AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Hei, Hvor lenge er det vanlig at det siver blod fra såret etter operasjon av visdomstann nede? Husker ikke hvor lenge det blødde sist, og ble litt stresset🤔 Tok den for 2 dager siden. Er ikke sånn at det fossblør altså, er litt som kommer ut sånn at det er litt rødt i spyttet, og kan se rødt bak i munnen. Anonymkode: cc383...93c
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Det er helt vanlig å spytte litt rødt som blir rosa og til sist lukker såret seg og begynner å gro. Det tar litt tid og det må det jo få lov til. Bare skyll munnen etter spising, så det ikke gror bakterier i åpent sår, så er du på rett vei. Det kommer til å gå bra for deg også.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Det er helt vanlig å spytte litt rødt som blir rosa og til sist lukker såret seg og begynner å gro. Det tar litt tid og det må det jo få lov til. Bare skyll munnen etter spising, så det ikke gror bakterier i åpent sår, så er du på rett vei. Det kommer til å gå bra for deg også. Pusser tennene forsiktig etter hvert måltid. Kanskje dumt det🙈 Bør jeg heller skylle med saltvann? Bruker corsodyl morgen og kveld. Anonymkode: cc383...93c
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pusser tennene forsiktig etter hvert måltid. Kanskje dumt det🙈 Bør jeg heller skylle med saltvann? Bruker corsodyl morgen og kveld. Anonymkode: cc383...93c Corsodyl er anbefalt. Jeg har brukt rent vann innimellom der også, når jeg drikker vann etc. Godt å få renset alt ut.
The Kavorka Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 De gangene jeg har fjernet visdomstenner, har det blødd i ca 1 uke i ettertid. Om det er vanlig, vet jeg ikke
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 Tror ikke det er vanlig🙈 Anonymkode: cc383...93c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden): Corsodyl er anbefalt. Jeg har brukt rent vann innimellom der også, når jeg drikker vann etc. Godt å få renset alt ut. Rent vann for å skylle etter måltid? Anonymkode: cc383...93c
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rent vann for å skylle etter måltid? Anonymkode: cc383...93c Ja, har man ikke corsodyl for hånden, så bruker jeg vann. Viktig å få smuler og ting bort fra såret. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Ja, har man ikke corsodyl for hånden, så bruker jeg vann. Viktig å få smuler og ting bort fra såret. Venter én uke før jeg spiser mat som kan legge seg i såret 😊 Anonymkode: cc383...93c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Ei uke på suppe? Suppe, potetstappe, kålrabistappe, smoothie, yoghurt og is. Blir vel litt rar i magen, men 😂 Anonymkode: cc383...93c
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Suppe, potetstappe, kålrabistappe, smoothie, yoghurt og is. Blir vel litt rar i magen, men 😂 Anonymkode: cc383...93c Joda, en overlever på det ei uke. Kan huske at jeg forsøkte å konsekvent tygge forsiktig (små munnfuller) på motsatt side, med hodet på skrå...så jeg så ut som en litt syk person...men det funket selvsagt ikke. Smulene kommer seg inn i såret og da er det skylling som må til. Du får ha lykke til. Det skal gå!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden): Joda, en overlever på det ei uke. Kan huske at jeg forsøkte å konsekvent tygge forsiktig (små munnfuller) på motsatt side, med hodet på skrå...så jeg så ut som en litt syk person...men det funket selvsagt ikke. Smulene kommer seg inn i såret og da er det skylling som må til. Du får ha lykke til. Det skal gå! Takk for det 😊 Vært gjennom det en gang før, skal bli godt å bli ferdig! Anonymkode: cc383...93c 1
Whistler Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 Det er helt vanlig OG nødvendig at det blør. Blodet som levrer seg i "gropa" bidrar til å gro nytt tannkjøtt og er nødvendig for tilhelingen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 Whistler skrev (4 minutter siden): Det er helt vanlig OG nødvendig at det blør. Blodet som levrer seg i "gropa" bidrar til å gro nytt tannkjøtt og er nødvendig for tilhelingen. Hvor lenge skal det blø litt?🙈 Anonymkode: cc383...93c
Whistler Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge skal det blø litt?🙈 Anonymkode: cc383...93c Det blør i noen dager. Det kommer til å blø lenger hvis du bruker børsten baki der og river av skorpa. Risikoen er da at du drar av "ruren" gang på gang og tømmer hullet så beinet blir liggende bart. (dry socket). "Dry socket (alveolar osteitis) is a painful dental condition that sometimes happens after you have a permanent adult tooth extracted. Dry socket is when the blood clot at the site of the tooth extraction fails to develop, or it dislodges or dissolves before the wound has healed."
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Whistler skrev (41 minutter siden): Det blør i noen dager. Det kommer til å blø lenger hvis du bruker børsten baki der og river av skorpa. Risikoen er da at du drar av "ruren" gang på gang og tømmer hullet så beinet blir liggende bart. (dry socket). "Dry socket (alveolar osteitis) is a painful dental condition that sometimes happens after you have a permanent adult tooth extracted. Dry socket is when the blood clot at the site of the tooth extraction fails to develop, or it dislodges or dissolves before the wound has healed." Flott! Bruker ikke børsten helt bak i såret. Anonymkode: cc383...93c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 Bør man vente med å spise varm mat til det har sluttet å blø helt? Anonymkode: cc383...93c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Suppe, potetstappe, kålrabistappe, smoothie, yoghurt og is. Blir vel litt rar i magen, men 😂 Anonymkode: cc383...93c Ja det gjorde jeg og. Og pusset ikke der, men munnskyllevann! Anonymkode: 3946c...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå