Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært på kontroll på sykehuset pga høy bmi?

Hva gjør de der?

Anonymkode: 7c5e7...4f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De bare tok mål av forskjellige ting, som babys lårben, mage ol. Synes det var koselig få se baby litt ekstra, så ingen negativ erfaring her. 

Anonymkode: 08314...262

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De bare tok mål av forskjellige ting, som babys lårben, mage ol. Synes det var koselig få se baby litt ekstra, så ingen negativ erfaring her. 

Ok, jeg trodde det var meg de skulle sjekke. Fint å få se baby litt ekstra da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ekstra kontroller i form av ultralyd da jeg har høy bmi. Det ble ansett som risikosvangerskap. De sjekket vesla godt, tok div mål da det er vanskelig å stole på magemål på grunn av vekten. 

Anonymkode: 58c06...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Det er babyen de sjekker ja :) Ikke noe å stresse over, er som en vanlig ultralyd.

Anonymkode: 5a31a...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig ultralyd. En av tingene de sjekker er vel at babyen ikke blir for stor, da det er større sannsynlighet for det ved større mor.

Anonymkode: 7c035...c96

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig ultralyd og plan for videre oppfølging. Hadde ultralyd hver måned (siste ukene ukentlig og annenhver dag på slutten) 

Anonymkode: b91ad...186

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vanlig ultralyd og plan for videre oppfølging. Hadde ultralyd hver måned (siste ukene ukentlig og annenhver dag på slutten) 

Ok, var dette selv om alle andre prøver er normale? Alle mine verdier er normale og blodtrykket er normalt. Jeg har aldri hatt mye fett på magen, men jeg har brede hofter og alltid hatt høy vekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Spør sikkert om du spiser ostepop, eller grønnsaker.

Anonymkode: 3b0ac...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Spør sikkert om du spiser ostepop, eller grønnsaker.

Anonymkode: 3b0ac...b69

Så vanskelige spørsmål ja....

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsdiabetes i tillegg så fikk en del kostholdsveiledning hvor de gikk igjennom mat som var sunt, og hva som hadde høyt sukkerinnhold som jeg burde styre unna. De trodde nok jeg var dum. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, frøkna said:

Jeg hadde svangerskapsdiabetes i tillegg så fikk en del kostholdsveiledning hvor de gikk igjennom mat som var sunt, og hva som hadde høyt sukkerinnhold som jeg burde styre unna. De trodde nok jeg var dum. 

Jeg hater egentlig at det er så fokus på vekt. Før fadtlegen viste hva jeg veide så sa hun at jeg bør regne med vektøkning på rundt 12 kg. Etter hun fikk vite vekten sa hun at jeg ikke bør legge på meg mer enn 5kg. 

Jeg har midjemål innenfor "normalen", men har altså høy bmi. Men alle verdier er normale. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ok, var dette selv om alle andre prøver er normale? Alle mine verdier er normale og blodtrykket er normalt. Jeg har aldri hatt mye fett på magen, men jeg har brede hofter og alltid hatt høy vekt. 

Ja. Var aldri noe galt med blodtrykk/blodsukker/urinprøver/ctg/ultralyder e.l. :) 

Hadde også overvåket fødsel, jordmor til stede hvert sekund, «måtte» (frivillig tvang) ha epidural, måtte ligge i sengen under hele fødselen, bli katerisert, lege måtte være til stede under pressing osv. 

Masse lykke til videre!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Var aldri noe galt med blodtrykk/blodsukker/urinprøver/ctg/ultralyder e.l. :) 

Hadde også overvåket fødsel, jordmor til stede hvert sekund, «måtte» (frivillig tvang) ha epidural, måtte ligge i sengen under hele fødselen, bli katerisert, lege måtte være til stede under pressing osv. 

Masse lykke til videre!!

Ok, skjønner. Syntes du det var fint, eller føltes det ubehagelig at dette var kun pga høy bmi, selv om alt annet var bra? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp. Jeg var i super form hele svangerskapet, men hadde de samme kontrollene mot slutten uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Masse lykke til videre!!

Hva begrunnet de det med? Hvis du husker🙈

Anonymkode: a898e...179

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var aldri noe galt med meg 😛 var i super form. helt på slutten hadde jeg et liiite snev av svangerskapsforgiftning, så lite at de lurte på om det egentlig var det, men «better safe than sorry» var tanken deres. 
jeg måtte ha epidural, men de måtte ikke skru den på, i tilfelle det ble komplikasjoner og jeg måtte ha keisersnitt av en eller annen grunn, måtte også ha veneflon i hver hånd (jævlig irriterende å ikke kunne bøye håndleddene på 40 timer). 

Anonymkode: 58c06...d8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva begrunnet de det med? Hvis du husker🙈

Jeg ble også tvunget til å samtykke til epidural. Grunnen var at det gjerne er vanskeligere å sette epidural når man har ekstra kilo på kroppen. Og hvis man da venter helt til riene har bygget seg kraftig opp så finner de ikke stikkepunktet så lett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ble også tvunget til å samtykke til epidural. Grunnen var at det gjerne er vanskeligere å sette epidural når man har ekstra kilo på kroppen. Og hvis man da venter helt til riene har bygget seg kraftig opp så finner de ikke stikkepunktet så lett.

Wow…Skremmende å høre. (At de pusher epidural såpass altså)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Wow…Skremmende å høre. (At de pusher epidural såpass altså)

Ja, helt enig. Jeg synes det er rart at de bruker bmi som eneste måleverktøy. Også godt trente mennesker kan ha høy bmi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...