Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier folk dette? Og særlig til yngre folk. Det er jo tull fra ende til annen. Hvorfor ikke være ærlig å si at livet består av å gjøre masse ting du egentlig ikke vil, men må gjøre? 

Anonymkode: b0913...002

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

True story!

Anonymkode: 35ebd...084

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe sånn nymotens greier, som er misforstått. Samme med det der "du er helt perfekt og bra nok som du er" som da forstås med at man ikke trenger å jobbe med dårlige sider eller utvikle seg. 

Anonymkode: 6d419...4d1

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

you gotta love what you do, in order to do it well! 

hvis du overhodet ikke liker det du holder på med, så kommer du mest sannsynlig til å gjøre en helt RÆVVA jobb.  

Anonymkode: 2cd62...acb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på sammenhengen. Men man trenger ikke å legge mer press enn nødvendig, å si det letter press som allerede er fra før, uavhengig om det er sant eller ikke. Ren psykologi. 

Anonymkode: 493cd...e31

AnonymBruker
Skrevet

Man må alltid se ting i sammenheng.

Jeg vil ikke betale regningene mine, men der er det ikke valg. Jeg vil heller ikke analsex, og det bestemmer jeg selvsagt helt selv.

Anonymkode: b4310...af8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er noe sånn nymotens greier, som er misforstått. Samme med det der "du er helt perfekt og bra nok som du er" som da forstås med at man ikke trenger å jobbe med dårlige sider eller utvikle seg. 

Ikke sant. Det man synes er vanskelig og takler dårlig, bør man jobbe med seg selv for å bli bedre på. 

• Nyttig 1
Skrevet

Synes at respekten for individet har økt, og at det i alle hovedsak er bra. Vi har større aksept og forståelse for at folk er ulike, har individuelle behov og ulike grenser. Det gir oss et tryggere samfunn, med større individuell frihet.
Bakdelen er at vi også har personer som i større grad fraskriver seg ansvar for fellesskapet, inkludert ansvr for seg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

"Du skal ikke gjøre noe du ikke vil"

Det er bare i sexlivet det gjelder. Livet forøvrig er fylt med plikter vi på ingen måte tar skade av å utføre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fordi dette selger, så disse "coachene" vet akkurat hvilke løgner de skal komme med 

Anonymkode: adbc2...d07

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor sier folk dette? Og særlig til yngre folk. Det er jo tull fra ende til annen. Hvorfor ikke være ærlig å si at livet består av å gjøre masse ting du egentlig ikke vil, men må gjøre? 

Enig

Selvfølgelig må vi noen ganger gjøre noe man egentlig ikke vil, hvis det er til hjelp for andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

hvis du overhodet ikke liker det du holder på med, så kommer du mest sannsynlig til å gjøre en helt RÆVVA jobb.  

Men mange takker ja til dritjobber fordi de ikke har noe annet valg. Tror du at studenter ELSKER å jobbe på McDonalds? 

Bra tema, ts! 

Anonymkode: adbc2...d07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (3 minutter siden):

"Du skal ikke gjøre noe du ikke vil"

Det er bare i sexlivet det gjelder. Livet forøvrig er fylt med plikter vi på ingen måte tar skade av å utføre. 

Neida, dette har jeg hørt godt voksne si til yngre folk, som handler om helt andre ting. Har til og med hørt folk si at "du MÅ faktisk ingenting om du ikke vil". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, dette har jeg hørt godt voksne si til yngre folk, som handler om helt andre ting. Har til og med hørt folk si at "du MÅ faktisk ingenting om du ikke vil". 

Og andelen unge på nav har eksplodert, kobling? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste i livet er tvang, du er en slave fra du fødes til du dør. Er pengene som styrer livet ditt: Kapitalismen!

Derfor ser jeg ikke noe poenget å gå igjennom livsløpet, det er jo bortkastet. Du skal jo dø, er det som er målet i livet. Se på alt du kaster bort tiden din på før du dør....

Derfor tipper jeg også Norsk-tipping hver uke, fordi jeg kan befri meg selv på den måten ved å vinne. Er noen som vinner millioner hver uke, jeg kan bli en av disse. Selv om det er liten sjanse.

Anonymkode: 57e33...75e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og andelen unge på nav har eksplodert, kobling? 

Jepp. Jeg er glad foreldrene mine aldri sa det der til meg. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

De har på sett og vis rett, man må ingenting her i livet, men valg har selvsagt konsekvenser.

Anonymkode: 6b25d...fe5

• Liker 1
Skrevet

Gjør egentlig noen av oss NOE av det vi vil? Vi er jo slaver av samfunnet, i praksis.

• Nyttig 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler om stolthet og selvrespekt. Har man disiplin så gjør man en god jobb, forde det å gjøre jobben skikkelig er noe man liker å gjøre. Man trenger ikke like eller elske hver oppgave.

Veldig få liker å vaske dass, men er man satt til jobben kan man velge å gjøre den skikkelig. 

AnonymBruker
Skrevet

På mange områder handler det om å sette grenser for seg selv.

Jeg skiller mellom: 

- Hva du gjøre?

- Hva bør du gjøre?

- Hva har du lyst å gjøre?

Anonymkode: 775e2...182

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...