Gå til innhold

Klar men ikke klar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjelp!

Jeg har i det siste tenk mye på barn og fremtiden. Samboer og jeg har vært sammen i snart 7 år og vi er begge 27år. Vi jobber, eier leilighet sammen, har hund osv osv. vi har snakket om barn og er begge enig i at vi vil ha, men han vil gjerne vente, og jeg vil jo egentlig vente men i det siste har jeg kjent mer på at jeg ikke vil vente så lenge! Har tatt med opp med han og han foreslår at vi blir ferdig med studie (er sykepleier og tar master nå) samt at vi finner oss større bolig først og giftet oss. Noe som er lurt. Men spiralen må snart ut og jeg vil ikke egentlig bruke noe hormon prevensjon/noe som skal settes i meg… begge søstrene mine har barn og vi er veldig glad i de og vandt til å ha barn rundt oss.

Hva er lurt? Vet det er veldig individuelt men hodet mitt går i repeat 😂 vente - barn nå - vente -barn nå. Fordeler / ulemper ? Innspill?? Hva gjorde dere og ville du gjort noe anderledes? 

Anonymkode: 8c5d7...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg valgte å bruke p-ring et år sånn at jeg ikke trengte langtidsvirkende prevensjonsmiddel og samtidig slapp p-piller som tas daglig. Evt kan du slutte med prevensjon og så kan samboeren din bruke kondom til han er klar. Tenker at det er viktig at begge er enig om å få barn, så hvis han vil vente litt er det jo viktig at det respekteres. Vi er selv 28 og 30 år og har begynt å prøve, og vi er begge ferdig med mastergrad samt at vi har hus osv. Vi skal ikke gifte oss med det første da vi ikke er religiøs.

Anonymkode: ff82f...88a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg valgte å bruke p-ring et år sånn at jeg ikke trengte langtidsvirkende prevensjonsmiddel og samtidig slapp p-piller som tas daglig. Evt kan du slutte med prevensjon og så kan samboeren din bruke kondom til han er klar. Tenker at det er viktig at begge er enig om å få barn, så hvis han vil vente litt er det jo viktig at det respekteres. Vi er selv 28 og 30 år og har begynt å prøve, og vi er begge ferdig med mastergrad samt at vi har hus osv. Vi skal ikke gifte oss med det første da vi ikke er religiøs.

Anonymkode: ff82f...88a

Ja definitivt viktig at vi er enige så har ingen planer om å bli gravid uten at han å vil. Men greit å få innspill for å reflektere litt rundt det.

takk for tips ang p ring! Ikke dumt

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kommer til å få hundre meninger om dette. Alle basert på egne erfaringer. Til syvende og sist er det dere som må finne ut av det. Rent personlig ville jeg ventet med å få barn til jeg hadde utdannelsen ferdig for det er ikke sikkert du orker eller har kapasitet til å fullføre den senere. Men det hadde vært viktig for meg

Anonymkode: 2e887...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi landet på å bare begynne å prøve. Vi er 28 og 30. Han er ferdig studert, det er ikke jeg. Jeg har en bachelorgrad og ønsker å omskolere meg - men barn først fordi den biologiske klokken tikker. Alt annet kan egentlig vente i mine øyne :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker dere bør tenke på hvor lang tid dere ser for dere at det tar å finne større bolig og gifte seg. Ferdig med utdanning har dere vel allerede enn fast dato å forholde dere til. 

Om dere har 1 år igjen med studie, er det jo mulig å gifte seg neste sommer og deretter begynne å prøve etter bryllupet. Det hadde for MEG vært ett fint tidsperspektiv.

Finne større bolig kan gå fort eller tregt, alt ette hvor dere bor og hvordan boligmarkedet er der, men syns ikke det er ett must før man begynner å prøve. Prøving kan ta x antall måneder, så er man gravid i 9 mnd, en baby tar heller ikke så mye plass de første årene. 

Anonymkode: 385ad...0f8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
t0nje skrev (På 31.5.2023 den 0.17):

Vi landet på å bare begynne å prøve. Vi er 28 og 30. Han er ferdig studert, det er ikke jeg. Jeg har en bachelorgrad og ønsker å omskolere meg - men barn først fordi den biologiske klokken tikker. Alt annet kan egentlig vente i mine øyne :)

AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 14.18):

Jeg tenker dere bør tenke på hvor lang tid dere ser for dere at det tar å finne større bolig og gifte seg. Ferdig med utdanning har dere vel allerede enn fast dato å forholde dere til. 

Om dere har 1 år igjen med studie, er det jo mulig å gifte seg neste sommer og deretter begynne å prøve etter bryllupet. Det hadde for MEG vært ett fint tidsperspektiv.

Finne større bolig kan gå fort eller tregt, alt ette hvor dere bor og hvordan boligmarkedet er der, men syns ikke det er ett must før man begynner å prøve. Prøving kan ta x antall måneder, så er man gravid i 9 mnd, en baby tar heller ikke så mye plass de første årene. 

Anonymkode: 385ad...0f8

Fine innspill, tusen takk begge to! ❤️ er nok litt slik min tankegang å er jo mer jeg funderer rundt dette. Har to år igjen av studiet, og tenker å gifte oss våren 2025 🥰 så ikke så altfor lenge til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fine innspill, tusen takk begge to! ❤️ er nok litt slik min tankegang å er jo mer jeg funderer rundt dette. Har to år igjen av studiet, og tenker å gifte oss våren 2025 🥰 så ikke så altfor lenge til

Lykke masse til uansett hvordan veien videre blir til 🌸

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...