Gå til innhold

Terrasse flasser av😩

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva må jeg gjøre? Jeg tar all den flassingen med inn i huset og det irriterer meg. Bør jeg lei en slipemaskin? Jeg har prøvd å vaske med børste men hjelper ikke.

Anonymkode: d5086...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du brukt ordentlig terrassevask?

Anonymkode: c93e5...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er på terrassen? Det er det første du må finne ut av.

Vi ble ferdig for 2 timer sida med en 5 dagers jobb av terrassen, fordi den var malt av forrige eier 🤯🤯🤯🤯 Dummeste man kan gjøre!

Er det olje eller beis vil jeg anbefale Karcher terrassebørste. Du må ha litt krefter for å bruke den, men den gjør en sabla god jobb, tok til og med av en del av malinga. Den kan du ha i mange år, og fjerner grønske og alger som bare det. Bruk med terrasse-rens

Om det er maling… Off. Ja da må du pusse/slipe. Om du har glatte terrassebord (vi har riller😱 ) så går det enkelt med en vanlig hånd-holdt pussemaskin/eksentersliper. Nesten bedre å kjøpe en altså, koster fort 1000kr dagen for de store og da må du leie en liten en i tillegg for å komme i hjørner. 

Legger ved bilder av Karcher maskinen og et eksempel på pussemaskin.

IMG_5755.png

IMG_5756.png

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Heisann12345 skrev (14 timer siden):

Hva er på terrassen? Det er det første du må finne ut av.

Vi ble ferdig for 2 timer sida med en 5 dagers jobb av terrassen, fordi den var malt av forrige eier 🤯🤯🤯🤯 Dummeste man kan gjøre!

Er det olje eller beis vil jeg anbefale Karcher terrassebørste. Du må ha litt krefter for å bruke den, men den gjør en sabla god jobb, tok til og med av en del av malinga. Den kan du ha i mange år, og fjerner grønske og alger som bare det. Bruk med terrasse-rens

Om det er maling… Off. Ja da må du pusse/slipe. Om du har glatte terrassebord (vi har riller😱 ) så går det enkelt med en vanlig hånd-holdt pussemaskin/eksentersliper. Nesten bedre å kjøpe en altså, koster fort 1000kr dagen for de store og da må du leie en liten en i tillegg for å komme i hjørner. 

Legger ved bilder av Karcher maskinen og et eksempel på pussemaskin.

IMG_5755.png

IMG_5756.png

Wow, tusen takk for nyttig info 👍

Jeg har ikke peiling på hva forrige eier brukte på bordene men tror det er beis. Terrassebordene er helt vanlige, som de fleste har, ikke noe riller. Ringte til Fargerike Slettvold her om dagen og jeg kan leie slipemaskin for 2000kr for en dag, dyrt men men..Bare usikker på hvordan jeg skal klare å komme til kriker og kroker, men.. Bruke kanskje hånd og slipepapir?

Anonymkode: d5086...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

du kommer til med en mindre slipemaskin, men du kan også prøve for hånd. Flassing av beis skjer hvis man har lagt på for mye beis. Beisen skal trekke inn i treverket. evt Overflødig beis som ligger oppå, tørkes bort med en klut. Du får kjøpt en kost med skaft for å legge på beisen, da går det raskere. 

Anonymkode: 97617...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg faktisk hadde kjøpt en sånn Karcher maskin som jeg nevnte. Den koster like mye som å leie for en dag, og jeg er ganske sikker på at den tar beisen. Hvis ikke så returnerer du den!  Det er noe som heter terrassebeis-fjerner, så å bruke den sammen med Karcher burde nok løse problemet ditt! Tror ikke du skal trenge å pusse/slipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...