AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Jada jeg liker å lage mat og liker at folk liker maten min, men er ikke så glad når folk skal fortelle meg eller komme med middags ønsker🙈 Ikke selve middags ønsket som er noe gale i men er når de begynner ååå med hjemmelaget brød til tilbehør ! Og litt reke biter må jo til i suppa! Og alt annet av tilbehør, Er jo jeg og min mann som må stå får betaling for disse ønskene og mat produktene🙈 men jeg vil jo ikke komme ut som frekk vertinne. Men hadde dere gjort det om en av deres venner som kommer på middag sier om middags ønske neste gang? Når meg og mannen min drar hos dem så har vi aldri middags ønske og spiser det vi får servert uansett om det er fiskepinner med potetmos i pose med fryste grønnsaker Anonymkode: b4209...ed9 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Ja det var litt frekt synes jeg, det kunne ikke falt meg inn å komme med ønsker/forslag om jeg skulle på middag til noen. Anonymkode: 478b2...f23 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Dette er uhøflig å be om på den måten. Om man sier «vi spleiser og lager sammen» er det noe annet. Du må bare ignorere det flatt og ikke lage middag neste gang. Lat som du har glemt samtalen. Anonymkode: 2b466...f23 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja det var litt frekt synes jeg, det kunne ikke falt meg inn å komme med ønsker/forslag om jeg skulle på middag til noen. Anonymkode: 478b2...f23 Ikke alltid jeg ønsker å lage hjemmelaget brød til hjemmelaget suppe da tar tid og ikke alltid keg orker.. eller tilbehør som koster litt. Da føler jeg meg små presset. Ønsker å lage middag ut som jeg selv har lyst å lage som jeg vet gjesten og vil like uten at det blir middags ønske ver eneste gang dem kommer her og vi selv bare blir servert toro, knoss. jeg liker å tilbringe tid med dem men liker ikke middags ønsker🙈 Anonymkode: b4209...ed9 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er uhøflig å be om på den måten. Om man sier «vi spleiser og lager sammen» er det noe annet. Du må bare ignorere det flatt og ikke lage middag neste gang. Lat som du har glemt samtalen. Anonymkode: 2b466...f23 Enig i at dem kan ha middags ønsker når det kommer at dem vil spleise. Men om man ikke betaler for ingredienser og tilbehør til middagen så burde jo hun nøye seg med det verten vil servere 🙈 Anonymkode: b4209...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 Selvsagt. Jeg vil jo ha et trivelig selskap. Anonymkode: 74aaf...2c9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 Jeg synes ikke det er noe galt i å komme med ønsker. Det er ønsker, ikke en bestilling, og det er uansett du som bestemmer hva du vil lage og servere. Personlig synes jeg det er fint å få noen innspill til hva jeg kan servere. Anonymkode: bd8d3...c45 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 Vi kan bake det brødet når jeg kommer på besøk til deg neste gang, Kan DU si Anonymkode: be0b9...04e 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #9 Skrevet 26. mai 2023 Du kan svare noe skikkelig svevende ala: får se hva det blir tid til. Og hvis hun spør etter fiskesuppen din kan du sende henne oppskriften. Anonymkode: 9e4e7...507 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Skrevet 26. mai 2023 Frekt, er det det samme folka som spiser dere ut av hus? Anonymkode: ce042...202 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan svare noe skikkelig svevende ala: får se hva det blir tid til. Og hvis hun spør etter fiskesuppen din kan du sende henne oppskriften. Anonymkode: 9e4e7...507 Er alt fra mat ønske mest hjemmelaget mat. synes er slitsomt med slike etter spørsler og ønsker ikke alltid jeg vil stå i kjøkkenet å lage hjemmelaget brød/foccaia og annet hjemmelaget tilbehør ikke alltid det passer med pengene, uansett om fiskesuppe, lasagne og diverse ikke er så dyrt, så da må jeg tenke ut av lommeboken. nå vet jeg ikke om det er litt ego men om det er feks lasagne hun ønsker at jeg lager til neste gang så plutselig ender det at jeg ikke er så fristet med lasagne og ønsker og lage noe annet og enkelt Anonymkode: b4209...ed9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes ikke det er noe galt i å komme med ønsker. Det er ønsker, ikke en bestilling, og det er uansett du som bestemmer hva du vil lage og servere. Personlig synes jeg det er fint å få noen innspill til hva jeg kan servere. Anonymkode: bd8d3...c45 Joda, men ikke alltid alle verter ønsker at folk kommer med middags ønsker. som vert føler jeg meg bedre om jeg selv får bestemme middagen. Jeg sier på forhånd hva jeg skal servere til middag, og da får jeg «men var ikke det wok det skulle lages?» da hun etterspurte det, og min samboer kan være litt dumsnill og si «jaa kan nok få til» jeg kommer ikke med middags ønsker hos dem da jeg er vandt med å spise det verten vil servere og lage. Jada jeg liker å lage mat men er ikke restaurant der jeg lager det gjesten ønsker og vil ha.. Anonymkode: b4209...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Venninnene mine og jeg handler inn sammen og lager noe godt sammen. Syns det er en uting og komme hjem til andre å forvente å få alt servert gratis. Ingredienser koster. Si til din venninne at hun kan handle inn halvparten og at dere lager maten sammen. Anonymkode: b29ca...b51
