AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Hvem er mest attraktive av samfunnsøkonomer og siviløkonomer? Anonymkode: 74da9...475
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Samfunnsøkonomer jobber i offentlig sektor og siviløkonomer i privat sektor. Anonymkode: a08e4...afe 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Jeg skjønner meg virkelig ikke på sånne spørsmål. Om det er det ene eller andre sier ingenting om hvordan han er i forholdet som person og hvordan vi fungerer sammen, behandler hverandre etc. Anonymkode: 7de80...d66 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Snakker du om mest attraktive i jobbmarkedet? Romantisk/seksuelt er det irrelevant. Anonymkode: 0d6bc...cbe 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 Den snilleste og kjekkeste av dem Anonymkode: 8e93d...43b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Snakker du om mest attraktive i jobbmarkedet? Romantisk/seksuelt er det irrelevant. Anonymkode: 0d6bc...cbe Spørsmålet er stilt på singelforumet fordi jeg spør om attraktivitet på kjærestemarkedet. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner meg virkelig ikke på sånne spørsmål. Om det er det ene eller andre sier ingenting om hvordan han er i forholdet som person og hvordan vi fungerer sammen, behandler hverandre etc. Anonymkode: 7de80...d66 Samfunnsøkonom/siviløkonom sier kanskje noe om verdivalg. Om man er mest opptatt av penger eller om man er mest opptatt av samfunnet. TS Anonymkode: 74da9...475 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 Jeg forstår heller ikke sånne spørsmål. Vi kommer virkelig fra ulike planeter noen av oss. Anonymkode: 70af2...264 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår heller ikke sånne spørsmål. Vi kommer virkelig fra ulike planeter noen av oss. Anonymkode: 70af2...264 Samme her. Tror jeg med hånden på hjerte aldri, noen sinne har tenkt en eneste tanke om hverken samfunnsøkonomer eller siviløkonomer. I en dating/relasjonskontekst kunne det knapt vært mer uinteressant. Anonymkode: 0d6bc...cbe 3 1
Daria Skrevet 26. mai 2023 #9 Skrevet 26. mai 2023 Det som virkelig ville vært uattraktivt, var en mann som forventet at jeg faktisk kjente til og hadde noen formening om forskjellene på forskjellige typer økonomer... 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Skrevet 26. mai 2023 Jeg blir mer imponert om noen sier de er samfunnsøkonom enn siviløkonom. Samfunnsøkonomi er et mye vanskeligere studie, og så er jeg ikke så veldig fan av sånne BI typer. Er siviløkonom selv, med fordypning i makro/samfunnsøkonomi. Skulle jeg valgt igjen hadde det blitt samfunnsøkonomi. Anonymkode: 6db9c...b15 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Skrevet 26. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg blir mer imponert om noen sier de er samfunnsøkonom enn siviløkonom. Samfunnsøkonomi er et mye vanskeligere studie, og så er jeg ikke så veldig fan av sånne BI typer. Er siviløkonom selv, med fordypning i makro/samfunnsøkonomi. Skulle jeg valgt igjen hadde det blitt samfunnsøkonomi. Anonymkode: 6db9c...b15 Enig. Selv om begge deler er økonomi, så vil jeg absolutt si at det er forskjell på Blindern- og BI-typer. Det går på alt fra klesstil til interesser. Anonymkode: 60aa8...058 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Enig. Selv om begge deler er økonomi, så vil jeg absolutt si at det er forskjell på Blindern- og BI-typer. Det går på alt fra klesstil til interesser. Anonymkode: 60aa8...058 En mellomting hadde nok vært best. Både for stor kall det pengefokus og for mye akademisk tenking er litt vel kjedelig.... og litt irriterende. Anonymkode: a6f6f...ad3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Spørsmålet er stilt på singelforumet fordi jeg spør om attraktivitet på kjærestemarkedet. Samfunnsøkonom/siviløkonom sier kanskje noe om verdivalg. Om man er mest opptatt av penger eller om man er mest opptatt av samfunnet. TS Anonymkode: 74da9...475 Ikke nødvendigvis. Og det sier ingenting om hvordan man er som partner. Anonymkode: 7de80...d66
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Samfunnsøkonomer jobber i offentlig sektor og siviløkonomer i privat sektor. Anonymkode: a08e4...afe Dette stemmer ikke. Det er utrolig mange siviløkonomer i det offentlige. Hilsen siviløkonom som jobber i kommunen. Anonymkode: 7de12...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #15 Skrevet 27. mai 2023 Her er det forøvrig ganske mange spesielle skildringer over. Må si jeg er litt imponert om hvordan man kan uttale seg så stygt om så to viktige fag. "BI-typer" og "mer opptatt av samfunnet" - utrolig rar ting å si. Begge retninger innenfor økonomien er viktig. Hva man skal velge, avhenger vel egentlig kun av interesse. Personlig er jeg utdannet siviløkonom og jobber med finans i kommunen. Har også jobbet statlig. Jeg er mer interessert i finans, budsjettering, plassering av penger, mikroøkonomi, organisasjon og juridisk teori (f.eks. skatterett). Mine venner som gikk veien mot samfunnsøkonomi var mer interessert i makroøkonomi, samfunnsfag, analytiske vurderinger og statistikk, f.eks. Anonymkode: 7de12...8b9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er det forøvrig ganske mange spesielle skildringer over. Må si jeg er litt imponert om hvordan man kan uttale seg så stygt om så to viktige fag. "BI-typer" og "mer opptatt av samfunnet" - utrolig rar ting å si. Begge retninger innenfor økonomien er viktig. Hva man skal velge, avhenger vel egentlig kun av interesse. Personlig er jeg utdannet siviløkonom og jobber med finans i kommunen. Har også jobbet statlig. Jeg er mer interessert i finans, budsjettering, plassering av penger, mikroøkonomi, organisasjon og juridisk teori (f.eks. skatterett). Mine venner som gikk veien mot samfunnsøkonomi var mer interessert i makroøkonomi, samfunnsfag, analytiske vurderinger og statistikk, f.eks. Anonymkode: 7de12...8b9 Skjønner den. Samtidig så er de som går BI og Blindern noe forskjellige. Det er rett og slett forskjellig kultur på skolene uten at det er noe galt med det. Det er faktisk litt sjarmerende at det kan være en så stor kulturforskjell.... Anonymkode: a6f6f...ad3
Whistler Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 <i> Nyere forskning viser at samfunnsøkonomer har penere pupper enn siviløkonomer. Altså er samfunnsøkonomer mest attraktive. </i> 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke. Det er utrolig mange siviløkonomer i det offentlige. Hilsen siviløkonom som jobber i kommunen. Anonymkode: 7de12...8b9 Det var vel ment som en generalisering. Siviløkonomer finner man typisk i privat sektor, mens samfunnsøkonomer i offentligs sektor. Finnes selvsagt siviløkonomer i offentlig sektor og samfunnsøkonomer i privat sektor. Makroøkonomene til bankene er som regel samfunnsøkonomer. Her er for øvrig en masteroppgave som fant ut at: Mens 98 prosent i privat sektor har minst én siviløkonom med i ledergruppen, er det 38 prosent i tilsvarende offentlige virksomheter som ikke har det . https://www.dn.no/arbeidsliv/ledelse/nhh/econa/de-lette-etter-sivilokonomer-i-offentlige-ledergrupper-overrasket-over-hvor-fa-de-fant/2-1-346598 Masteroppgaven handler riktignok kun om ledergruppen. Men tipper man får tilsvarende resultater ellers blant ledere i offentlig sektor. Anonymkode: 60aa8...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå