AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Jeg hadde to katter som bodde i lag, men den eldste er død etter en ulykke. Den yngste har aldri vært alene så og si, og selv om katter ikke har noe direkte konsept av død, virker det som hun er på let etter den gamle vennen sin. Jeg fikk en til katt i hus for at den eldste ikke skulle være alene - etter å ha vist en del tegn på seperasjonsangst og ensomhet - ikke nødvendigvis fordi jeg var sånn kjempegira på dobble trouble. Nå står jeg der igjen, og vurderer å finne en ny katt som venn til den jeg har nå, ut av sympati for den, men uten piffen jeg føler jeg burde ha. Burde jeg få en ny katt? Eller prøve å la den jeg har nå avvende seg å ha en annen katt her? Anonymkode: 44eba...b64 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Det kommer jo ann på om du har lyst på en katt til? Viss svaret er ja, så kjør på! Anonymkode: 8eaa4...c24
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde to katter som bodde i lag, men den eldste er død etter en ulykke. Den yngste har aldri vært alene så og si, og selv om katter ikke har noe direkte konsept av død, virker det som hun er på let etter den gamle vennen sin. Jeg fikk en til katt i hus for at den eldste ikke skulle være alene - etter å ha vist en del tegn på seperasjonsangst og ensomhet - ikke nødvendigvis fordi jeg var sånn kjempegira på dobble trouble. Nå står jeg der igjen, og vurderer å finne en ny katt som venn til den jeg har nå, ut av sympati for den, men uten piffen jeg føler jeg burde ha. Burde jeg få en ny katt? Eller prøve å la den jeg har nå avvende seg å ha en annen katt her? Anonymkode: 44eba...b64 Gi det et halvt år minst ❤️ katten venner seg nok til det etterhvert. Anonymkode: 79fcc...830
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Katter er fra naturens side mer solitære skapninger og ikke flokkdyr. De kan lære seg å bo i grupper med andre katter, men det kan like gjerne gå dårlig som bra å prøve og innføre en ny katt i et hushold der det allerede er en eller flere katter. Din eksisterende katt kan altså finne på å avvise den nye, fremmede katten, selv om det er en kattunge. Den kan også godta den etter litt fresing og avvisning, men dette er gambling. Det er ikke sikkert at de noen gang går overens. Er det ganske nylig at den gamle katten døde? Du virker kanskje ikke helt 100% klar for en ny pus i livet ditt ennå? Siden du spør her og virker usikker? Kanskje du skal gi det litt tid. Dyr lever uansett i nuet. Katten du har vil innfinne seg med å være den eneste katten i huset etter en stund, og glemme at den en gang var en del av en duo. Anonymkode: 55d8d...d94
Maskinfører Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 Skaff en katteunge som den du har kan være mentor for 😻😻 kondolerer med pus forresten ❤️😻😻
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 Ville latt være å få en ny katt, om du føler du mangler piffen. Katten venner seg nok til det, bare gi det en stund. Anonymkode: 4d673...981
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 Etter å to ganger ha sett hvor mye lykkeligere katten var med en venn enn uten vil jeg nok alltid ha to. Første gang var katten noen år gammel og hadde vært alenekatt hele livet, men jeg så den søkte mot andre katter. Andre gang var når første døde, og den som var igjen rett og slett ble deprimert. Jeg var ikke klar for ny katt, men følte bare jeg måtte etter 2 måneder med sutring på den jeg hadde. Det viste seg å være det riktige valget både for meg og pus. Selv om følelse av at "du er feil katt" satt i lenge, hos begge tror jeg. Anonymkode: 53892...215
Udyret Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 Om det er utekatt trengs ikke en katt til, men om det er innekatt så er det anbefalt 2 katter for dyrenes beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå