AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Vi hadde besøk av en venninde som i utgangspunktet skulle overnatte i 3 netter, men som spurte om å få bli først en natt til og så enda en natt. Selv om vi i utgangspunktet hadde sett for oss 3 netter, følte jeg at vi måtte si ja til 2 ekstra netter. Det jeg merker som kan irritere meg litt er at hun vippset meg 150 kr for mat, jeg hadde ikke bedt om dette, men hadde jeg overnattet hos noen i 5 netter og fått servert frokost, lunsj og middag - så hadde jeg følt at jeg burde tatt initiativ til å handle inn litt sammen. Dette var også i forbindelse med 17-mai hvor vi hadde handlet inn litt ekstra flott mat bl.a. Vi spiste også middag ute en kveld og da betalte vi hver for oss. Skal sies at hun spanderte en kaffe og bolle på kafé en dag også. Hva tenker dere? Anonymkode: 664fd...009 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde besøk av en venninde som i utgangspunktet skulle overnatte i 3 netter, men som spurte om å få bli først en natt til og så enda en natt. Selv om vi i utgangspunktet hadde sett for oss 3 netter, følte jeg at vi måtte si ja til 2 ekstra netter. Det jeg merker som kan irritere meg litt er at hun vippset meg 150 kr for mat, jeg hadde ikke bedt om dette, men hadde jeg overnattet hos noen i 5 netter og fått servert frokost, lunsj og middag - så hadde jeg følt at jeg burde tatt initiativ til å handle inn litt sammen. Dette var også i forbindelse med 17-mai hvor vi hadde handlet inn litt ekstra flott mat bl.a. Vi spiste også middag ute en kveld og da betalte vi hver for oss. Skal sies at hun spanderte en kaffe og bolle på kafé en dag også. Hva tenker dere? Anonymkode: 664fd...009 Tenker at hun er gjesten din og om hun allerede har vipsa og spandert på kafe så holder vel det? Anonymkode: 42e1c...278 13 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 56f26...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Hadde hun reisevei? Jeg er vant med at gjesten betaler reisen og verten betaler maten. Anonymkode: 2d650...f63 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvor gamle er dere? Anonymkode: 56f26...4c6 38 - så vi er godt voksne. Anonymkode: 664fd...009
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Tenker at hun er gjesten din og om hun allerede har vipsa og spandert på kafe så holder vel det? Anonymkode: 42e1c...278 Selvfølgelig er hun gjest, og til selskapet på 17.mai så stod vi for alt til alle med glede. Men om jeg sover hos noen i 5 netter hvor det blir laget store frokoster, lunsjer og flotte middager - og når vi var i butikken for å handle inn mer egg, juice, middagsvarer osv hadde jeg tilbudt meg å betale for noe f.eks og det gjør jeg alltid. Da synes jeg vipps på 150 kr virker litt spesielt. Anonymkode: 664fd...009
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 Jada hun kunne sikkert bidratt mer om hun har råd men altså hvor svakt er dette vennskapet siden dette i det hele tatt irriterer deg? Anonymkode: 0a8ef...ade 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 Jeg ville nok droppet den lille vippsen, det er jo mer til irritasjon! Hun kunne heller bidra på andre måter. Anonymkode: bd6da...57b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #9 Skrevet 26. mai 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jada hun kunne sikkert bidratt mer om hun har råd men altså hvor svakt er dette vennskapet siden dette i det hele tatt irriterer deg? Anonymkode: 0a8ef...ade Det er ikke første gangen. Anonymkode: 664fd...009
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Skrevet 26. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville nok droppet den lille vippsen, det er jo mer til irritasjon! Hun kunne heller bidra på andre måter. Anonymkode: bd6da...57b Ja, nettopp. Jeg syntes den lille vippsen på 150 var et hån og det hadde vært bedre om det ikke kom noe i det hele tatt. Altså 1 brød koster 52 kr. Anonymkode: 664fd...009 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Skrevet 26. mai 2023 Jeg ville blitt opprørt hvis en venninne først handlet inn masse dyr mat uten å spørre meg, for så å forvente at jeg skal betale for den. Greit nok å betale min del hvis jeg får ha innflytelse på hva som kjøpes inn, men jeg synes som hovedregel at gjester ikke skal betale noe for korte opphold. Anonymkode: 32c77...1d8 6 1 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jada hun kunne sikkert bidratt mer om hun har råd men altså hvor svakt er dette vennskapet siden dette i det hele tatt irriterer deg? Anonymkode: 0a8ef...ade Hun har bedre råd enn meg. Anonymkode: 664fd...009
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke første gangen. Anonymkode: 664fd...009 Neivel da burde det jo ikke være så sjokkerende? Anonymkode: 0a8ef...ade 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #14 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville blitt opprørt hvis en venninne først handlet inn masse dyr mat uten å spørre meg, for så å forvente at jeg skal betale for den. Greit nok å betale min del hvis jeg får ha innflytelse på hva som kjøpes inn, men jeg synes som hovedregel at gjester ikke skal betale noe for korte opphold. Anonymkode: 32c77...1d8 Enig. To knekkebrød til frokost og en enkel middag er mer enn nok for meg, kunne gjerne bestilt meg egen mat men frekt å ikke komme å spise med de andre når verten har disket opp og forventer at jeg spiser og deltar. Anonymkode: 0a8ef...ade 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Skrevet 26. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Neivel da burde det jo ikke være så sjokkerende? Anonymkode: 0a8ef...ade Det kan du si, men det overrasket meg allikevel igjen. Anonymkode: 664fd...009
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #16 Skrevet 26. mai 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville blitt opprørt hvis en venninne først handlet inn masse dyr mat uten å spørre meg, for så å forvente at jeg skal betale for den. Greit nok å betale min del hvis jeg får ha innflytelse på hva som kjøpes inn, men jeg synes som hovedregel at gjester ikke skal betale noe for korte opphold. Anonymkode: 32c77...1d8 Hun hadde i aller høyeste grad innflytelse på hva som ble handlet inn og var også med i butikken. Anonymkode: 664fd...009
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #17 Skrevet 26. mai 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville blitt opprørt hvis en venninne først handlet inn masse dyr mat uten å spørre meg, for så å forvente at jeg skal betale for den. Greit nok å betale min del hvis jeg får ha innflytelse på hva som kjøpes inn, men jeg synes som hovedregel at gjester ikke skal betale noe for korte opphold. Anonymkode: 32c77...1d8 Jeg er enig om det er en helg eller et par dager, men når det blir 5 dager så hadde i allefall jeg bidratt. Anonymkode: 664fd...009
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Har jeg gjester betaler jeg alt. Hadde blitt litt småflau om de hadde vipset penger. Men som gjest er det også vanlig å dra kortet om et av måltidene er ute. Men her virket det som at det var en årsak til at hun trengte et sted å bo? Da ville jeg mulig tatt initiativ til å handle og lage mat noen dager, og fylt godt opp i kjøleskapet som takk. Anonymkode: 8e3cf...25f 5
MyMichelle Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 Om jeg hadde gjester, ville jeg ikke ønsket at de betalte. Om jeg selv er gjest noen dager, tilbyr jeg meg å betale. Eller inviterer de ut og spise, og betaler for alle. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 Om jeg selv var gjest og bakom å få bli 2 netter til, hadde jeg ville bidratt ekstra. Stått for middag de to dagene, og hverfall tilbudt meg om å vippse for strøm og ekstra varmt vann. Anonymkode: 8c360...e01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå