Gå til innhold

Hva har du gjort på huset/eiendommen din idag? :)

Anbefalte innlegg

I dag har jeg bare ryddet og vasket, og skal fortsette med det. I går fikk jeg krysset av for flere småting som har stått på vent. Bytte rullegardiner på soverommet, henge opp et bilde og en veggskulptur. Det er ofte slike småting jeg stadig utsetter, mens større ting går jeg fort i gang med. Om jeg er flink tar jeg også siste lille oppgave som har stått på vent i dag. At det mangler tre lister rundt et skap. 

• Liker 2

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal legge ny parkett i trappen, så i dag har jeg fjernet gammel parkett, sparklet, pusset og fått på grunning der trappen skal være malt. Fortsetter med å male i morgen.

Anonymkode: f5b46...b84

• Liker 3
AnonymBruker

Vi driver og pusser opp (kjøpte et eldre hus i november). I dag før jeg dro på jobb så malte jeg taket på soverommet, gjorde meg ferdig med grunning av vegger nede i gangen og pusset trappen med slipemaskin. Mannen har listet, revet, pusset og sikkert mye mer😅 Blir nok å gjøre noe når jeg kommer hjem fra jobb i kveld også.

Anonymkode: 7910f...2e8

• Liker 3

Annonse

Jeg har satt poteter og løk, sådd paprika og tomat, luket, ettersådd og gjødslet plenen, plantet ut en haug med solsikker, beskåret syrinene mine og «redesignet» et gammelt skrivebord om til et verandabord ved hjelp av sag, pussemaskin, maling og litt kreativitet :)

• Liker 2
AnonymBruker

50% på utepotter på plantasjen nå, så vi har kjøpt inn litt til uteplassen. Det ble et syrin-tre, en villvin (ikke den som suger seg fast), en klematis, en kattemynte til å dekke røttene til klematisen og 3 svartsurbær-busker samt potter. Kom ikke lengre enn til å putte leca i bunn på den ene, det er ikke noe vær å skryte av her nå. Men de står seg vel fint ute fram til det er på plass 🤞🏻

Anonymkode: 6ddaa...c87

• Liker 3
AnonymBruker
Kalikalinka skrev (11 timer siden):

Jeg har satt poteter og løk, sådd paprika og tomat, luket, ettersådd og gjødslet plenen, plantet ut en haug med solsikker, beskåret syrinene mine og «redesignet» et gammelt skrivebord om til et verandabord ved hjelp av sag, pussemaskin, maling og litt kreativitet :)

Åh takk for at du minnet meg på solsikker! Må på plantasjen og kjøpe det 😍

Anonymkode: 6ddaa...c87

• Liker 1
AnonymBruker

Ute gjør jeg ingenting i dag. Det blåser og er iskaldt her. Og jeg stoler ikke akkurat på at det er opphold heller, himmelen er ganske grå her.

Men jeg har vasket litt tøy da.

Anonymkode: c7039...bdd

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Har plantet i krukker, vasket alle vinduer,  ryddet på låven, vasket utemøbler til selskap i morgen, klippet gresset, forberedt mat til i morgen, nå gjenstår baking x2, gulvvask,  badroms vask,  klesvask og litt mere rydding+ hente barn i bursdag kl 18

Anonymkode: 93830...660

• Liker 3
Trolltunge skrev (På 27.5.2023 den 16.58):

I dag har jeg bare ryddet og vasket, og skal fortsette med det. I går fikk jeg krysset av for flere småting som har stått på vent. Bytte rullegardiner på soverommet, henge opp et bilde og en veggskulptur. Det er ofte slike småting jeg stadig utsetter, mens større ting går jeg fort i gang med. Om jeg er flink tar jeg også siste lille oppgave som har stått på vent i dag. At det mangler tre lister rundt et skap. 

Så flink du er 😃

Annonse

Hadde store planer om å grave i hagen og pusse vinduer, men det snødde i dag tidlig... Så jeg nøyde meg med å plante i krukker og kar da sola titta fram i ettermiddag, og har vanna betongen min igjen - og satser på at det blir ei garasje der når den er tørr. Vinduspuss får bli neste helg i stedet.

• Liker 3

Jeg har spadd opp et par kvm med sverdlilje som breiet seg altfor mye i et bed.  Nå får liljene, som står ved siden av, god plass.  Har også gjort klart for planting i utepottene.  Mannen rensker og klipper i jordbæråkeren. 
Her i nord er det meldt dårlig vær i hele neste uke, og faren for nattefrost er ikke over.   Hos meg står ca. 150 småplanter å venter på utplanting.  Det er av frø jeg sådde tidligere. 

• Liker 2
AnonymBruker

Dette sitter langt inne å dele, så den må bli anonym! 

Har rydda hele tomta! Samboer er av typen "kjekt å ha" så det har samlet seg opp så enormt med ting som bare blir stående. Nå har vi sortert alt. Det er blitt gjort i etapper over flere år, dette er siste krampetak. Alt skal kjøres bort i morgen, regner med det blir 4 fulle lass med tilhenger. Endelig, så fantastisk deilig! Han er enig, for nå har han innsett at det ikke er mulig å rekke alle disse småprosjektene, og man trenger faktisk ikke alt rælet kun fordi man kanskje får bruk for det en vakker dag 😊 YES! 🥳 Og med ræl så mener jeg virkelig ræl, han har tatt vare på svære stålrammer fordi han kanskje kan bruke det til sveiseprosjekt, og tenker ikke over at det tross alt må lagres et sted. Dro opp den ene stålramma etter den andre fra en gjengrodd busk.. Det er mest flaut, men så ufattelig godt å snart være ferdig!  Elsker han så høyt, men akkurat den uvanen der håper jeg vi er kvitt! 🤞😬🤞

Anonymkode: 82cf2...56a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette sitter langt inne å dele, så den må bli anonym! 

Har rydda hele tomta! Samboer er av typen "kjekt å ha" så det har samlet seg opp så enormt med ting som bare blir stående. Nå har vi sortert alt. Det er blitt gjort i etapper over flere år, dette er siste krampetak. Alt skal kjøres bort i morgen, regner med det blir 4 fulle lass med tilhenger. Endelig, så fantastisk deilig! Han er enig, for nå har han innsett at det ikke er mulig å rekke alle disse småprosjektene, og man trenger faktisk ikke alt rælet kun fordi man kanskje får bruk for det en vakker dag 😊 YES! 🥳 Og med ræl så mener jeg virkelig ræl, han har tatt vare på svære stålrammer fordi han kanskje kan bruke det til sveiseprosjekt, og tenker ikke over at det tross alt må lagres et sted. Dro opp den ene stålramma etter den andre fra en gjengrodd busk.. Det er mest flaut, men så ufattelig godt å snart være ferdig!  Elsker han så høyt, men akkurat den uvanen der håper jeg vi er kvitt! 🤞😬🤞

Anonymkode: 82cf2...56a

Dere kan jo vurdere å bygge et skur til materialer og prosjekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...