Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte i dag klokka 06:21 å sende en i min familie en melding om vedkommende ville komme på besøk til uka. Vedkommende mente jeg måtte si unnskyld for å ha sendt en melding så tidlig på morgen.  

Finnes det noe uskreven regel på når det er greit å sende en meldinger?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes kanskje det er rart å få meldinger midt på natta eller grytidlig, men jeg har ikke på lyden på telefonen uansett så det plager meg ikke. Men ikke forvent at jeg svarer før senere. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes man bør unngå å sende sms eller ringe i tidspunkt der man kan anta folk sover

Anonymkode: b523f...88f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 10-22

Sender man mld utenom det skal man vite med 100 % sikkerhet at vedkommende er våken, feks at de er på jobb, da kan man selvsagt sende tidligere. 

Hvis jeg kommer på en melding, men tidspunktet er feil, skriver jeg meldingen og legger den inn med «planlegg melding» så den sender seg selv senere, på kl.slettet jeg la inn. Går kanskje bare med telegram, men alle jeg kjenner bruker telegram, så. 

Anonymkode: 09c60...436

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når som helst. Man må ikke være tilgjengelig alltid, man kan ha på Ikke Forstyrr deler av døgnet så får man være i fred. 

Anonymkode: e0d90...da4

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hverdager: mellom 9 og 22, helger/helligdager mellom 10-22. 

Anonymkode: a5031...21a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Når som helst. Man må ikke være tilgjengelig alltid, man kan ha på Ikke Forstyrr deler av døgnet så får man være i fred. 

Anonymkode: e0d90...da4

Utrolig kjedelig hvis man har klart å skru av «ikke forstyrr» uten å vite det og vekkes av noe tull når man en sjelden gang kan sove ut. 

Anonymkode: 09c60...436

• Liker 4
Skrevet

Det spørs hvem jeg sender til. Jeg sender kun til de nærmeste i livet mitt til alle døgnets tider, men til andre så sender jeg innen visse klokkeslett  :)

• Liker 1
Skrevet

Døgnet rundt for min del. Har den på lydløs når jeg sover, så da svarer jeg når jeg står opp.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Personlig tar jeg ansvar for dette selv, og setter telefonen på lydløs når jeg ikke ønsker å bli forstyrret, spesielt etter at jeg har lagt meg. 

Men normalt sett bør man vel unngå sende meldinger mellom 23 og 08-ish 🙂 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har min telefon på lydløs stort sett bestandig, nesten, så det spiller ingen rolle for meg når folk sender meldinger. Sover jeg, så vekkes jeg ikke av meldinger.

Bare når jeg venter en viktig telefon eller melding og vil høre at den kommer (f eks om jeg er på kjøkkenet og tlf i stua) så har jeg på lyd.

Jeg prøver å ikke sende meldinger til folk senere enn 21-22 om kvelden. Om morgenen ser jeg an hvem det er og når jeg vet de står opp eller skal være på jobb. 

Å avkreve unnskyldning av noen som sendte melding tidlig er direkte tåpelig. Ærlig talt! Vil man ikke bli forstyrra da, så får man da pokker meg ta å skru av lyden på telefonen i det tidsrommet det ikke passer å få noe på telefonen sin!? Det trodde jeg virkelig alle gjorde.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på hvor godt man kjenner mottakeren og døgnrytmen til folk, men jeg ville nok prøvd å holde meg innenfor 8-24 omtrent. Ikke fullt så tidlig i helgene.

AnonymBruker
Skrevet

Mobilen min går automatisk inn i sovemodus fra 21.15 til 06.45. Bare å sende meg meldinger hele tiden med andre ord.

Anonymkode: 6616e...3f7

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Meldinger mener jeg man kan sende når som helst. En melding betyr at svar ikke er nødvendig med en gang. Men å ringe mener jeg man skal være litt mer restriktive på. Ringer kun mellom 9-20 på hverdager. I helger tidligst kl 11 til 21. Med mindre noe er veldig viktig, ringer jeg ikke utenfor disse tidene. Og er det viktig, kan jeg også ringe flere ganger hvis ikke svar på første forsøk. 

Da jeg var yngre, kunne jeg ringe senere til venner, alt etter situasjonen. 

Anonymkode: b04e0...c91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det samme som gjelder å ringe bør gjelde sms. Ikke før 8 og ikke etter 22. 

Anonymkode: b36ce...30b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Karen90 skrev (2 timer siden):

Finnes det noe uskreven regel på når det er greit å sende en meldinger?  

Usikker.

Personlig bryr jeg meg ikke om å motta. Har aldri på varsler på noe sosiale medier, og har tlf på lydløs igjennom hele natten uansett.

Anonymkode: 5f9fc...a42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri skjønt meg på folk som har lyd på mobilen, det er ganske nitti-talls. Jeg sender mld når jeg er våken, men forventer ikke svar før mottaker er våken. 

Anonymkode: d4610...fd2

• Liker 8
Skrevet

Ikke om natten, da må det være veldig viktig. 

Skrevet

09:00 - 22:00, kanskje litt før og litt etter om det er nære bekjente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri skjønt meg på folk som har lyd på mobilen, det er ganske nitti-talls. Jeg sender mld når jeg er våken, men forventer ikke svar før mottaker er våken. 

Anonymkode: d4610...fd2

Og jeg skjønner meg ikke på folk som har lyden AV hele tiden. Veldig irriterende hvis man trenger et svar. 

Anonymkode: 1c3f7...7bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...