Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En hjemmeløs mann som røyker hasj, slåss mot måker og spiser Mcdonalds som er kastet fra søppelbøtta, er langt mer interessant enn å snakke med en lønnsslave som råtner ved et skrivebord i 8 timer om dagen. Takler ikke vanlige A4 folk som ikke har noe interessant å tilby

Anonymkode: 57fc4...d61

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. De fleste er dessverre A4.

Anonymkode: 8157b...8fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er hasj og McDonalds så mye mer interessant? 

Anonymkode: 84577...a9c

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så snakk med de dere synes er interessante å snakke med? Forstår ikke trådens hensikt.

Anonymkode: 798f7...185

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Artig med folk som tror de er bedre enn andre.

Anonymkode: f6306...1ed

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En hjemmeløs mann som røyker hasj, slåss mot måker og spiser Mcdonalds som er kastet fra søppelbøtta, er langt mer interessant enn å snakke med en lønnsslave som råtner ved et skrivebord i 8 timer om dagen. Takler ikke vanlige A4 folk som ikke har noe interessant å tilby

Du vil få deg en veldig stor overraskelse en dag når du oppdager at selv den mest a4- personen du kjenner har opplevelser og erfaringer du aldri kan drømme om å få med din ekstremt dømmende innstilling. 

Du begrenser deg selv, og går glipp av ekstremt mye spennende, ved å være så forutinntatt!

Anonymkode: 7971f...3de

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet

En innstilling og et utgangspunkt som sier adskillig mer om deg og dine sosiale evner enn om alle de såkalte a4-menneskene du synes er så uinteressante. Jeg vil gjette på at de fleste avdem synes det er helt greit å slippe å snakke med deg også, folk som har så stor tro på  sin egen unikhet, og i tillegg så dømmende og fordomsfulle ovenfor alle andre, er sjelden så interessante som de tror.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

La meg gjette:

Du er en hjemløs mann som røyker hasj, sloss mot måker, spiser McDonalds fra søppelbøtta og er nå på jakt etter en kjæreste som skal se hvilket interessant og vakker menneske du er på innsiden?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste mennesker er jo kjedelig.

Anonymkode: b0cb1...754

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Artig med folk som tror de er bedre enn andre.

Anonymkode: f6306...1ed

Det er den største og mest utilgivelige feilen du kan gjøre i et a4-land som Norge, å gjøre noe som får andre til å tro dette.

Anonymkode: 8fde5...9f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste mennesker er jo kjedelig.

Anonymkode: b0cb1...754

Totalt uenig!

Jeg møter alle mennesker med den innstillingen at alle har en spennende eller interessant historie å fortelle.   Jeg har ennå til gode å bli motbevist!   (Men av og til tar det litt tid før man blir godt nok kjent til å komme forbi det overflatiske og åpenbare)

Anonymkode: 7971f...3de

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt vanlige mennesker er dyrebare i mine øyne, samtidig som jeg også kjenner folk som lever i samfunnets skyggesider; folk som kanskje ser alminnelige ut, men som bærer en blytung skjebne på skuldrene sine etter å ha blitt voldtatt eller forsøkt å ta livet sitt; regnbuens vakre, glemte roser.

Og når du skriver om uteliggere, kommer jeg til å tenke på uteliggeren Harald - mange som bor i Oslo, har sett ham på gaten uten å vite hvem han egentlig er. Også han har et liv bak seg; for å sitere en av kommentarene i bloggen:

Sitat

jeg kjente Harald godt i slutten av 70 tallet. jeg jobbet som sivilarbeider på Vinderen psykiatriske institutt og han var gartner. han hadde vært på loffen i Tyrkia da jeg ble kjent med han. vi bodde begge på gladheim et hybelhus på Holmenkollen . vi ble veldig godt kjent. en helt fantastisk fyr. vi malte lyttet på Santana og gikk turer innover Nordmarka. en helt normal fantastisk fyr! vi var på club7 dansa. etterhvert ble han forelska og traff ei nydelig dame. han flytta til Trondheim . da skiltes våre veier for godt

Så har du lyst til å snakke med noen som definitivt ikke er A4, anbefaler jeg en prat med Harald når du møter ham.

Men det er ingen grunn til å se ned på vanlige mennesker som er A4 - de har kanskje ikke en like ineressant historie å fortelle, men de er like fullt mennesker; unike, uendelig verdifulle, levende mennesker.

Endret av - Brian
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i det offentlige, og utad ser vel alle A4 ut. Men det er damer som har vært mineryddere, som har starta suksessrike virksomheter på egen hånd, som har reist Sør-Amerika rundt alene, etter innfallsmetoden. En har skrevet diktbok, en er krimforfatter på si. 

Folk har uendelig mange forskjellige bakgrunner, fra priviligerte velstående familier, til vold og krisesenter. De har alt fra null utdanning utover vgs til doktorgrad. Noen er dypt humanitært orientert, noen filosofiske, noen kommersielle, noen visjonære.

jJeg har lært meg at bak den kjedelige dressjakka, jeansen eller hettejakka finnes ting du aldri ville ha trodd i din villeste fantasi!

Anonymkode: c3bd7...cb7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ok.

Anonymkode: 070e9...770

Gjest Frankenstein1
Skrevet (endret)

Jeg mener at du undervurderer verdien og dybden i å kunne finne glede i det banale

Endret av Frankenstein1
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet

Det at mange virker provoserte over denne tråden sier alt.

Anonymkode: 46567...638

• Nyttig 2
Skrevet

Har vel egentlig ikke møtt noen A4-folk. Mange vil gjerne framstå slik, for enkelhets skyld, men når du blir kjent med folk så har alle sitt. Sine særheter, preferanser, erfaringer, sorger og gleder.
Oppnår du folks tillit så er kanskje revisorens livshistorie og hverdag kanskje mer dramatisk og spennende enn historien til den som ser sær ut, faller utenfor eller føler seg spesiell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du så veldig spennende da? Hva har du å tilby?

Anonymkode: 960e3...754

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Skjønner heller ikke poenget med tråden, skulle du bare skryte av hvor kul og spesiell og unik du er, kanskje? Du bestemmer da helt selv hvem du vil snakke med, ikke en kjeft som bryr seg om det, vel? Jeg for min del liker ikke å snakke med pretensiøse mennesker, så da lar jeg bare være :) 

Anonymkode: 90ea4...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt bidrag da, TS, hvem er du?

Anonymkode: 0a7ab...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...