Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
inga.aa skrev (5 minutter siden):

Skjønner! Har du noe ansiennitet?

Ja, har jobbet i skolen i over 20 år.

Anonymkode: 65ac4...850

Skrevet

Jeg er "kun" adjunkt, full ansinitet.  Kommer opp i ca 618 000 med den lønnsøkning som kommer i år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har jobbet i skolen i over 20 år.

Anonymkode: 65ac4...850

Åja! Men veldig interessant, tusen takk for masse bra innsikt!

Skrevet
Ariam skrev (2 minutter siden):

Jeg er "kun" adjunkt, full ansinitet.  Kommer opp i ca 618 000 med den lønnsøkning som kommer i år. 

Ikkesant, har tenkt på adjunkt også. Tusen takk!

Skrevet
inga.aa skrev (2 minutter siden):

Ikkesant, har tenkt på adjunkt også. Tusen takk!

Adjukter er ikke lengere så mange som blir, da lærerutdanning nå er master. Men vi som fortsatt blir det er gjerne personer med et annet yrke i bunn som har tatt PPU-Y for å få kompetanse som lærer. Jeg er feks. sykepleier med PPU

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
inga.aa skrev (1 minutt siden):

Hei og takk for svar! Jeg skjønner. Men hvis du har 29 timer med planfestet tid og resten av timene for en vanlig arbeidsuke er på 37,5 t, får du ikke da ganske greit med tid til å rette/drive med etterarbeid etc? Tenkte at da har du rundt 8 timer «ekstra» i uka til dette?:)

Lærere jobber 43,5 t arbeidsuker, fordi arbeidsåret er komprimert☺️ Og nei, det er sjelden nok tid, det lønner seg å føre timer så du ikke sklir helt ut med mengden arbeid hjemme på kveldene, det går så sykt fort unna. Å rette en klasse tar minst 15 klokketimer, du har gjerne 5-6 klasser og de bør ha minst 2, helst 3, vurderinger per semester. I tillegg må man planlegge og lage opplegget til hver av de ca. 20 undervisningstimene, ordne fravær, iop-er, varsler og annet administrativt kontorarbeid. Man må også ha tid til å snakke med elever spontant etterhvert som de kommer for en prat, gjennomføre formelle fagsamtaler med alle elevene, ha møter med fagteam, klasseteam og fellesmøter, gjennomføre skolens utviklingsarbeid, lage vurderinger og kriterier på måloppnåelse, og enda er det mer. Så kontaktlærer i tillegg. 

Anonymkode: 62c79...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...