Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal jobbe i Oslo et år, og kommer til å ha bilen min parkert!der. Skal bruke kollektiv transport. Det er ikke bra for en bil å bli stående, derfor vurderer jeg å leie den ut. Men da jeg la inn info på getaround, ble inntjening estimert til 4470kr/mnd, fordelt på 20 dager! wtf, utrolig dårlig. Sto ikke noe om antall km heller.

Er getaround seriøst? Er det trygt? jeg ønsker å bruke bilen hver 3.mnd sånn ca, for hjemreise. Det er en liten hybrid. Vil det være mer fornuftig å kjøre en stripe i uka haha.

Anonymkode: 591e9...1f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selg den og lei bil selv hver tredje måned?

Anonymkode: b253e...2cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selg den og lei bil selv hver tredje måned?

Nei, jeg skal flytte hjem etter et år og trenger bilen da. Sjekket pris på tilsvarende bil, som var rundt 1100kr dag(husker ikke helt hvor mange mil inkl). Vil det si at getaround tar en vannvittig stor del av kaka🤔

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ny når du flytter tilbake da? 
Parkering er vel et dyrt problem i Oslo, i tillegg til andre løpende utgifter på den som feks forsikring, veiavgift og service som den skal ha på tidsintervall selv om den blir minimalt brukt…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må sette prisen selv, ikke bruk den som Getaround foreslår. F.eks mener Getaround at jeg skal ta 300 kr pr døgn i leie, men jeg satte prisen til 900 og har leid ut i vinter. 

Ta et søk på biler i din by/område tilsvarende din bil og legg deg på cirka samme nivå som dem. 

Anonymkode: a91d0...913

AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten 200 km pr døgn inkl i leieprisen. Leietaker kan kjøpe flere km underveis, du får varsel i appen om dette, og så får du betalt mer. 

Tipser også om å ta ALLE meldinger og avtaler gjennom appen. F.eks hvis leietaker ønsker å ha bilen noen timer lengre enn avtalt, be hen om å endre i appen - da ser hen hva det koster, og dessuten må det registreres i appen for at bilen skal være forsikret de ekstra timene.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er forresten 200 km pr døgn inkl i leieprisen. Leietaker kan kjøpe flere km underveis, du får varsel i appen om dette, og så får du betalt mer. 

Tipser også om å ta ALLE meldinger og avtaler gjennom appen. F.eks hvis leietaker ønsker å ha bilen noen timer lengre enn avtalt, be hen om å endre i appen - da ser hen hva det koster, og dessuten må det registreres i appen for at bilen skal være forsikret de ekstra timene.  

Takk for svar😀Er det fallgruver man bør tenke på? Min bil taper seg lite i verdi, og jeg skal bruke den litt selv, og ihvertfall mye etter ett år så ønsker ikke å selge. Skal jeg ha leiebil blir det 14 dager😬Koster jo noen kroner å kjøpe og selge og. Ser ut som man skatter etter 10 000kr fortjeneste.

Vurderer å leie med garasje, har sett flere steder med rundt 500kr i tillegg per mnd, på husleien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...