AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Hei Jeg har havnet i en litt kinkig og lei situasjon... Jeg og eksen har vært av og på i to år. Jeg har alltid visst at jeg elsker han, og jeg har vært der for han i "gode og vonde" dager. Vi gikk veldig raskt frem i begynnelsen av forholdet, og når han har vært langt nede, så har han ofte kommet med den at "det gikk så raskt frem at jeg fikk aldri muligheten til å velge deg". 1 år inn i forholdet slapp han den første bomba med at han visste ikke hva han ville med livet - han visste ikke lenger om han elsket meg. På dette tidspunktet eide vi hus sammen. Jeg flyttet ut i håp om at han skulle ville snu og ville ha meg. Han var tross alt den jeg skulle bli gammel sammen med. Han snudde og vi hadde en veldig fin vår/sommer/høst, før det igjen var påan igjen med at han ikke visste hva han ville. Han ble unnvikende og unngikk kroppslig kontakt. Forsvant helt inn i seg selv. Han sov aldri på soverommet, sovnet på sofaen, mens jeg ga tydelig uttrykk for at jeg ikke likte det, men jeg sto i det, selv om det var vondt å føle seg avvist. En dag fikk jeg en veldig ekkel følelse av at det var noe på gang, og jeg fant ut at han hadde vært utro. Jeg konfronterte han med det, og han innrømmet også at han hadde vært utro da vi hadde pause sist gang. Jeg ga han et ultimatum - meg eller henne. Han ville ikke velge bort henne fordi han ville ha noe å falle tilbake på i tilfelle meg og han ikke funket, så jeg gjorde det klart for han (trodde jeg), at da var det slutt. Dette var i desember. Nå har jeg bodd vekke siden dette. Jeg har begynt å date og har forsøkt å glemme han. Vi har hatt noe kontakt, men jeg har ikke vært veldig på. Nå når vi ikke har vært sammen så har han fått det hele på avstand, gått til psykolog for å få orden i hodet sitt og økonomien og alt som har vært kaos, og han sier til meg at han har kommet frem til at det var meg han ville ha hele tiden. Han sier han har begått sitt livs største feil, at det er jeg som skulle blitt mor til hans barn, og det er jeg som han vil våkne opp med hver dag, og det er meg han vil bli gammel med. Det er meg han vil gifte seg med en dag. Og det er dette jeg så for meg, fra første date med denne mannen. Det var hos han jeg hørte hjemme. Han var mitt hjem, han var (/er??) min person. Nå har det seg slik at jeg som sagt har begynt å date, og jeg vurderer å flytte fra her hvor jeg bor nå. Jeg flyttet hit pga han (mange timer hjemmefra), og når jeg ikke har han, så er det ingenting her for meg lenger. Jeg har begynt å få følelser for han jeg dater og var begynt å se for meg en fremtid med denne mannen. Men nå når eksen kommer med det han kommer med, så kjenner jeg at jeg er slett ikke ferdig med han. Jeg gråter og gråter og jeg er helt i fra meg. I skrivende stund er daten på vei til meg (mange timer i bil) for å hjelpe meg med første flyttelass. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Hjertet mitt sier at jeg skal velge eksen, men hodet skriker at jeg kommer ikke til å klare et brudd til med han. Jeg hater hvordan livet er blitt. Jeg og eksen har snakket mye om hvordan jeg har følt det når han har vært fraværende, men jeg føler ikke at han forstår meg helt. Jeg vet at jeg må ikke velge noen av dem, men jeg kan ikke noe for hva jeg føler. Jeg elsker livet og det jeg og eksen hadde sammen da vi hadde det bra, men jeg hater hvordan det var da han ikke så meg, og da han var utro. Jeg vet at han følte på det samme som jeg følte på da han fant ut at jeg møtte en fyr en gang etter vi hadde gjort det slutt. Han følte han mistet kontrollen og at han mistet en del av seg selv da han fant ut av det. Han sier nå som sagt at han har gjort sitt livs største tabbe og sannsynligvis mistet det eneste holdepunktet han har her i livet på grunn av en dum ting han gjorde som han angrer grenseløst på. Hjelp 😢 Anonymkode: 0e388...541
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Ikke velg en eks som tar deg for gitt. Anonymkode: f6bfe...31f 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke velg en eks som tar deg for gitt. Anonymkode: f6bfe...31f Jeg velger ingen eks jeg tror vil ta meg for gitt. Det er dog ingen garanti for at det kommer til å bli slik som jeg/vi så for oss, og det er det jeg er redd for. Jeg elsker fyren av hele mitt hjerte, men jeg er livredd for hvordan det vil ende. Samtidig ser jeg også for meg et liv sammen med han nye. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, for jeg er klar over at alle KG-damer ville sagt "ikke velg den narsissistiske eksen". Og når det er sagt, så har jeg vært sammen med en narsissist tidligere, og jeg vet hva en narsissist er. Jeg kan med 110% sikkerhet si at min siste eks som er omtalt her ikke er det. Anonymkode: 0e388...541
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Virker mer som det at han har behov for kontroll. Altså så fort du treffer noen snur han om. Det er nok ikke følelser i seg selv, men noen er jo sånn at de ikke takler tanken på at noen andre er bedre enn seg selv, manipulerer seg inn for å ta kontrollen, for så å stikke av igjen. Du velger ditt liv, men dette hadde jeg selv tatt helt avstand fra. Han vil antakelig så fort han har fått deg på kroken, droppa ut igjen. Anonymkode: 859b7...004 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Virker mer som det at han har behov for kontroll. Altså så fort du treffer noen snur han om. Det er nok ikke følelser i seg selv, men noen er jo sånn at de ikke takler tanken på at noen andre er bedre enn seg selv, manipulerer seg inn for å ta kontrollen, for så å stikke av igjen. Du velger ditt liv, men dette hadde jeg selv tatt helt avstand fra. Han vil antakelig så fort han har fått deg på kroken, droppa ut igjen. Anonymkode: 859b7...004 Min eks holdt også på sånn. Det var et sant helvete i årevis fordi han gang på gang kom og sa han hadde begått sitt livs største feil som lot meg gå. Og var så flink til å snakke for seg at jeg tror han virkelig trodde på det selv. Han gav seg ikke før jeg hadde vært i et forhold med mannen min i 2 år. Tror rett og slett ikke han likte at han mistet meg. Mens når han hadde meg så fungerte ikke forholdet fordi han tok meg for gitt. Han slet også med psyken. Og det er som regel ikke noe som bare går over. Min også mente at han hadde ryddet opp i psyken. Men når hverdagen kom så var de samme problemene tilbake. Tror du begår en stor feil dersom du velger eksen. Anonymkode: 0042d...d10 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Av og på i to år... og jeg fant ut at han hadde vært utro. Han ville ikke velge bort henne fordi han ville ha noe å falle tilbake på i tilfelle meg og han ikke funket, så jeg gjorde det klart for han (trodde jeg), at da var det slutt. og han sier til meg at han har kommet frem til at det var meg han ville ha hele tiden. Han sier han har begått sitt livs største feil, at det er jeg som skulle blitt mor til hans barn, og det er jeg som han vil våkne opp med hver dag, og det er meg han vil bli gammel med. Det er meg han vil gifte seg med en dag. Anonymkode: 0e388...541 Vedder ræva mi på at hun andre ikke er interessert lenger. Han valgte henne da du ba han velge. Altså hallo. Flytt fra den byen! Anonymkode: 6d711...410 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 Nei, du burde virkelig bare holde deg unna denne eksen. Han er nok "på" nå fordi hun andre har valgt ham bort og/eller at du dater en annen. Han har trolig bare et ønske om at du skal være hektet på ham, og så fort han får deg igjen, vil han begynne å vingle. Jeg anbefaler deg å komme deg bort, flytt unna og start på nytt - glem eksen! Anonymkode: 5f535...14a 3
Andro Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 Neineinei! Du må ikke velge deg tilbake til den ulykken! Hold avstand til eksen, han er ikke bra for deg. Du kommer til å kjenne på en enorm lettelse når du har flytta, blokkert og gått no contact med den fyren. Nå skal gamlemor tegne og fortelle. Da du møtte din eks ble du utsatt for lovebombing. Han overøste deg med det du ville ha, for å få kontroll på deg, huke deg inn, styrke selvbildet sitt, og når han fikk det så var han ferdig med deg. Da vandret han ut og fant nytt narsissistisk supply å lovebombe, til han kunne slenge fra seg sin gamle leke (deg) og bruke den nye. En mann som ham vet ingenting om kjærlighet, kjeder seg lett, og bytter ofte. Da den nye leken ikke var spennende lengre, så tok han opp igjen en annen av sine eiendeler (deg) som plutselig har fått både vilje og kjæreste. Det er viktig for ham å ødelegge dette, så han ikke mister leker til andre. En slik selvsentrert mann ser bare seg selv som et egentlig menneske, mens dere rundt er lekene hans - som han kan plukke, kaste fra seg... og de kan ligge urørt i måneder og år. Halt til noen andre ser på leken hans, da må han ta den tilbake til den andre har gått. Og så slipper han den igjen. Du kommer til å bli dumpa igjen, og han har et godt arsenal av damer i din situasjon i baklomma. https://www.notmywar.com/hva-er-narsissistisk-supply/ Å ikke gi fysisk kontakt, sex, nærhet, vise interesse og innlevelse... Det er ikke noe han har glemt, forsømt eller ikke orket. Det er den mennesketypens form for psykisk mishandling, og det er gjort med vilje. De gjør det ikke slutt, men de kan skru deg av, for å få plass til å chatte og bestille nye leker (andre damer). Og du visste det, kjente det, og det er helt typisk. Dersom du går tilbake til ham vil du oppleve akkurat det samme på nytt, men han vil gå lengre nå når han har mindre respekt for deg. Du fant deg i det, og kom tilbake, så dette tåler du mer av - er hans verdensbilde. Han kommer aldri til å endre personlighet, ta hovedansvar for økonomien, fellesoppgavene eller gifte seg. Det hender at de får barn for å få noen å herse med, og du begår omsorgssvikt allerede ved å vurdere å bli gravid når du vet hva som kommer til å skje. Han setter dem opp mot hverandre, og bruker dem mot deg når du går igjen, og igjen og igjen... Han blir aldri ferdig med deg, selv om han aldri kan elske deg, men han trenger å styre deg. Om ikke annet vil han prøve å styre følelsene dine, med tårer, skuffelser, overraskelser, sinne og avvisning. Hva du enn gjør: Ikke vis følelser til ham. Det er trygt. Vis klart at du bestemmer helt og fullt over deg selv. Han forstår deg 110% når du kjenner at han er fraværende, og det er nettopp derfor han holder tilbake. For å la deg lide, og ikke være glad, for det er provoserende for ham. Mishandling er ikke bare det folk gjør mot deg, men det er også det de holder tilbake. Flytt. Gå videre i livet, og ta vare på din egen sikkerhet. https://psykopaten.info/2022/02/05/forlate-en-narsissist/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå