AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Fikk innsatt hormonspiral i februar. Har hatt veldig vonde og såre bryster siste uken. Føler jeg skal kaste opp når jeg skal spise iblant. Er dette normalt med hormonspiral? Såre bryster kan jeg skjønne. Men kvalme og å følelsen av å kaste opp? Har sittet ved doskåla og tenkt at nå kaster jeg opp. Men kommer ikke noe. Og jeg kaster aldri opp selvom jeg er syk. Har vært gravid før, men en stund siden nå. 5 år. (kvinne 33 år) Anonymkode: 0c660...928
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Ja, selvsagt kan man det. All prevensjon kan feile. Ta en test Anonymkode: 48dca...313
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Har du sex kan du bli gravid. Anonymkode: 4bdd4...eb8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Men hormonspiral er jo den sikreste prevensjonen?😅 Jeg har gått med kobberspiral i 5 år, og det gikk fint. Men kan det være at gynekologen har satt den i feil? - TS Anonymkode: 0c660...928
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hormonspiral er jo den sikreste prevensjonen?😅 Jeg har gått med kobberspiral i 5 år, og det gikk fint. Men kan det være at gynekologen har satt den i feil? - TS Anonymkode: 0c660...928 Sikreste betyr ikke 100% bombesikkert. Har du sex kan du bli gravid. Om du har livmor osv. Anonymkode: 4bdd4...eb8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikreste betyr ikke 100% bombesikkert. Har du sex kan du bli gravid. Om du har livmor osv. Anonymkode: 4bdd4...eb8 😅👍🏼.. har det gitt Anonymkode: 0c660...928
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 Jeg får teste meg. Når jeg tenker meg om så har jeg også vært veldig varm i det siste. Og sovet mye mer enn jeg pleier. Hjelp. Begynner å bli stressa jeg nå😅 -TS Anonymkode: 0c660...928
Million Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får teste meg. Når jeg tenker meg om så har jeg også vært veldig varm i det siste. Og sovet mye mer enn jeg pleier. Hjelp. Begynner å bli stressa jeg nå😅 -TS Anonymkode: 0c660...928 Kjapper du deg rekker du et åpent apotek på et kjøpesenter før de stenger for pinsen 😉 Det er stengt mandag også pga andre pinsedag.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 Million skrev (6 minutter siden): Kjapper du deg rekker du et åpent apotek på et kjøpesenter før de stenger for pinsen 😉 Det er stengt mandag også pga andre pinsedag. Takk for tips. Så apoteket er stengt her nå. Men sendte mannen til Kiwi 😅🙈🙈 Gud ass.. men en annen ting. Hvis man er gravid. Er det asap å få ut spiralen?? Asså legevakta Anonymkode: 0c660...928
Million Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tips. Så apoteket er stengt her nå. Men sendte mannen til Kiwi 😅🙈🙈 Gud ass.. men en annen ting. Hvis man er gravid. Er det asap å få ut spiralen?? Asså legevakta Anonymkode: 0c660...928 😬 Godt spørsmål - som jeg dessverre ikke vet svaret på. Men om testen mot formodning skulle vise seg å bli positiv i dag, så ville jeg faktisk ringt legevakten og snakket med dem der. Hvor viktig og hvor mye haster det å ta ut en spiral når man har blitt gravid med den inni? PS! KAN spiralen ha falt ut...? Det kan jo forklare hvorfor du kanskje har blitt uplanlagt gravid. Har faktisk hørt om kvinner som har opplevd at den er blitt borte, falt ut.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 Million skrev (2 minutter siden): 😬 Godt spørsmål - som jeg dessverre ikke vet svaret på. Men om testen mot formodning skulle vise seg å bli positiv i dag, så ville jeg faktisk ringt legevakten og snakket med dem der. Hvor viktig og hvor mye haster det å ta ut en spiral når man har blitt gravid med den inni? PS! KAN spiralen ha falt ut...? Det kan jo forklare hvorfor du kanskje har blitt uplanlagt gravid. Har faktisk hørt om kvinner som har opplevd at den er blitt borte, falt ut. har også hørt om barn født med spiralen "i hånda" liksom.. At en spiral støtes ut er smertefullt og ikke noe som går helt upåaktet hen for de få det skjer hos.. Anonymkode: c60a5...033
Million Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 TS, litt beroligende nyheter til deg. Du er en meget sjelden blomst om det faktisk er graviditet som har skjedd deg nå, iflg denne informasjonen Hvor mange blir gravid med spiral? Hvor sikker er hormonspiralen? Hvis 100 kvinner bruker hormonspiral gjennom et helt år, vil gjennomsnittlig 0-0,2 av dem bli gravide. Dette er like sikkert som kvinnelig sterilisering! Det gjør hormonspiralen til et svært sikkert prevensjonsmiddel, og sikrere enn kobberspiralen.11. mars 2019 Hormonspiral - Lommelegen
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Million skrev (4 minutter siden): TS, litt beroligende nyheter til deg. Du er en meget sjelden blomst om det faktisk er graviditet som har skjedd deg nå, iflg denne informasjonen Hvor mange blir gravid med spiral? Hvor sikker er hormonspiralen? Hvis 100 kvinner bruker hormonspiral gjennom et helt år, vil gjennomsnittlig 0-0,2 av dem bli gravide. Dette er like sikkert som kvinnelig sterilisering! Det gjør hormonspiralen til et svært sikkert prevensjonsmiddel, og sikrere enn kobberspiralen.11. mars 2019 Hormonspiral - Lommelegen Var dette jeg også leste, og tenkte da at det må være hormoner som gjør meg slik. Men å føle man må kaste opp liksom? Vært slik 3 ganger de siste 3 ukene. Så ikke skjedd ofte. Kan jo være en sjelden bivirkning. Men får se på test. Skal ringe legevakt om det er positiv. Har ikke merket noe spiral som har falt ut. Heller ikke hatt mye vonde smerter. Anonymkode: 0c660...928
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var dette jeg også leste, og tenkte da at det må være hormoner som gjør meg slik. Men å føle man må kaste opp liksom? Vært slik 3 ganger de siste 3 ukene. Så ikke skjedd ofte. Kan jo være en sjelden bivirkning. Men får se på test. Skal ringe legevakt om det er positiv. Har ikke merket noe spiral som har falt ut. Heller ikke hatt mye vonde smerter. Anonymkode: 0c660...928 Hilsen TS btw Anonymkode: 0c660...928
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 Det er fult mulig, har en datter på 15 som bevis. De forsøkte å få ut spiralen (de ser den på UL), men det gikk ikke for meg. Den fikk jeg i hånda et par dager etter fødsel, i dusjen:) Anonymkode: 6e4de...07c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 Tvilsomt. Men ta en test du:) Anonymkode: 7051c...4de
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Tar test i morgen, siden morgenurin er best. -TS Anonymkode: 0c660...928
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 Å være gravid med spiral er ikke akutt, så det går fint å vente til legen åpner på tirsdag. Men det gir økt risiko for graviditet utenfor livmoren, så hvis du får magesmerter må du på legevakten med en gang. Anonymkode: 1b531...745 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 Har symptomer på graviditet hver mnd etter jeg fikk spiral inn🫠🫠 kvalme, såre bryster og stikninger… kommer alltid en liten blødning etterpå.. tok vel ca 1 år før jeg klarte å slappe av, og ikke tenke jeg var gravid hver gang. Var hos gynekolog også for å dobbelsjekke med ultralyd at den satt som den skulle. Lykke til med testing Anonymkode: 90d4a...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå