Myrmica Skrevet 26. mai 2023 #1 Del Skrevet 26. mai 2023 Har noen slike blomsterkasser, og ønsker å plante rett i dem. Men jeg må jo ha et eller annet underlag her. I fjor plantet jeg jordbær i dem, og hadde en fiberduk i bunn og opp langs sidene for å holde jorda på plass i kassa, og det fungerte fint! Men etter bare en vinter ute er fiberduken slitt og revnet, så jeg må finne noe som holder litt bedre.. Tips til hva jeg kan bruke? Finnes det noe holdbar plast på rull jeg kunne kledd kassene med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg har brukt samme duk som man har under belegningsstein, den tåler litt mere. Anonymkode: 00217...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Del Skrevet 26. mai 2023 Fiberduken bare bytter jeg hvert år, det er derfor man får de på 1000 meter rull 😂 må jo uansett gjerne bytte jord delvis eller helt, så da kler jeg med ny duk. Plast blit veldig tett... Anonymkode: d0b83...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 26. mai 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fiberduken bare bytter jeg hvert år, det er derfor man får de på 1000 meter rull 😂 må jo uansett gjerne bytte jord delvis eller helt, så da kler jeg med ny duk. Plast blit veldig tett... Anonymkode: d0b83...ce2 Æsj ja, kanskje jeg bare må gjøre det... Hadde tenkt å stikke litt hull i plasten, så det ikke blir helt tett og vann renner unna. Men det blir kanskje for tett for jorda likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Del Skrevet 26. mai 2023 Hva med knotteplast? Anonymkode: 60fac...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Del Skrevet 26. mai 2023 Tror jorda har godt av å puste litt. Som den andre nevner over her er slik fiberduk veldig billig, så det kan man jo koste på seg en stor rull av og ha stående i boden til å ta av hvert år når den skal fornyes. Lykke til med plantinga! 👍 Anonymkode: 6e232...d98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Del Skrevet 27. mai 2023 Myrmica skrev (16 timer siden): Æsj ja, kanskje jeg bare må gjøre det... Hadde tenkt å stikke litt hull i plasten, så det ikke blir helt tett og vann renner unna. Men det blir kanskje for tett for jorda likevel? Jaaa jeg ville nok fortsatt med fiberduk, den gir best jevn drenering av vann og puster godt også, jeg har det i bunnen av alle kassene mine, føler det trives best slik 😊 men du kan legge feks 4 lag eller flere med fiberduk, det blir ikke tett av den grunn og litt mer slitesterk 🙂 Anonymkode: d0b83...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #8 Del Skrevet 27. mai 2023 Knotteplast er fint hus for snegler, så det ville jeg unngått. Fiberduk, billige tepper (jula/rusta har noe de kaller hundetepper eller flyttetepper), gamle laken eller gamle håndklær, aviser, plastkasser eller en kombinasjon. Kommer an på om du tømmer dem hvert år eller om du vil ha dem stående. Anonymkode: 6a956...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå