bevissthet rundt undertrykkingsstrategier mon tro? 🤯 10 15
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er en egen "type" kvinnfolk som deler ut disse røde flaggene. Du verden, ikke mange som er "heldige" nok til å date disse snart.. Selv tipper jeg at de har dårlig selvfølelse/selvtillit, lite å tilby en mann og er såpass sære, at de gjemmer seg bakk disse røde flaggene sine. Bedre å skylde på menn, enn å gå i seg selv og endre seg vel.. Anonymkode: 2f836...3f6 Gir mening at du er lei av å bli møtt med grunnleggende skepsis og å føle at du må bli vurdert etter ganske overfladiske mål i stedet for at folk bare kan bli kjent med deg som du er, uten fordommer og fastlåste ideer om hvilke små signaler en mann må sende og ikke sende for å ikke regnes som farlig. Men gir også mening at damer må prøve å følge med og passe litt på, og generelt være litt bevisst på hva de ser etter. Beste er vel å komme over den første fasen med følelsesløs måling og analysering av hverandre så fort som overhode mulig, så man kan bli kjent på ekte? Og da kan de røde flaggene få ligge Anonymkode: f8da0...6ce 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Åja. Jeg tenker mer på at EN AV FEM kvinner opplever å bli voldtatt i løpet av livet, så det er smart å være på utkikk etter røde flagg. Anonymkode: 618c0...6c5 Og det verste er at mange av disse blr voldtatt av menn de kjenner og stoler på, og følte seg trygge med. Å ta det fra noen på denne måten er så forjævlig at jeg har ikke ord. Anonymkode: 5ce5b...d35 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 Dere som går rett i skyttergravene føler dere tydeligvis truffet... Anonymkode: ff2d1...61d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 De aller fleste ønsker å unngå å gjøre samme feil flere ganger. Lik kvinner har du vel også selv noen grenser for hva og hvem du gidder bruke tid på? Anonymkode: b4884...d4f 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De aller fleste ønsker å unngå å gjøre samme feil flere ganger. Lik kvinner har du vel også selv noen grenser for hva og hvem du gidder bruke tid på? Anonymkode: b4884...d4f Ja, men jeg deler ikke ut disse flaggene til hverken de eller til mine kompiser slik dere holder på. Anonymkode: 2f836...3f6 1
visp Skrevet 27. mai 2023 #15 Skrevet 27. mai 2023 Det er selve uttrykket som har blitt fryktelig utslitt. Dritlei av å lese om red flag, men å veie for og imot angående å ville leve med et annet menneske er noe som alltid har foregått, og det tyder jo på at det er litt sirkulasjon i hjernen. 1 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og det verste er at mange av disse blr voldtatt av menn de kjenner og stoler på, og følte seg trygge med. Å ta det fra noen på denne måten er så forjævlig at jeg har ikke ord. Anonymkode: 5ce5b...d35 Ja det er helt forbanna forjævlig! Ødelegge en annens evne til å bare slappe av og stole på menneskene de har rundt seg. Dette samfunnet der kvinner må se etter røde flagg er dumt for alle. Ikke at damene ser etter det, men at de må. Tipper alle damer som ser etter røde flagg egentlig skulle ønske at de kunne sluppet, akkurat som mennene skulle ønske at vi hadde sluppet å bli så «matematisk» vurdert. Hvis samfunnet hadde vært tryggere for kvinner, kunne alle bare gått rundt og blitt kjent med hverandre med tillit og nysgjerrighet, uten denne evige skepsisen. Men noen av oss ødelegger liksom litt for det, og ødelegger da for oss alle! Anonymkode: f8da0...6ce 5 7
herzeleid Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er en egen "type" kvinnfolk som deler ut disse røde flaggene. Du verden, ikke mange som er "heldige" nok til å date disse snart.. Selv tipper jeg at de har dårlig selvfølelse/selvtillit, lite å tilby en mann og er såpass sære, at de gjemmer seg bakk disse røde flaggene sine. Bedre å skylde på menn, enn å gå i seg selv og endre seg vel.. Anonymkode: 2f836...3f6 Litt usikker på hva du mener. At kvinner er bevisste på signaler eller indikasjoner på at en mann har dårlige intensjoner eller ikke er deres type ser jeg på som utellukkende positivt. Så er det derimot klart at en del av den mer rundhåndede bruken av "røde flagg" her inne, gjerne kombinert med en dose tankelesing og fjerndiagnostisering, virker å komme fra et litt mer dysfunksjonelt sted. 4 3 2
ElectricScum Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Det har gått inflasjon i begrepet og mistet sin funksjon for lenge siden. Iallfall her på KG. Å svare på tråder med å poste ørten røde flagg er hjernedødt.
Gorgonzola Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Åja. Jeg tenker mer på at EN AV FEM kvinner opplever å bli voldtatt i løpet av livet, så det er smart å være på utkikk etter røde flagg. Anonymkode: 618c0...6c5 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det kan absolutt ikke være sant. Anonymkode: 43885...ddf AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jo dessverre kan det jo det. Betyr ikke at en av fem menn voldtar, men betyr at kvinner må være obs Anonymkode: f8da0...6ce AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er dessverre sant. Anonymkode: 618c0...6c5 Andro skrev (13 minutter siden): En mann som er provosert over at kvinner oppdager faresignaler 🚩 for å bli utnyttet eller mishandlet. Hvilke motiver kan noen ha for å ville stilne bevissthet rundt undertrykkingsstrategier mon tro? 🤯 Provoserer ikke meg i det hele tatt. Jeg forstår, eller mer presist; har lært meg å innse og respektere, at kvinner i langt større grad enn menn både leter etter, mistenker, frykter og helt sikkert oppdager faresignaler. Det er jo ikke rart. Nesten alle fysiske overgrep og voldsutøvelser begås av menn. Kvinner er fysisk underlegne og selv jeg skjønner at en fullbyrdet voldtekt - inkludert traumer og graviditet - medfører vesentlig tyngre følgeskader/konsekvenser enn om en mann får nesa eller noen ribbein brukket i en fight. Det sagt, at en av fem kvinner opplever at de har blitt voldtatt er ikke det samme som at en av fem kvinner har blitt voldtatt. At voldtekt er et stort samfunnsproblem kan det allikevel umulig herske tvil om. Det er et voldsomt behov for oppmerksomhet, opplæring, veiledning og bevisstgjøring blant menn som sådan, for å bekjempe dette problemet. Endret 27. mai 2023 av Gorgonzola 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 3 minutter siden, Gorgonzola said: Provoserer ikke meg i det hele tatt. Jeg forstår, eller mer presist; har lært meg å innse og respektere, at kvinner i langt større grad enn menn både leter etter, mistenker, frykter og helt sikkert oppdager faresignaler. Det er jo ikke rart. Nesten alle fysiske overgrep og voldsutøvelser begås av menn. Kvinner er fysisk underlegne og selv jeg skjønner at en fullbyrdet voldtekt - inkludert traumer og graviditet - medfører vesentlig tyngre følgeskader/konsekvenser enn om en mann får nesa eller noen ribbein brukket i en fight. Det sagt, at en av fem kvinner opplever at de har blitt voldtatt er ikke det samme som at en av fem kvinner har blitt voldtatt. At voldtekt er et stort samfunnsproblem kan det allikevel umulig herske tvil om. Det er et voldsomt behov for oppmerksomhet, opplæring, veiledning og bevisstgjøring blant menn som sådan, for å bekjempe dette problemet. Stikk av. Anonymkode: 618c0...6c5 1 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå