Gjest Inverto Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Særboerskap eller Living Apart Together (LAT) som det er på engelsk, er en relativt ny måte å leve på som par. Dette vil si et par (gift eller ikke) som velger å bo hver for seg istedet for under samme tak. Det er en del fordeler med dette. Som for eksempel mer frihet, selvstendighet og at det ironisk nokk gjør tiden man møtes, mer intens. Du kan lese mye mer ved å google det. Jeg personlig er ute etter et slik forhold. Hva mener du om særboerskap?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Da kunne jeg like gjerne ha invitert ei ny jente på besøk hver kveld og vært enda friere. Liker å våkne med dama, massere rumpa hennes mens hun lager mat og høre på evig sutring om at toalettet stinker. Forhold uten å bo sammen kunne jeg ikke sett for meg. Anonymkode: eec8f...c77 8 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Flott for de som liker det. Alle trenger ikke å leve som "alle" forventer. Godt at man kan ta de valgene selv Anonymkode: 47c2b...d1b 7 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Skjønner ikke hva du mener med at det er nytt. Min mormor var enke, og hadde så en kjæreste uten at de flyttet sammen iallfall i 20 år. Vanlig der man har barn, sitter i uskiftet bo etc. Blant unge er det nok mer av midlertidig art. Jeg ser fordelene. Man trenger ikke blande økonomi, heller ikke involvere seg i den andres barn. Mindre gnisninger i hverdagen, mer kjærestetid når man ersammen. Mange lever også er hektisk liv, og slipper da dårlig samvittighet for ikke å prioritere hverandre. Anonymkode: 7d515...5c2 14 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 Jeg kommer nok aldri til å bo med noen andre enn barna mine og evn en hund noen gang igjen. så for meg vil det bli særboerskap - eller bare være kjærester altså: ikke samboer eller gifte meg. k40 Anonymkode: 59e04...7a6 14 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 Det er da ikke særlig nytt. Ikke noe for meg. Jeg har vært i avstandsforhold (2 fly, 8 timer hver vei minimum) og det er såklart mer intenst når man møtes, men dagen vi flyttet sammen ble alt mye bedre. Bryr meg ikke om hva andre gjør, men det er dyrere å bo i to enheter enn sammen, så bør være god grunn til at man velger det. Anonymkode: cb19b...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 Man er jo da kjærester, hvorfor plutselig et annet navn på det? Uansett, så forstår jeg det godt. Om jeg noen gang skulle ha blitt singel så tror jeg nok at jeg aldri ville ha bodd med en mann igjen. Å bo hver for seg har mange fordeler. Overnatte kan man jo gjøre innimellom uansett. Anonymkode: 7049f...ad9 5
Eva-Lena Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 Kunne aldri falt meg inn å være særboer. Høres utrolig stusselig ut å måtte avtale når vi skal sees neste gang osv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 Jeg har vært gift og samboer før, og vegrer meg nok for å flytte sammen. Han er på sin side veldig introvert. Og vi jobber en del om hverandre. Men man skal aldri si aldri. Kanskje vi på sikt flytter sammen. Det er ihvertfall mye koseligere å avtale når man skal møtes og ha det fint sammen, framfor å bo sammen med en sur og sint mann som knapt var hjemme, slik det var med eksen mot slutten. Anonymkode: f4f46...98f 5 2
Million Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 (endret) Jeg kunne egentlig ikke tenkt meg noe nytt forhold, men OM en mann skulle klart å få meg til å ombestemme meg på akkurat det, hadde nok LAT vært en fin løsning for meg. Slippe å tråkke oppi hverandre hver dag og begynne å irritere seg over hverandres hverdagsvaner (eller uvaner bør jeg vel heller si). Da kan man besøke hverandre og overnatte nå og da når det passer, ikke hver eneste dag. Kan liksom ikke helt se for meg å skulle flytte sammen med en ny mann på heltid nå, og omrokkere alle mine vaner og alt. Jeg liker for eksempel å legge meg tidlig og sove med en gang, og så våkner jeg da tilsvarende tidlig om morgenen. Det er ikke sikkert en ny partner hadde synes det var så stas, hvis han hadde vært typen som satt oppe til midnatt hver kveld og så på tv eller sport. (jeg hater å se på sport, så da hadde det måttet bli to tv-er i hus! En til hver i hvert sitt rom) Nei, jeg har nok blitt litt sær de sju årene som har gått siden jeg skilte meg. Jeg har det helt fint med det, og plager ingen. Endret 27. mai 2023 av Million 4 2 1
Gjest Inverto Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 Min strategi er å såfall starte med LAT. Men jeg sier ikke at det skal være en evig permanent løsning. Kan ta det som det kommer Whatever floats your boat, som de sier på engelsk
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 Nå har jeg vært lykkelig singel i 7 år, og skulle jeg få meg kjæreste igjen, så skal jeg ikke bo sammen med han, Jeg har vært gift, bodd med han, og fått barn. Men nå har jeg bodd for meg selv i 15 år, og jeg elsker det. Vil aldri bo med en mann igjen. Anonymkode: c1e7e...b53 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Inverto skrev (38 minutter siden): Særboerskap eller Living Apart Together (LAT) som det er på engelsk, er en relativt ny måte å leve på som par. Dette vil si et par (gift eller ikke) som velger å bo hver for seg istedet for under samme tak. Det er en del fordeler med dette. Som for eksempel mer frihet, selvstendighet og at det ironisk nokk gjør tiden man møtes, mer intens. Du kan lese mye mer ved å google det. Jeg personlig er ute etter et slik forhold. Hva mener du om særboerskap? Møtte senest for noen dager siden et herlig par som har vært særboere i 29 år og trivdes å ha det sånn. Folk må leve sånn som som det passer for de 😊 personlig kunne ikke jeg tenkt meg det, men hvem vet kanskje om 20-30 år om jeg måtte ha startet på nytt. Anonymkode: b5205...64e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Da kunne jeg like gjerne ha invitert ei ny jente på besøk hver kveld og vært enda friere. Liker å våkne med dama, massere rumpa hennes mens hun lager mat og høre på evig sutring om at toalettet stinker. Forhold uten å bo sammen kunne jeg ikke sett for meg. Anonymkode: eec8f...c77 Massere rumpa hennes mens hun lager mat? Hadde det vært alternativet så er særboerskap given. Anonymkode: 444a9...e77 12
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. mai 2023 #15 Skrevet 27. mai 2023 Så lenge det ikke er barn involvert er det jo som å være kjærester. Ser ikke problemet. Jeg vil nok satse på det nå som jeg skilles og blir alenemor. Orker ikke tanken på en ny mann boende med meg. Men en kjæreste hadde vært koselig.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 Det er jo bare å være kjærester? Bra for folk med barn eller bagasje som gjør samboerskap/samliv vanskeligere. Eller når en i forholdet er dårlig med økonomi eller hygiene osv Anonymkode: 8b60f...f26 1 1
Andro Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 En ideell løsning for oss som liker best å bo alene, men også liker stabile relasjoner. 6 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Jeg mistrives med det, men gjør det av hensyn til barn og partner. At andre trives godt med det, kan jeg forstå. Anonymkode: 8b4af...446 2
Gjest Inverto Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Massere rumpa hennes mens hun lager mat? Hadde det vært alternativet så er særboerskap given. Anonymkode: 444a9...e77 Haha! Fy faen as! Dagens xD Andro skrev (16 minutter siden): En ideell løsning for oss som liker best å bo alene, men også liker stabile relasjoner. Bra formulert den er jeg enig i
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 Vi hadde det slik noen år før vi ble samboere (ikke felles barn), og alt var bedre før 😐. Anonymkode: 3469d...9e9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå