Gå til innhold

Våknet opp med tidenes kink i nakken, tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei
Våknet opp i dag med en skikkelig vond smerte i nakken, har fått kink på hele venstre side av nakken og ned til skulderen. Klarer ikke å snu hodet til venstre eller bøye det frem og tilbake uten at det gjør hinsides vondt 😥 Lener hodet  bare mot høyre skulder og bruker nakkepute, hadde heldigvis fri fra jobb i dag. Har prøvd å gjøre øvelser med nakken ved å bevege det litt, men smerten er så ille at jeg har grått så mye i dag...

Ringte legekontoret og de ba meg ta det ro og spise smertestillende, så ikke mye til hjelp. Samboer har massert meg masse i dag, men det hjelper ikke så mye dessverre, aldri opplevd så ille kink før. 

Har noen som har opplevd dette noen gode tips/råd? Takk på forhånd, jeg er desperat :( 

Anonymkode: eeb38...f93

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på riktig sovestilling og ta tiden til hjelp, det er ikke så mye mer å gjøre

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har opplevd det. Hadde så store smerter at jeg skrek ved minste bevegelse, så etter tre dager reiste vi på legevakta. Ingen hjelp der, annet enn flere sterke tabletter. Men da vi dro hjem igjen så ikke min mann en fartsdump, og fløy over med et smell. Noe av det vondeste jeg har opplevd, men kinken i nakken løsnet av det. Ble kjapt bedre etter det, så turen til legevakten var ikke helt bortkastet. 😄

Anbefales dog ikke, for helt grusomt, og om det ikke virker...

Anonymkode: c77ea...932

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
t0nje skrev (3 minutter siden):

Pass på riktig sovestilling og ta tiden til hjelp, det er ikke så mye mer å gjøre

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hatt noe lignende, ikke så ille da. Men bare ta tiden til hjelp og ta paracet/ibux. Evt varmepute? 

Anonymkode: 06c6a...909

Takker for svar! 
Glemte å legge til at jeg har prøvd tiger balsam uten hell. Skal prøve varmepute, takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har opplevd det. Hadde så store smerter at jeg skrek ved minste bevegelse, så etter tre dager reiste vi på legevakta. Ingen hjelp der, annet enn flere sterke tabletter. Men da vi dro hjem igjen så ikke min mann en fartsdump, og fløy over med et smell. Noe av det vondeste jeg har opplevd, men kinken i nakken løsnet av det. Ble kjapt bedre etter det, så turen til legevakten var ikke helt bortkastet. 😄

Anbefales dog ikke, for helt grusomt, og om det ikke virker...

Jøss, kanskje jeg også trenger en slik smell i bilen 😅 Neida, men bra det hjalp deg! 
Ja uff, det er forferdelig vondt faktisk..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjørt på med smertestillende og holdt meg i ro med en kopp te.

Anonymkode: f1568...6c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei
Våknet opp i dag med en skikkelig vond smerte i nakken, har fått kink på hele venstre side av nakken og ned til skulderen. Klarer ikke å snu hodet til venstre eller bøye det frem og tilbake uten at det gjør hinsides vondt 😥 Lener hodet  bare mot høyre skulder og bruker nakkepute, hadde heldigvis fri fra jobb i dag. Har prøvd å gjøre øvelser med nakken ved å bevege det litt, men smerten er så ille at jeg har grått så mye i dag...

Ringte legekontoret og de ba meg ta det ro og spise smertestillende, så ikke mye til hjelp. Samboer har massert meg masse i dag, men det hjelper ikke så mye dessverre, aldri opplevd så ille kink før. 

Har noen som har opplevd dette noen gode tips/råd? Takk på forhånd, jeg er desperat :( 

Ta tiden til hjelp, det er ikke så mye å gjøre enn smertestillende. Jeg hadde det for noen uker siden helt jævlig🙈

Anonymkode: be641...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta tiden til hjelp, Legen kan da ikke hjelpe deg med annet enn smertestillende. Selv har jeg  kroniske nervesmerter og de kan ikke hjelpe meg heller.
En slik kink du beskriver er over etter noen dager.

Anonymkode: 02cb4...742

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jøss, kanskje jeg også trenger en slik smell i bilen 😅 Neida, men bra det hjalp deg! 
Ja uff, det er forferdelig vondt faktisk..

ts

Ja grusomt. For min del hjalp ikke reseptfrie legemidler, men fikk tremadol, som jeg brukte sammen med... enten ibux forte eller paralgin forte. Det som ikke hadde samme virkestoffet som tremadol. Aldri tatt så mye smertestillende som de dagene, men det måtte til. 

Fikk lengre nede en annen gang. Da klarte en kiropraktor å løsne det. Bilturen... det var nok griseflaks. 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varme helper mye for meg, jeg har mye av det der.. 

Anonymkode: 59900...3e9

AnonymBruker
Skrevet

Takker så mye for gode råd og meninger.❤️ Jeg skal prøve med varme og fortsette å ta smertestillende. Så håper jeg dette gir seg snart . TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...