AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Hei. Litt usikker hvilken kategori denne passer i. For 2 år siden var jeg med på min første hjertestans på institusjonen jeg jobber på. Etter hjertestansen gråt jeg uten stopp på jobb i flere timer. Jeg tenker på hjertestansen hver dag, og tror hver eneste pasient/beboer jeg møter skal få hjertestans. Ligger personen litt for stille i senga eller puster litt for tungt får jeg indre panikk, selv om det er ingen ting som skjer. Jeg gruer meg til å være alene med pasienter og gjør alt jeg kan for at vi skal være 2 stk inne på et rom. Noen ganger gruer jeg meg til jobb hvis jeg vet at det er lite folk og at jeg kanskje må være alene med pasienter. Er det flere som har opplevd det samme? Det er utrolig slitsomt å tenke på dette hver dag, er nesten som om jeg har angst for at jeg skal oppleve en hjertestans igjen, selv om jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre hvis det skjer. Har også utviklet stor «angst» for at foreldrene mine/søsken/nær slekt skal dø. Tenker på dette hver eneste dag. Anonymkode: 19dc4...72f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Kanskje helse ikke er det du burde jobbe innen. Anonymkode: 32602...bba 4 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 (endret) Her tenker jeg det viktigeste er å komme seg ut av situasjonen. Hva er uempatisk med det? Anonymkode: 32602...bba Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 29. mai 2023 av Perelandra 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje helse ikke er det du burde jobbe innen. Anonymkode: 32602...bba For en teit kommentar 🙄 Til Hi: Tror jeg ville ha snakket med ledelsen på jobb og forklart hvordan du har det. Kanskje de kan sette deg i kontakt med en flink psykolog? For du er helt garantert ikke den første som har opplevd noe sånt. Det er viktig å bearbeide sånne traumatiske hendelser ❤️ Anonymkode: e3917...cec 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 Helsevesenet er ikke for alle. Kanskje vurdere et annet yrke, så du kan få det litt bedre Anonymkode: 3bb60...651 1 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 Dette ville jeg tatt opp med leser og best om hjelp til debriefing og oppfølging. Det er en yrkesrelatert “skade” som du trenger hjelp til å bearbeide. Anonymkode: 9278e...c15 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Dette ville jeg tatt opp med leser og best om hjelp til debriefing og oppfølging. Det er en yrkesrelatert “skade” som du trenger hjelp til å bearbeide. Anonymkode: 9278e...c15 Mente leder:-) Anonymkode: 9278e...c15
Rødstrupa Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 (endret) Det er jo akkurat det vedkommende har fortalt deg. Det er et tøft yrke og passer ikke for alle. Og kan hende ikke for deg. Lykke til, skjønner at det var en skummel og traumatisk opplevelse. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 29. mai 2023 av Perelandra 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 Bedriftshelsetjenesten din har mest sannsynlig et apparat du kan snakke med, for å få hjelp videre. Snakk med leder. Anonymkode: 4eece...8ee 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 Støtter forslag om å snakke med din leder og få hjelp av bedriftshelsetjenesten. Dette går det an å fikse. De i tråden som sier at TS ikke passer til å jobbe innen helse, dere vet ikke hva dere snakker om. TS kan bli helt bra igjen av dette hvis hun får littegrann hjelp. Anonymkode: a1bfa...452 2 1
Mezzosoprena Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 Det har gått 2 ÅR! Det kan være mulig å dra den konklusjonen at vedkommende ikke passer innen helse da. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 4 minutter siden, Mezzosoprena said: Det har gått 2 ÅR! Det kan være mulig å dra den konklusjonen at vedkommende ikke passer innen helse da. Grunnen til at det har gått 2 år er jo fordi hun ikke har oppsøkt hjelp tidligere. Anonymkode: a1bfa...452 2
Mezzosoprena Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grunnen til at det har gått 2 år er jo fordi hun ikke har oppsøkt hjelp tidligere. Anonymkode: a1bfa...452 Det er uansett betimelig å stille spørsmålet om helsevesenet er riktig sted når man reagerer så sterkt. 2 1
godfisk Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 Mezzosoprena skrev (10 minutter siden): Det har gått 2 ÅR! Det kan være mulig å dra den konklusjonen at vedkommende ikke passer innen helse da. 2 år der TS har gått alene med tankene sine, uten hjelp til å sortere dem. Hen er sikkert skikket til jobben sin, og har sikkert en grunn til å ha valgt det yrket. TS, snakk med bedriftshelsetjenesten hos dere, det er helt sikkert flere i organisasjonen din som har opplevd det samme, så de vet hva du trenger av hjelp. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #15 Skrevet 27. mai 2023 Just now, Mezzosoprena said: Det er uansett betimelig å stille spørsmålet om helsevesenet er riktig sted når man reagerer så sterkt. TS kunne fått denne reaksjonen av en dramatisk (eller udramatisk) hendelse på arbeidsplassen i et hvilket som helst yrke, eller i privatlivet for den saks skyld. Anonymkode: a1bfa...452 2
Mezzosoprena Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS kunne fått denne reaksjonen av en dramatisk (eller udramatisk) hendelse på arbeidsplassen i et hvilket som helst yrke, eller i privatlivet for den saks skyld. Anonymkode: a1bfa...452 Det kunne hen selvfølgelig, men nå var det nå ikke snakk om det da. En må gjerne regne med en hjertestans eller to innen helsevesenet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 1 minutt siden, Mezzosoprena said: Det kunne hen selvfølgelig, men nå var det nå ikke snakk om det da. En må gjerne regne med en hjertestans eller to innen helsevesenet. Den første er som regel alltid verst. Dette kan bearbeides. TS er sterk som har gått så lenge med dette alene uten å kræsje. Men det hadde nok vært bedre å søke hjelp før. Det er likevel på ingen måte for sent. Anonymkode: 9278e...c15 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Jeg vet ikke om det egentlig kommer til å "hjelpe" å bytte arbeid heller. Hva om man arbeider for eksempel på dagligvare-butikk eller noe annet. Så opplever tråd-starter kanskje å få panikk-anfall der også, fordi man er livredd for at kunder kommer til å få hjerte-infarkt eller noe rett foran kassen liksom. Anonymkode: e0c22...b3b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 Høres ikke ut som du bør jobbe akkurat med det du gjør. Du fikk en såpass kraftig reaksjon og påført en traume på psyken din, du bør ta på alvor. Jeg har endel traumer iht andres drikking. Dog har jeg ikke noe generellt problem med at folk drikker eller å drikke selv. Me det er noen situasjoner jeg følsemesdig tåler dårligere. Jobbet en stund i bar, og trivdes svært godt med det. Men så fikk vi et par stamkunder som ble helt feil for meg, og traumene ble trigget. På en måte bra for da forsto jeg litt mer, men jeg innså at jeg måtte slutte. Her bør du be om samtaler via fastlege. Jeg har holdt begge mine foreldre i hånden når de døde. Og opplevde det som fint, å kunne være der. Og vite at de ikke døde alene. Tror jeg hadde taklet det dårligere å ikke være der. Så vi er forskjellige. Anonymkode: be056...eec
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her tenker jeg det viktigeste er å komme seg ut av situasjonen. Hva er uempatisk med det? Anonymkode: 32602...bba Nei, det viktigste for ts er å få hjelp til å bearbeide traumet og komme seg gjennom situasjon- ikke ut av den Anonymkode: 5c044...e7d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå