Gå til innhold

Er det mulig å være lykkelig hele tiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kompis av meg som studerer medisin som påstår at det vil bli regnes som en slags mani om man er lykkelig hele tiden. Er det virkelig sant? Er det ikke mulig å alltid ha det bra?

Anonymkode: 2a6c7...277

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan  vel føle seg tilfreds store deler av tida, men lykke hele tida er unormalt

Anonymkode: 71b34...df8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke kommer i små bobbler i hjertet. 

Som når barna roper «mor» kjenner jeg AV OG TIL lykke på at det er meg, og over den tilliten de har til meg. 

Når jeg spaserer hjem fra jobb i solskinn en fredag ettermiddag. 

Visshet om noen timer hjemme alene. 

osv. små glimt. 

Anonymkode: 83751...045

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har en kompis av meg som studerer medisin som påstår at det vil bli regnes som en slags mani om man er lykkelig hele tiden. Er det virkelig sant? Er det ikke mulig å alltid ha det bra?

Anonymkode: 2a6c7...277

Ingen er lykkelig hele tiden.. 

se for deg en skala fra 0-10 der 0 er på bånn og 10 er på topp. Tror du folk kan være på 10 absolutt hele tiden? Forsking viser at det ikke er mulig. For å kjenne på lykke må en også ha kjent på nedturer. 
De fleste svinger en plass mellom 3-7 

Du kan føle deg på 10 i små øyeblikk. Så kompisen din har rett. 

Anonymkode: 91b32...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ingen er lykkelig hele tiden.. 

se for deg en skala fra 0-10 der 0 er på bånn og 10 er på topp. Tror du folk kan være på 10 absolutt hele tiden? Forsking viser at det ikke er mulig. For å kjenne på lykke må en også ha kjent på nedturer. 
De fleste svinger en plass mellom 3-7 

Du kan føle deg på 10 i små øyeblikk. Så kompisen din har rett. 

Anonymkode: 91b32...d6a

Om jeg skulle svart på hvor jeg er på en slik skala, er det aldri under 6. Ned mot 6 om jeg er fyllesyk eller syk på andre måter.

Syns livet er genuint fantastisk:-)

Anonymkode: 3f1f0...4e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om jeg skulle svart på hvor jeg er på en slik skala, er det aldri under 6. Ned mot 6 om jeg er fyllesyk eller syk på andre måter.

Syns livet er genuint fantastisk:-)

Anonymkode: 3f1f0...4e3

Jeg er også høyt på skalaen hele tiden, men for meg er lykke 10, og 6-7-8 er tilfreds/fornøyd. 

ser du ikke forskjellen? Jeg synes det hadde veldig rart om noen bruker ordet lykke når de er fornøyde. Lykke er momenter, når det skjer usedvanlig fantastiske ting. Når jeg tar trikken til jobb klokken 7 en onsdag kan jeg godt være på 7 fordi jeg har hatt en fin morgen og sola skinner og jeg gleder meg å se kollegaene. Men det er ikke lykke, liksom.

Anonymkode: a2e5b...d80

AnonymBruker
Skrevet

Lykkerus vil vel ikke være en rus mer hvis det blir en normaltilstand? Det må på en måte være nedturer hvis man skal ha oppturer. 

Anonymkode: 17e54...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...