AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Vi har kikka på noen billige på jula til 199kr, også har du tårnvifter til over 300. Hva lønner det i lengden? Hva holder lengst og til hvilken pris? Anonymkode: caa08...1b4
Schmuhu Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 En varmepumpe installert av en autorisert installatør. Den kan også brukes til kjøling dvs. klimaanlegg. I tillegg burde en ha balansert ventilasjon som fordeler kulden i hele huset. Huset må også ha tilstrekkelig isolasjon for p holde på kulden. Er det fortsatt penger til overs så hadde jeg sett inn på solpaneler slik at du kan produsere strømmen for pumpen og ventilasjonen selv. Men tårnviftere fra clas ohlshit til under tusenlappen er jo et billig alternativ, eller? Schmuhu 1
Kokeplate Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Hva som holder lengst vet jeg ikke, men har aldri opplevd at noen slike vifter har søuttet å fu gete. Det virker å være generelt grei kvalitet på alle. Kjøp en med fjernkontroll da.
Million Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Mitt tips er å sjekke støynivået (dcb) på dem før du kjøper... Noen av de varmluftsviftene bråker noe så inni granskauen at de overdøver tv-en eller en samtale omtrent! Jeg har hatt tre stykker, alle av den rimelige sorten, de siste åra og har sluttet å bruke dem alle pga støynivået på vifta...BRRRRRRRRRRRRRR! når den står på, den siste. Neste vifte jeg skal ha, skal jeg sjekke grundig lydnivået på før jeg kjøper. Trenger en varmekilde i overgangen mellom tidlig vår og sommertemperaturer, for da skrur borettslaget av radiatorene med fjernvarme. Det blir huskaldt! Jeg går i ullsokker og strikkejakke inne for å ikke fryse. 6 grader ute i seks-tiden i morges.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 Vifte beveger jo kun lufta i rommet, det er ingen nedkjøling. Som nevnt kan varmepumpe snus slik at den fungerer som aircondition. Jeg har en mobil aircondition på soverommet og den er verdt pengene. Ingenting verre å rotere i senga og få problemer med søvn fordi det er for varmt. Anonymkode: 3f8e2...b5a
Kokeplate Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vifte beveger jo kun lufta i rommet, det er ingen nedkjøling. Som nevnt kan varmepumpe snus slik at den fungerer som aircondition. Jeg har en mobil aircondition på soverommet og den er verdt pengene. Ingenting verre å rotere i senga og få problemer med søvn fordi det er for varmt. Anonymkode: 3f8e2...b5a Bevegelig luft har imidlertid er sterkt nedkjølende effekt, selv om den ikke endrer lufttemperaturen. Og det er jo den nedkjølende effekten man er ute etter.
enkefru Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 Jeg har flere fra Jula, både hjemme og på hytta, de har holdt i mange år. Kjøpte tårnvifte en gang, men den skrotet jeg kjapt, syntes ikke den gjorde jobben sin godt nok
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 Min erfaring er at tårnvifter bråker mer enn tradisjonelle vifter i forhold til mengden luft de flytter på, store vifter bråker også mindre enn små vifter siden de ikke trenger like mange omdreininger per minutt. Anonymkode: c0ed6...ff8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har denne. I laveste modus kan den ikke høres i det hele tatt. https://www.multicom.no/xiaomi-smartmi-smartfan-2s-oppladbar/cat-p/c/p1500011136?gclid=CjwKCAjw1MajBhAcEiwAagW9MbudpHhxJdOrypL9M0sX0PW-LkxwjIxdGm8RS4LJkLpeHQs1cfi67BoC7pUQAvD_BwE Anonymkode: 45265...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå