AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Vi bor på gård, og det er mye tråkking inn og ut. Har egen inngang til dette bruket hvor møkkete sko/støvler tas av men opplever likevel at jeg støvsuger kjøkken, gang og bad hver dag. I tillegg har vi ikke kjeller, eller stor bad, så vaskemaskin står på kjøkkenet med alt som det medfører av klær og vaskemidler. Er liksom alltid rotete på gulvet, så støvsuging tar tid. Har vaskemidler I en kasse, men litt søl blir det jo noenganger. Dunk til møkkete klærne bæres opp og ned for hver vask, og dunk for rent tøy det samme. Har 2 dunker, så bør ikke brukes store plassen, men det oppleves likevel sånn....alltid en dunk der liksom når maskinen bruker ca 1 t på å vaske, da setter jeg på en ny.... Er så lei av å støvsuge hver dag, og robotstøvsuger kan vi ikke ha da gulvene er fra 1865,ujevne og sårbare. Brukerngardin funksjon når jeg støvsuger gulvene. Anonymkode: 2afd1...bff
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Brukerngardin funksjon når jeg støvsuger gulvene. Anonymkode: 2afd1...bff Hva bruker du for noe sier du? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Hva bruker du for noe sier du? Har en funksjon på støvsuger som skal brukes når gardinene skal støvtørkes....er det å rart? Skånsomt for ikke å ødelegge gardinene. Anonymkode: 2afd1...bff
frøkna Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Men trenger du virkelig støvsuge hver dag? Høres litt ekstremt ut 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har en funksjon på støvsuger som skal brukes når gardinene skal støvtørkes....er det å rart? Skånsomt for ikke å ødelegge gardinene. Anonymkode: 2afd1...bff Jeg har bare ikke hørt om det før. Min støvsuger er av vanlig god gammel flintstonemodell skjønner du. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 Vi bruker en del kost og brett for å ta det verste, så vi slipper å dra frem støvsugeren hver dag. Anonymkode: ca8b5...af3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 Må du faktisk støvsuge hver dag? Og er det DU som må gjøre det hele tiden? Er det sand/grus, sagspon, dyrehår eller hva som blir dratt ut over hele huset? Har dere kjæledyr inne? Jeg ville ha vurdert litt på oppbevaring. Du må ikke ha vaskemidlet stående i en kurv med vaskemaskinen. Skittentøyskurver ville jeg ha ryddet bort fra kjøkken, selv om det bare er mens maskinen går. Anonymkode: 11af9...862 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi bor på gård, og det er mye tråkking inn og ut. Har egen inngang til dette bruket hvor møkkete sko/støvler tas av men opplever likevel at jeg støvsuger kjøkken, gang og bad hver dag. I tillegg har vi ikke kjeller, eller stor bad, så vaskemaskin står på kjøkkenet med alt som det medfører av klær og vaskemidler. Er liksom alltid rotete på gulvet, så støvsuging tar tid. Har vaskemidler I en kasse, men litt søl blir det jo noenganger. Dunk til møkkete klærne bæres opp og ned for hver vask, og dunk for rent tøy det samme. Har 2 dunker, så bør ikke brukes store plassen, men det oppleves likevel sånn....alltid en dunk der liksom når maskinen bruker ca 1 t på å vaske, da setter jeg på en ny.... Er så lei av å støvsuge hver dag, og robotstøvsuger kan vi ikke ha da gulvene er fra 1865,ujevne og sårbare. Brukerngardin funksjon når jeg støvsuger gulvene. Anonymkode: 2afd1...bff Med mindre alle går inn med skitne støvler så kan jeg ikke forstå at det trengs å støvsuges hver dag. Har også gård. Støvsuger en gang i uken. Anonymkode: 81b58...f2b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 Støvsuger hver dag, bor ikke på gård🫣 Anonymkode: 11838...5c3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 Jeg bor ikke på gård, og vi må også støvsuge hver dag. Det er vel ikke normalt å ikke støvsuge hver dag? Anonymkode: b07f4...776
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 Bærer dere støv inn med vilje eller? Anonymkode: cabaa...ebb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bærer dere støv inn med vilje eller? Anonymkode: cabaa...ebb Kjenner ikke til det å bo gård kanskje? Til ts. Høres jo litt håpløst ut. Har dere mulighet til å bygge om ett rom eller bygge på et vaskerom, der dere kan gå inn, ta av de skitne klærne, ta den dusj før dere går inn i huset etter dagens økt? Iallefall ta av de skitne klærne og skoene? Ville ha sett på hvilke løsninger selve huset har å by på. Anonymkode: 44803...2a6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Og hvordan ser det ut utenfor den inngangen dere bruker? Her merket vi stor forskjell fra vi før bare hadde grus utenfor, til å få lagt belegningsstein. Om ikke et helt rom - er det mulig å bygge på en kaldgang? Eller inngangsparti med tak? Så de møkkete ytterklærne og sko ikke kommer inn? Yttertøy kan da henge ute til tørk, så får du lettere ristet av sand/skitt ute, før plaggene tas inn i huset. Anonymkode: cd237...d25 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg bor ikke på gård, og vi må også støvsuge hver dag. Det er vel ikke normalt å ikke støvsuge hver dag? Anonymkode: b07f4...776 De eneste jeg kjenner som støvsuger hver dag har flere kjæledyr inne, og bor slik at både mennesker og dyr går mye inn og ut. Anonymkode: 11af9...862 1
Honey Dew Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 Slik er det hjemme hos oss også. Vi har 2 store hunder, flere innekaniner og katt. Visst må vi støvsuge hver dag, men vi veksler på det. Jeg tar en uke og mannen tar en uke. Av og til er det et ork, men det må gjøres. Tenk hvor deilig det er å se rene gulv
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 Det er enklere å tørrmoppe. Anonymkode: ce05f...eaf
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og hvordan ser det ut utenfor den inngangen dere bruker? Her merket vi stor forskjell fra vi før bare hadde grus utenfor, til å få lagt belegningsstein. Om ikke et helt rom - er det mulig å bygge på en kaldgang? Eller inngangsparti med tak? Så de møkkete ytterklærne og sko ikke kommer inn? Yttertøy kan da henge ute til tørk, så får du lettere ristet av sand/skitt ute, før plaggene tas inn i huset. Anonymkode: cd237...d25 Får ikke lov å bygge på fredet hus Anonymkode: 2afd1...bff
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg bor ikke på gård, og vi må også støvsuge hver dag. Det er vel ikke normalt å ikke støvsuge hver dag? Anonymkode: b07f4...776 Joda, antakelig mer normalt enn å støvsuge hver dag Anonymkode: 9bc07...1af 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå