Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til innspill: hva er mest rettferdig da? 
vi skal ha burger.

De(som er en familie på fire) står for kjøttet. Altså selve burgeren. 
Vi står for resten; drikke (brus til 6 pers) burgerbrød, ketsjup, salat, pommes frites, løk etc. 

Jeg foreslo først at vi kjøpte hver til vårt, men de var bestemte på at de skulle stå for kjøttet og vi tilbehøret. 

Så, hva er egentlig mest vanlig å gjøre, når en familie er på to stk, mor og barn og de på fire.

Anonymkode: 7adba...ca7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud... 

Anonymkode: 19cbd...9f5

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Til innspill: hva er mest rettferdig da? 
vi skal ha burger.

De(som er en familie på fire) står for kjøttet. Altså selve burgeren. 
Vi står for resten; drikke (brus til 6 pers) burgerbrød, ketsjup, salat, pommes frites, løk etc. 

Jeg foreslo først at vi kjøpte hver til vårt, men de var bestemte på at de skulle stå for kjøttet og vi tilbehøret. 

Så, hva er egentlig mest vanlig å gjøre, når en familie er på to stk, mor og barn og de på fire.

Glem herregud, så nå at du kanskje er en alenemor med ett barn og de er fire.

Men ikke sikkert du kommer dårligere ut for det, kentsjup og rester tar du med deg hjem. Regner med de har skikkelig burger og ikke en frossen puck fra Rema.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Glem herregud, så nå at du kanskje er en alenemor med ett barn og de er fire.

Men ikke sikkert du kommer dårligere ut for det, kentsjup og rester tar du med deg hjem. Regner med de har skikkelig burger og ikke en frossen puck fra Rema.

Det vet jeg ingenting om, men hva er mest riktig?

AnonymBruker
Skrevet

Da regner jeg med at de kjøper virkelig bra burgere, for å si det på den måten. Men jeg syns det høres skikkelig gnient ut.  De er 4 stk, tross alt. Både brus og tilbehør kommer jo til å bli utrolig mye dyrere for deg, og du er alene.

Anonymkode: 59ef3...6c7

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det virker gnient… Men jeg er alltid litt raus og tilbyr meg å ta med ekstra når vi skal grille med andre.. kjøp billig brus (first price) , billig ketshup (First prøve) , løk i løsvekt og salat kan du ta den billigste, kanskje de tar hintet til neste gang :) 

Anonymkode: b562b...623

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Syns det virker gnient… Men jeg er alltid litt raus og tilbyr meg å ta med ekstra når vi skal grille med andre.. kjøp billig brus (first price) , billig ketshup (First prøve) , løk i løsvekt og salat kan du ta den billigste, kanskje de tar hintet til neste gang :) 

Alt er innkjøpt allerede, men vil ikke være gnien med billig brus heller. Har kjøpt fire flasker 1,5 l cola, solo osv.

Selv drikker vi knapt en 1,5 liter kullsyrevann iløpet av en hel helg hjemme hos oss selv til vanlig.  (vi drikker vanligvis ikke brus) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt er innkjøpt allerede, men vil ikke være gnien med billig brus heller. Har kjøpt fire flasker 1,5 l cola, solo osv.

Selv drikker vi knapt en 1,5 liter kullsyrevann iløpet av en hel helg hjemme hos oss selv til vanlig.  (vi drikker vanligvis ikke brus) 

Holder med 2stk brus. 

Anonymkode: 1114b...0e0

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er settingen? Hvis de inviterer betaler de, hvis du inviterer betaler du. Er dere på reise sammen deler dere på antall hoder i hver familie. Så du betaler 1/3, og de 2/3.

Har vært en del på ferie sammen med min søster og hennes familie. Da var min familie 6 og de var 3. I slutten av feriene la vi sammen alle beløpene vi hadde brukt, også fordelte vi det så de betalte 1/3 og vi 2/3. Men dette var en avtale vi hadde fra start.

Nå ser jeg du allerede har kjøpt inn uten å snakke om det først, og det gjør det hele litt vanskeligere.

Anonymkode: 86472...608

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der blir jo sykt urettferdig.

Her hadde Coop salg på Grilstad fryste burgere til 17.mai. Om dere beregner 2 per voksen og 1 per barn, så holder det jo med kun en pakke - til kanskje 70 kr?

Bare 2 flasker brus blir jo fort like mye, og vel så det.

Du kommer til å betale mye mer enn dem.

Ville insistert på at dere legger sammen alt, og deler på. Tilbehør koster mye, når en skal 

Hamburgerbrød er det typisk kun 6 av i pakken, så du må kjøpe to - 50-60 kr bare det.

Fryst pommes frites må dere ha 2-3 poser av? 40-60 kr.

Salathode - ca 40 kr. Også skal dere vel ha litt tomater, løk, kanskje sylteagurk?

Du kommer til å betale det mangedoble av dem.

Anonymkode: 49aa6...bb9

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan er settingen? Hvis de inviterer betaler de, hvis du inviterer betaler du. Er dere på reise sammen deler dere på antall hoder i hver familie. Så du betaler 1/3, og de 2/3.

Har vært en del på ferie sammen med min søster og hennes familie. Da var min familie 6 og de var 3. I slutten av feriene la vi sammen alle beløpene vi hadde brukt, også fordelte vi det så de betalte 1/3 og vi 2/3. Men dette var en avtale vi hadde fra start.

Nå ser jeg du allerede har kjøpt inn uten å snakke om det først, og det gjør det hele litt vanskeligere.

Vi har jo snakket om det, og de bestemte at vi skal stå for «resten» mens de betaler kjøttet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det der blir jo sykt urettferdig.

Her hadde Coop salg på Grilstad fryste burgere til 17.mai. Om dere beregner 2 per voksen og 1 per barn, så holder det jo med kun en pakke - til kanskje 70 kr?

Bare 2 flasker brus blir jo fort like mye, og vel så det.

Du kommer til å betale mye mer enn dem.

Ville insistert på at dere legger sammen alt, og deler på. Tilbehør koster mye, når en skal 

Hamburgerbrød er det typisk kun 6 av i pakken, så du må kjøpe to - 50-60 kr bare det.

Fryst pommes frites må dere ha 2-3 poser av? 40-60 kr.

Salathode - ca 40 kr. Også skal dere vel ha litt tomater, løk, kanskje sylteagurk?

Du kommer til å betale det mangedoble av dem.

Anonymkode: 49aa6...bb9

Kosta 700 det jeg handla inn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De inviterte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde avlyst jeg :) Grill heller hjemme, kjøp noe burgere så har dere middag for flere dager etter det du har handlet inn 😄

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde avlyst jeg :) Grill heller hjemme, kjøp noe burgere så har dere middag for flere dager etter det du har handlet inn 😄

Er litt bundet føler jeg siden de har belaget seg på at vi kommer med mat og butikkene er stengte pga pinse. Syns det bare er synd med folk som ikke ser hvor skjevt det er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er litt bundet føler jeg siden de har belaget seg på at vi kommer med mat og butikkene er stengte pga pinse. Syns det bare er synd med folk som ikke ser hvor skjevt det er.

Ser den, men butikkene er ikke stengt idag? Så de har god tid til å handle inn det de trenger for burgere, og da kanskje de ser hva det faktisk koster 

• Liker 1
Skrevet

Du bare tar med det du skal, og så i ditt stille sinn så ser du hvordan regnestykket blir etterpå. Da kan du heller vurdere ditt neste treff med disse folkene. Kanskje setter de frem snacks og har noen andre overraskelser på lur så dette jevner seg bra ut for din del. Det gjør du opp en tanke om etterpå. Vær raus om du kan, og heller kvitt deg med gjerrigfolk du ikke vil ha livet. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Neida, bare avlys du, skyld på omgangssyken eller noe sånt. For butikkene, de stenger nemlig ikke før kl fire, så de har god tid til å handle inn i dag!

Anonymkode: b70df...ab4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da presenterer du regningen for dem, plusser på det de betaler for burgerne, finner totalsummen og deler det på to. 

Anonymkode: 9b8c1...d99

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De inviterte.

Men herregud, hva slags opplegg er dette? De inviterer dere på grilling, og bestemmer samtidig at du skal stå for all servering bortsett fra burgerne? Her virker det nesten som om de har rester fra 17. mai eller har funnet noe nederst i fryseren, og så kom de på at hvis de inviterer deg, kan de få deg til å betale alt det andre?

Hadde glatt meldt avbud hvis jeg var deg. Eventuelt kan du jo gjennomføre det for nysgjerrighetens del, bare for å se om det faktisk er så galt som det virker.

Endret av ti10
.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...