Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en veldig krevende high-need gutt på 7mnd. Han sover også vanvittig dårlig i perioder, jeg får vanligvis 4-5t søvn (mindre når jeg har hatt kveldsvakt). Nå har jeg begynt å jobbe igjen, og det er så enormt tungt. Får 1t ammefri, men jobber i helsevesenet, så får omtrent aldri spist eller drukket. Har gått ned fire kilo siste måneden, og var i nedre del av BMI fra før. Det blir jo typ 8t om dagen uten mat, i tillegg til natten, og hjemme hyler ungen så det blir ikke mulighet til masse storspising da heller. Pluss jeg sliter med kvalme om jeg spiser for mye etter lang faste… Kjenner det tar alt jeg har av energi, har kronisk hodepine og svimmelhet og føler meg syk. Det gikk greit før, men nå tåler jeg ikke belastningen fra jobb i tillegg. Kan fastlegen «tvinge» arbeidsgiver til å la meg avvikle pause? At alternativet er sykmelding? Har et vikariat og er veldig sårbar sånn sett, men jeg klarer ikke holde ut det kjøret stort lenger. Er på utkikk etter andre jobber, men det tar litt tid å finne noe som ikke er turnus. Har snakket med sjefen, og får bare beskjed om at fordi vi har betalt pause så må jeg ta dagen som den er…

Anonymkode: 443fe...ca9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må snakke med arbeidsgiver og si at du blir syk, og du ønsker å ha pauser. 

Anonymkode: ef71e...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Man har vel rett på pause? Snakk med sjef og evnt tillitsvalgt? 

Anonymkode: d9941...035

• Liker 1
Skrevet

Hva med å sykemeldt det litt? Eller 50 prosent 

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på tid til å spise. Er dere så dårlig bemannet at det aldri er tid til å spise lunsj er det en sak for arbeidstilsynet.

Anonymkode: 7df86...32d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...