Gå til innhold

Godt voksne og dating, hvordan vurderer dere om dere ønsker å møte noen fra Tinder eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn og kvinner 40+, hvor lenge chatter dere før første date? Hva skal til for at du velger å møte ei/ en fra Tinder? Kjemi er utrolig vanskelig å vite ut fra kun chat. 

Selv har jeg gjort feilen å møte 4 menn fra Tinder der det ikke var rett kjemi. Tror min utfordring er at jeg er litt beskjeden og har ikke så mye å fortelle om av interesser og slikt. Nå ute av et 15 år langt forhold og singel litt over et år. Om det er riktig kjemi er jeg mye mer pratsom og føler meg trygg på at jeg er god nok.

Noen innspill?

K39 

Anonymkode: fec65...700

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv har jeg gjort feilen å møte 4 menn fra Tinder der det ikke var rett kjemi.

Jeg skjønner ikke hva du mener?  Tok du skade av det?  Vitsen med å møtes, er jo å kjenne på sånne ting, og kanskje lære hva man skal avklare før neste person man treffer. Ikke avtal alt for lange og innviklede førstedater, men gå en tur, og eventuelt ta en kaffe. 

Jeg chatter i alt fra to dager, og utover, men prøver tidlig å avklare om vedkommende er en type kvinne, som bare vil ha tidtrøyte. Hvis det ikke har blitt en date i løpet av to uker, så blir det neppe.  Finn ut hvilke ting som betyr mest, og få det avklart tidlig, og så går du på date med de som ikke har røde kryss i boka. Resten kan plutselig klaffe. M53

Anonymkode: c1e1d...8c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener?  Tok du skade av det?  Vitsen med å møtes, er jo å kjenne på sånne ting, og kanskje lære hva man skal avklare før neste person man treffer. Ikke avtal alt for lange og innviklede førstedater, men gå en tur, og eventuelt ta en kaffe. 

Jeg chatter i alt fra to dager, og utover, men prøver tidlig å avklare om vedkommende er en type kvinne, som bare vil ha tidtrøyte. Hvis det ikke har blitt en date i løpet av to uker, så blir det neppe.  Finn ut hvilke ting som betyr mest, og få det avklart tidlig, og så går du på date med de som ikke har røde kryss i boka. Resten kan plutselig klaffe. M53

Takker for råd! Ja, man må jo nesten ta sjansen på at det evt. ikke er kjemi der. Det er en del av gamet. Viktig å lære underveis i prosessen, som du også nevner. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen på denne alderen som driver med dating? 🙈

AnonymBruker
Skrevet

40 er "godt voksne"? 

Jeg er 38 og jeg er ung. 

p.s. Sitter godt voksne på Tinder? Flaut. They should know better by now. 

Anonymkode: 7e1f1...9b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

p.s. Sitter godt voksne på Tinder? Flaut. They should know better by now. 

Det går vel an å "sitte" litt flere steder. Tinder kan fungere bra, selv om du har andre assosiasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

K38 her. Singel i 3 mnd etter 13 år langt forhold når jeg logget på Tinder. Chattet litt frem og tilbake i tre uker med første match, før vi møttes og gikk en tur. Hele poenget med å møtes er for meg å avklare om vi har kjemi eller ikke. Jeg forventer ikke det selv om vi kan ha en grei tone skriftlig. 
Vi treffer hverandre fortsatt, å det kan se ut som tindereventyret ble kortvarig for min del ;)

Anonymkode: de3ba...ef9

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går vel an å "sitte" litt flere steder. Tinder kan fungere bra, selv om du har andre assosiasjoner. 

Normale mennesker treffer folk i det virkelige liv, forstår at Tinder ene og alene er til for at eierne skal kunne tjene penger, og holder seg unna.

De desperate bjellesauene, derimot. som enten vil ha uforpliktende sex eller krampaktig holder fast ved troen på at man kan finne den store kjærligheten på et til de grader overfladisk sted - de finner man på Tinder. Sammen med den alltid villige skjønnheten med et falskt bilde rappet fra Google og incelmannen som tror at hun venter på ham bare han trekker kredittkortet.

Anonymkode: 9a7f5...50c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Normale mennesker treffer folk i det virkelige liv, forstår at Tinder ene og alene er til for at eierne skal kunne tjene penger, og holder seg unna.

De desperate bjellesauene, derimot. som enten vil ha uforpliktende sex eller krampaktig holder fast ved troen på at man kan finne den store kjærligheten på et til de grader overfladisk sted - de finner man på Tinder. Sammen med den alltid villige skjønnheten med et falskt bilde rappet fra Google og incelmannen som tror at hun venter på ham bare han trekker kredittkortet.

Du virker litt låst i egne tanker og ideer. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Menn og kvinner 40+, hvor lenge chatter dere før første date? Hva skal til for at du velger å møte ei/ en fra Tinder? Kjemi er utrolig vanskelig å vite ut fra kun chat. 

Jeg chatter kanskje kun en til to dager før jeg velger om jeg vil treffe dem. Synes det er hyggelig å gå på date, og synes det er mye lettere å bli kjent og vite om det er noen jeg vil bli mer kjent med dersom vi treffes. Å chatte over lang tid, er ikke sikkert gir rett inntrykk av en person. 

Som oftest ringes vi på telefon noen ganger før vi treffes.

Hm, hva skal til for at jeg velger å møte ham?

Dersom han skriver hyggelig og det er gjensidig interesse for å treffes. At han har naturlige bilder, og ikke oppstilte. At profilteksten virker hyggelig og avslappet, i hvert fall ikke skrytete.

For meg teller det at han er familiekjær, at han har selvironi. Tar seg selv ikke så høytidelig. 

Dersom han skryter mye av seg selv, så er det veldig turn off for meg.

Selv har jeg gjort feilen å møte 4 menn fra Tinder der det ikke var rett kjemi.

Ser ikke på det som noen feil. Man må jo treffe mange før det klaffer, tenker jeg.  Det om man chatter mye først, eller treffes nesten med en gang.

Jeg hadde heller syntes kanskje det var feil dersom jeg hadde chattet i lang tid med en mann, bygget dermed opp forventninger, og så blitt skuffet når vi skulle møtes.

Tror min utfordring er at jeg er litt beskjeden og har ikke så mye å fortelle om av interesser og slikt.

Tror ikke man skal fortelle så veldig mye om seg selv på første date. Hyggeligere å vise interesse for hva den andre sier. Du må finne ut mest mulig om ham. Ikke tenke så mye på hvordan du selv fremstår. Husk, nå skal du ta et godt valg, og velge ham som er mest mulig god for deg.

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du virker litt låst i egne tanker og ideer. 

Fordi jeg ikke støtter illusjonen som enkelte er så begeistret for ...?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg ikke støtter illusjonen som enkelte er så begeistret for ...?

Nå sier du "enkelte". Enkelte vil alltid finnes, men den normale brukeren, er en normal person som ser at Tinder kan gi muligheter, i tillegg til det som skjer i hverdagen. Selv normale folk, har høyst varierende omgang med andre, i løpet av dagen, og trenger å utvide kontaktflaten. 

AnonymBruker
Skrevet

Mann, 40.

Det er ingen regler på det der. Har blitt kjent med folk på sånne sider som jeg har pratet med i årevis før jeg møtte dem, og har møtt andre samme dag som vi matchet. Traff eksen på Tinder, og vi møttes vel dagen etter match, tror jeg.

Anonymkode: 57226...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...