AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #61 Del Skrevet 27. mai 2023 Om du ikke tjener på det så skal det i alle fall mye til for at du taper noe særlig på det. Og å komme trekkende med eksempler på eneboliger til 2 mill er bare søkt. Svært få steder man får kjøpt noe sånt, og med tanke på videresalg er dette langt mer risikabelt enn en 1 roms på Majorstuen. Leiligheten vil være svært lettsolgt når den tid kommer. Eneboliger i områder med så lave priser at du får de for 2 mill er som hovedregel langt fra lettsolgte boliger. Hvor det er best å bo og hvor mye bolig man får for pengene er nå en helt annen diskusjon. Da spiller mange faktorer og personlige preferanser inn. Mitt svar er kun med hensyn på risiko vedrørende videresalg, som tydelig er det som bekymrer ts. Anonymkode: 5dd8a...484 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #62 Del Skrevet 27. mai 2023 Her må du ikke tenke på investeringen 😵💫 er vel mest studenter som da er interessert i å leie leiligheten hvis du da leier den ut og de fleste studenter har ikke rå til betale flere tusen i leie. Men ellers så kan du nok lett få solgt den igjen. Hvis den ligger godt til 😊 var det flere interesserte i leiligheten? Anonymkode: 21926...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #63 Del Skrevet 27. mai 2023 Million skrev (8 timer siden): Det var et merkelig "råd" å gi, da en slik leilighet på Løren ligger på en pris rundt 8-10 millioner. Altså mange millioner mer enn ts hadde til rådighet da hun skriver at hun makset boliglånet sitt på de 4 mill hun ga for ett-romsen. Tror ikke hun alene hadde fått lån på 8-9 mill bare pga en leieboer som betaler 10.500,- for hybelen. Ble solgt en på høsten til 6,8 mill. med utleiedel på Løren, heldig de som fikk den til den prisen. Anonymkode: f47e2...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #64 Del Skrevet 27. mai 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: 32 kvm Anonymkode: 5dcad...ecb Det er grenser for hvor mye slike små leiligheter kommer til å stige i pris i årene som kommer. Du burde i alle fall gått for en to-roms så hadde du hatt flere kjøpere når du skal selge. Nå har du jo bare stort sett enslige førstegangskjøpere som har mulighet til å kjøpe for over 4 mil. Anonymkode: 86762...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 27. mai 2023 #65 Del Skrevet 27. mai 2023 Ja galskap for å betale 4 mill for å bo seg i hjel. Hadde du valgt å bo mindre sentralt i Oslo, eller feks i nabo byene kunne du glatt fått kjøpt en 3 roms til samme sum. Ditt valg, men jeg synes ikke en 1 roms er verdt å bruke 4 millioner kr på, når jeg kan få kjøpt en 3 roms isteden. Kunne også flere steder i landet kjøpt et lite hus for den summen, og ikke nødvendigvis helt ute på bygda heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mai 2023 #66 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ble solgt en på høsten til 6,8 mill. med utleiedel på Løren, heldig de som fikk den til den prisen. Anonymkode: f47e2...dd9 Hvilken høst - mener du i fjor? Og hvor mange kvadrat og soverom? Har du link til den du snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 28. mai 2023 #67 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg nylig kjøpt en liten leilighet i Oslo, en ett-roms. Det er ikke sovealkove, men det er plass til sengen i én del av rommet, og sofa i en annen del av rommet. Ellers er beliggenheten fin, og det er en liten balkong. Dette kostet 4 millioner. Jeg har makset lånet, og spart egenkapital i mange år for å få dette til. Nå har jeg fått kalde føtter, og er redd for at det var galskap å kjøpe leiligheten. Vil jeg tjene på den ved salg om noen år, og kunne kjøpe meg en litt større leilighet f.eks, den også i Oslo? Leiligheten er kjøpt, så det er ingen vei tilbake. Jeg må bare håpe at jeg tok rett valg. Men hva tenker dere, var det galskap? Anonymkode: 5dcad...ecb Som du sier, leiligheten er kjøpt, og du får ikke gjort noe med det nå. Ikke gråt over spilt melk. Sannsynligvis øker den i pris, men den går i hvert fall ikke nedover i Oslo sentrum. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #68 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg personlig ville aldri brukt så mye på en ett-roms. Kjøpe 5-roms i Oslo nylig til 4,6 mill. 20 min med banen til sentrum. Velger litt god plass fremfor beliggenhet midt i sentrum. Anonymkode: bf2d0...850 På Holmlia eller Bjørndal da eller? Hvor man ikke kan gå trygt? Nei takk! Anonymkode: ca6a1...01b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #69 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På Holmlia eller Bjørndal da eller? Hvor man ikke kan gå trygt? Nei takk! Anonymkode: ca6a1...01b Bærum. 15 til 20 min fra Majorstuen kjøpte i fjor 5 roms til 4.5. Anonymkode: f57d7...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #70 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bærum. 15 til 20 min fra Majorstuen kjøpte i fjor 5 roms til 4.5. Anonymkode: f57d7...a10 Så ikke i Oslo altså... på Jar? Anonymkode: ca6a1...01b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #71 Del Skrevet 28. mai 2023 I 2008 kjøpte jeg en 1-roms på sagene til 1.5. Solgte med enorm gevinst noen år senere. Anonymkode: aaa0f...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 28. mai 2023 #72 Del Skrevet 28. mai 2023 900 skrev (21 timer siden):Oslo må klare seg selv, men de har ingenting å selge annet enn dårlige leiligheter og gettoer. Hvis Oslo ikke hadde hatt noe å by på så hadde ikke folk betalt 4 mill for en ettroms😏Det er jo nettopp fordi det er så fint å bo der at prisene er så høye! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #73 Del Skrevet 28. mai 2023 Nå bor ikke jeg i Oslo, men da jeg kjøpte min første leilighet var jeg desperat etter et sted å bo. Jeg kjøpte uten takst, og gav langt over det jeg og mange andre regnet som normalt for området. (Kjøpte privat, så det var ikke engang budrunde eller andre interesserte). Var helt fortvilet første halvåret, og tenkte at nå hadde jeg tapt noe enormt med penger. Etter to år måtte jeg selge, og endte opp med å tjene 700 000 🤯 Så ikke fortvil; ettroms sentralt i Oslo virker til å være et stort marked for! Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at du vil tape penger på dette!!:) Anonymkode: 6b6e2...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #74 Del Skrevet 28. mai 2023 Jeg personlig synes det er galskap å betale 4 millioner for en bitteliten leilighet. Fatter ikke at folk generelt er interessert i å bruke så mye penger på noe så lite. Men jeg har heller ikke behov eller ønske om å bo midt i byen. Jeg bor like utenfor Bergen, ca 25 min kjøring til sentrum. Har fin enebolig med 5 soverom, 3 stuer, vaskerom, 2 bad osv, svær dobbeltgarasje (plass til 3-4 biler), flere biloppstillingsplasser på tomten, hage med plen, trampoline, lekehus, huskestativ, sandkasse osv. For alt dette betalte vi bare 1,5 millioner mer enn en ettromsleilighet i Oslo 😅 Er klar over at boligmarkedet i Oslo er helt villt, men når folk faktisk kjøper en ettromsleilighet til 4 millioner så er man jo med på å opprettholde galskapen. Når det er sagt så er dette min personlige mening. Kanskje jeg hadde sett annerledes på det dersom jeg faktisk hadde ønsket å bo i sentrum. Anonymkode: 52a25...