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 Jeg har en venninne som var helt lik. Det var ofte "kan vi ikke ha tapas?" Dyrt og tidkrevende (og det var aldri snakk om spleis eller å hjelpe til med noe). Jeg sa bare at jeg ikke hadde bestemt meg, at det kom an på hvor mye tid jeg hadde til rådighet. Hun ble fort vant til at det ikke nyttet å "bestille" noe. Vi har det veldig hyggelig likevel! Jeg synes ikke disse tilfellene er de verste, her bestemmer jeg faktisk selv. Det er verre med hytteturer, felles feiringer osv. Da jeg var ung student, feiret jeg noen ganger bursdagen min sammen med en venninne som fylte år samme dag. Hun var av den dominerende typen, og visste alltid godt hvordan hun ville ha det. Men av en eller annen grunn endte det alltid opp med at jeg sto for det meste av arbeidet og utgiftene. Hun skulle for eksempel ha ansvar for dessert og vin, men kunne plutselig ringe og si at hun dessverre ikke trodde hun ville rekke polet, om jeg kunne fikse det også.... Jeg hadde aldri godtatt dette i dag. Mulig dette dårlige minnet har gjort meg mer krass og på vakt på når det gjelder slike ting. Det er hyggelig at venninnen min liker tapasen jeg serverer, men jeg er ikke en restaurant og lager det jeg har lyst til. Anonymkode: c23f3...33e 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #15 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en venninne som var helt lik. Det var ofte "kan vi ikke ha tapas?" Dyrt og tidkrevende (og det var aldri snakk om spleis eller å hjelpe til med noe). Jeg sa bare at jeg ikke hadde bestemt meg, at det kom an på hvor mye tid jeg hadde til rådighet. Hun ble fort vant til at det ikke nyttet å "bestille" noe. Vi har det veldig hyggelig likevel! Jeg synes ikke disse tilfellene er de verste, her bestemmer jeg faktisk selv. Det er verre med hytteturer, felles feiringer osv. Da jeg var ung student, feiret jeg noen ganger bursdagen min sammen med en venninne som fylte år samme dag. Hun var av den dominerende typen, og visste alltid godt hvordan hun ville ha det. Men av en eller annen grunn endte det alltid opp med at jeg sto for det meste av arbeidet og utgiftene. Hun skulle for eksempel ha ansvar for dessert og vin, men kunne plutselig ringe og si at hun dessverre ikke trodde hun ville rekke polet, om jeg kunne fikse det også.... Jeg hadde aldri godtatt dette i dag. Mulig dette dårlige minnet har gjort meg mer krass og på vakt på når det gjelder slike ting. Det er hyggelig at venninnen min liker tapasen jeg serverer, men jeg er ikke en restaurant og lager det jeg har lyst til. Anonymkode: c23f3...33e Uff ser den. jeg sier aldri til min venninne hva jeg ønsker hun skal lage. Må jo ha «hjemmelaget brød til tilbehør og mmmm bacon biter!» det er jo ikke hun som skal betale for disse ingrediensene. Men meg og sambo. Hadde hun vert med å spleiset så lager jeg mer en gjerne det hun ønsker eller at vi kan lage det sammen. men driver ikke med restaurant der jeg lager det folk ønsker. Anonymkode: b4209...ed9
Juniper Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 Når du får sånne forespørsler, TS, så svarer du «det høres deilig ut! Lager ikke du det neste gang du inviterer oss, siden du tydeligvis går og har lyst på dette?» Jeg hadde sluttet å be de på middag om de serverte meg fiskepinner! Ikke la deg dupere til å legge mer i det enn de gjør. 2
lillevill Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 "det blir retten når du inviterer da eller"? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 22.56): Jada jeg liker å lage mat og liker at folk liker maten min, men er ikke så glad når folk skal fortelle meg eller komme med middags ønsker🙈 Ikke selve middags ønsket som er noe gale i men er når de begynner ååå med hjemmelaget brød til tilbehør ! Og litt reke biter må jo til i suppa! Og alt annet av tilbehør, Er jo jeg og min mann som må stå får betaling for disse ønskene og mat produktene🙈 men jeg vil jo ikke komme ut som frekk vertinne. Men hadde dere gjort det om en av deres venner som kommer på middag sier om middags ønske neste gang? Når meg og mannen min drar hos dem så har vi aldri middags ønske og spiser det vi får servert uansett om det er fiskepinner med potetmos i pose med fryste grønnsaker Anonymkode: b4209...ed9 Det er frekt syntes jeg. Kan jo si at jeg syntes noe de lager er gidt, og håpe jeg får det igjen. Men ikke spørre eller forlange. Det hadde jeg mislikt sterkt selv Anonymkode: 9da87...5ad
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #19 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 23.08): Det er frekt syntes jeg. Kan jo si at jeg syntes noe de lager er gidt, og håpe jeg får det igjen. Men ikke spørre eller forlange. Det hadde jeg mislikt sterkt selv Anonymkode: 9da87...5ad Jada og si at det var godt og håper lages igjen er noe annet men å si «kan ikke du lage den hjemmelaget suppen med hjemmelaget brød og goode crispy kyllingbiter neste gang vi kommer?» synes er å forlange litt. Jeg vet at hun kan være litt frampå. At hun husker ting som blir sagt og lurer på om det ikke var det som skulle bli servert. heldigvis så tror jeg ikke vi skal ha gjester på en stund Anonymkode: b4209...ed9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #20 Skrevet 30. mai 2023 Jeg er motsatt. Jeg elsker når gjestene kommer med ønsker, så slipper jeg å tenke ut noe selv 😛 Men samtidig er det jeg som bestemmer. Har jeg lyst på noe annet, så lager jeg noe annet Anonymkode: 359f0...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå