Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har kjøpt 2 jakker og har betalt over halvparten men får ikke heve kjøpet. Jeg har ikke fått jakkene og føler at jeg har blitt lurt. Hva bør jeg gjøre? Har gjort alt jeg kan egentlig. Men jeg er så usikker på om jeg kan få pengene mine igjen.

Anonymkode: c445d...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er jakkene ubrukte, dvs kjøpt av nettbutikk og ikke privat? Hvor lenge siden er det du "kjøpte" dem? Du har 14 dagers angrerett iflg loven på nettkjøp. Så dersom du  er innenfor de to ukene, kan du med loven i hånd bruke angreretten. Selv om du altså ikke har mottatt jakkene kan du angre.

Nekter butikken eller du ikke får dem i tale, henvend deg til Forbrukerrådet. De kan hjelpe i kommunikasjon og forhandlinger med sta nettbutikker. De har vel ingen veto rett tror jeg, men de fleste bøyer seg for det Forbrukerrådet sier likevel.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/angrerettloven

Du finner angrerettskjema i linken over, fyll ut og send inn der du kjøpte jakkene. Det beste er om du scanner skjemaet og sender på epost til dem, for da har du skriftlig bevis på at det er sendt.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Av privatpersoner eller? Hvem har du kjøpt hos hvis det er butikk?

Anonymkode: 9e159...1b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av privatpersoner eller? Hvem har du kjøpt hos hvis det er butikk?

Har kjøpt av ett firma vil jeg si, altså en bedrift.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Er jakkene ubrukte, dvs kjøpt av nettbutikk og ikke privat? Hvor lenge siden er det du "kjøpte" dem? Du har 14 dagers angrerett iflg loven på nettkjøp. Så dersom du  er innenfor de to ukene, kan du med loven i hånd bruke angreretten. Selv om du altså ikke har mottatt jakkene kan du angre.

Nekter butikken eller du ikke får dem i tale, henvend deg til Forbrukerrådet. De kan hjelpe i kommunikasjon og forhandlinger med sta nettbutikker. De har vel ingen veto rett tror jeg, men de fleste bøyer seg for det Forbrukerrådet sier likevel.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/angrerettloven

Du finner angrerettskjema i linken over, fyll ut og send inn der du kjøpte jakkene.

Det som er problemer er at jeg ikke har fått jakkene og det er en skyhøy pris jeg må betale for jakkene. Jeg har kontaktet dem og fått råd men blir ikke særlig klok på rådene de gir.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har kjøpt av ett firma vil jeg si, altså en bedrift.

Da må Millions råd gjelde..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må Millions råd gjelde..

Ja jeg synes det var ett godt råd men jeg har allerede vært i kontakt med forbrukertilsynet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg synes det var ett godt råd men jeg har allerede vært i kontakt med forbrukertilsynet.

Men hva sa de da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså.

Dette er litt vanskelig. Visste du fra begynnelsen hva jakkene kostet? Du har betalt litt, men ikke resten, hvorfor? Hvordan henger alt dette sammen? Import fra utland? 

AnonymBruker
Skrevet

Men altså.

Dette er litt vanskelig. Visste du fra begynnelsen hva jakkene kostet? Du har betalt litt, men ikke resten, hvorfor? Hvordan henger alt dette sammen? Import fra utland? 

Det er import fra utlandet å det visste jeg med tanke på toll. Men det viser seg at jakkene ikke er fra der selger sa de var fra. Jeg har betalt litt men føler ikke jakkene er verdt den prisen som de blir solgt for. Også er det kvaliteten på jakkene som gjør at jeg egentlig vil angre på kjøpet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva sa de da?

Nei de sa at at de kan ikke tvinge noen til å ordne opp altså mekling hvis ikke den personen vil ordne opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er import fra utlandet å det visste jeg med tanke på toll. Men det viser seg at jakkene ikke er fra der selger sa de var fra. Jeg har betalt litt men føler ikke jakkene er verdt den prisen som de blir solgt for. Også er det kvaliteten på jakkene som gjør at jeg egentlig vil angre på kjøpet.

Så kjipt, da har du blitt lurt dessverre. Hvor mye har du betalt? 

AnonymBruker
Skrevet

Enten har du angrerett eller ikke. Dette burde du ha undersøkt på forhånd. Har du angrerett kan du heve kjøpet, har du ikke angrerett så kan du ikke det. Dette virker jo helt merkelig. Du tror du har handlet fra en bedrift? Er det AliExpress da kanskje? 

Anonymkode: 3efba...171

AnonymBruker
Skrevet

Så kjipt, da har du blitt lurt dessverre. Hvor mye har du betalt? 

Har betalt under 10.000 kr men det er veldig kjipt for min del uansett. Det er ikke noe gøy og jeg har gjort alt jeg kan

AnonymBruker
Skrevet

Har betalt under 10.000 kr men det er veldig kjipt for min del uansett. Det er ikke noe gøy og jeg har gjort alt jeg kan

Å fy faen.. jeg er lei for det, men hvis ikke noen kan hjelpe deg juridisk her så ville jeg IKKE betalt mer og bare tatt det som en dyrekjøpt erfaring 😟

AnonymBruker
Skrevet

Enten har du angrerett eller ikke. Dette burde du ha undersøkt på forhånd. Har du angrerett kan du heve kjøpet, har du ikke angrerett så kan du ikke det. Dette virker jo helt merkelig. Du tror du har handlet fra en bedrift? Er det AliExpress da kanskje? 

Anonymkode: 3efba...171

Det er lignende AliExpress men ikke helt. Jeg har handlet fra en så kalt bedrift men har søkt navnet deres opp og det er ikke en bedrift som hetter det navnet.

AnonymBruker
Skrevet

Å fy faen.. jeg er lei for det, men hvis ikke noen kan hjelpe deg juridisk her så ville jeg IKKE betalt mer og bare tatt det som en dyrekjøpt erfaring 😟

Ja jeg skal ikke betale noe mer uansett. Jeg blir veldig utmattet å psykisk sliten av dette så tror ikke jeg orker å bruke forbrukerombudet til å vurdere saken. For jeg får ikke pengene igjen uansett hvor mye jeg prøver😕

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skal ikke betale noe mer uansett. Jeg blir veldig utmattet å psykisk sliten av dette så tror ikke jeg orker å bruke forbrukerombudet til å vurdere saken. For jeg får ikke pengene igjen uansett hvor mye jeg prøver😕

Der var skikkelig dritt det her da :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der var skikkelig dritt det her da :(

Men tenker jeg må prøve jeg klarer ikke å gi meg desverre så om jeg må få forbrukerombudet til å vurdere saken får jeg bare gjøre det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men tenker jeg må prøve jeg klarer ikke å gi meg desverre så om jeg må få forbrukerombudet til å vurdere saken får jeg bare gjøre det.

Lykke til, håper det ordner seg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...