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #75 Del Skrevet 28. mai 2023 Ulla Ullsokk skrev (1 time siden): Hvis Oslo ikke hadde hatt noe å by på så hadde ikke folk betalt 4 mill for en ettroms😏Det er jo nettopp fordi det er så fint å bo der at prisene er så høye! Nei prisene er ikke høye fordi det er fint å bo der, prisene er høye fordi det er flere som vil bo der enn det er boliger. Kunne aldri tenkt meg å bo i Oslo. Anonymkode: 87517...a97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #76 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På Holmlia eller Bjørndal da eller? Hvor man ikke kan gå trygt? Nei takk! Anonymkode: ca6a1...01b Nope. Ikke det at man ikke kan gå trygt der heller, da. Typisk noen som aldri har bodd der, å være redd for østkanten. Er jo knivstikking på Majorstua også. Anonymkode: bf2d0...850 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 28. mai 2023 #77 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nei prisene er ikke høye fordi det er fint å bo der, prisene er høye fordi det er flere som vil bo der enn det er boliger. Kunne aldri tenkt meg å bo i Oslo. Anonymkode: 87517...a97 Nettopp. Folk ØNSKER å bo der! Hva DU ønsker påvirker tydeligvis ikke prisene. Jeg bor ikke i Oslo selv, og flytter nok ikke tilbake, men jeg klarer jo likevel å se hvorfor folk vil bo der. Det er f eks praktisk og gjør livet enklere, spesielt for folk uten bil. Kort vei mellom hjem, jobb, familie, trening, venner. Jeg elsket det, kommer jo derfra så alle jeg var glad i bodde der. Savner det litt, men trenger roen det er å bo litt utenfor. Du kan jo ikke nekte for at mange ønsker å bo der, det er veldig merkelig. Hadde det vært færre som ville bo der hadde det kostet mindre, punktum. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #78 Del Skrevet 28. mai 2023 Ulla Ullsokk skrev (7 minutter siden): Nettopp. Folk ØNSKER å bo der! Hva DU ønsker påvirker tydeligvis ikke prisene. Jeg bor ikke i Oslo selv, og flytter nok ikke tilbake, men jeg klarer jo likevel å se hvorfor folk vil bo der. Det er f eks praktisk og gjør livet enklere, spesielt for folk uten bil. Kort vei mellom hjem, jobb, familie, trening, venner. Jeg elsket det, kommer jo derfra så alle jeg var glad i bodde der. Savner det litt, men trenger roen det er å bo litt utenfor. Du kan jo ikke nekte for at mange ønsker å bo der, det er veldig merkelig. Hadde det vært færre som ville bo der hadde det kostet mindre, punktum. Helt sant at for mange folk ønsker å bo der sånn at prisene blir holdt oppe. Mannen kommer derfra men vi bor på en annen kant av landet. Kunne aldri bodd på et sånt sted. Jeg nekter ikke for at mange ønsker å bo der. Jeg sier at det at mange ønsker å bo der ikke betyr at det er fint å bo der. Man må jo gjerne bo der jobbene er. Der jeg bor er det også kort vei mellom hjem jobb, familie, venner, antagelig kortere enn det er for de fleste i Oslo, så akkurat den biten var et dårlig argument. Ellers så er jeg syk på en slik måte at jeg ikke kan ta kollektivtrafikk, så Oslo ville uansett ha vært et dårlig sted for meg. Anonymkode: 87517...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #79 Del Skrevet 28. mai 2023 Det er så sykt! Vi har 300 kvm meget god standard enebolig med 9 soverom til sammen ( med uteiedel) som vi kjøpte for 10 år siden utenfor Stavanger. Vi har en 90 kvm utleieleilighet inkludert, 1,5 måls tomt. Den kjøpte vi for 4,4 millioner. Den er gjerne verd 5,5 nå. At noen må betale 4 millioner for 1 rom!! Wow.... Anonymkode: 2e11c...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #80 Del Skrevet 28. mai 2023 6 hours ago, Ulla Ullsokk said: Det er jo nettopp fordi det er så fint å bo der at prisene er så høye! Hva er det som er så fint med å bo i Oslo, bortsett fra at det er trendy og at man kan skryte av det i sosiale medier? Mye av årsaken er at alle tror at prisene i Oslo er uangripelige, men de som kjenner historien vet at dette er feil. Det kan gå riktig ille. Anonymkode: d2f0c...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå