Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha første ultralyd før sist i uke 13. Har bestilt privat, da det var så utrolig vanskelig å få tid i det offentlige, selv om at "alle" skal få tilbud om tidlig ultralyd.

Uansett, tenker at det er jo også litt fint å vente så lenge. Da kan de vel se ganske mye mer enn i uke 11 feks? 

Når hadde du /skal du ha første ultralyd?

Anonymkode: 88228...5ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tidlig ul er mellom uke 11 og 14. Jeg fikk i uke 14. 

Anonymkode: 3ac25...996

Skrevet

Uke 8 for å sjekke om det var liv.

Skrevet

Uke 8. Standard etter IVF

AnonymBruker
Skrevet

Mener det var i uke 18. Det var i 2006. 

Anonymkode: 0e27d...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde første i uke 9 for å sjekke at det var liv. Bestilte privat

Anonymkode: ccadd...b73

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok privat, visste ikke hvor langt på vei jeg var (alltid uregelmessig mens og ikke planlagt graviditet). Da var jeg 6 + 6.

Anonymkode: 18bbe...e80

AnonymBruker
Skrevet

Med første i uke 21, med andre i uke 9 etter blødning.

Anonymkode: 0c05c...eda

Skrevet

Uke 9/10, ettersom jeg var innlagt ville de sjekke ståa og finne ut hvor mange foster.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva formålet med ultralyden er. Jeg tok privat 6+4 jeg hadde ganske ille magesmerter på en side, antok det var luft, men ville dobbeltsjekke at det ikke var graviditet utenfor livmoren. Da fikk vi bekreftet liv ved å se hjerteslag, at den hadde vokst like mye som forventet, fikk da foreslått termindato og bekreftet at det kun var en. Veldig behagelig synes jeg, å vite at alt var bra så langt.

Jeg tok en til privat 11+1 fordi vi ønsket å ta NIPT-test, og da må man ta UL først for å sjekke at man er minst 10 uker på vei. Da fikk vi også sjekket at alt sto bra til mtp nakkefold, organer man kan se så langt etc. Kunne egentlig se ganske mye.

Så fikk jeg innkalling til offentlig ultralyd nå en uke etter dette, den er om en uke igjen. Så det at man ikke hører noe tidlig betyr ikke at man ikke får offentlig i tide. 

Anonymkode: 0ec24...6b5

AnonymBruker
Skrevet

Uke 18, den vanlige på sykehuset. Dette var i 2000. Jeg kan ikke huske det en gang falt meg inn å gå privat og ta ul før det.  

Anonymkode: e496f...aeb

AnonymBruker
Skrevet

1: uke 12

2: uke 7

3: uke 6

Anonymkode: e1b65...572

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...