AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Jeg har ei venninne som jeg er alvorlig bekymra for. Hun er helt totalt utslitt og bare gråter. Hun trenger desperat en sykemelding, men når hun ringer legekontoret får hun ikke time før i midten av juni. På tross av at hun har mannet seg opp og er svært tydelig på at hun trenger hastetime. Hvem kan jeg be henne oppsøke? Noen andre enn fastlegen kan vel sykemelde noen som er på randen? Anonymkode: 92f9b...f4a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Privat lege som Aleris ol? Anonymkode: d7c58...6b3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Hun har krav på hastetime samme dag når hun er i den tilstanden. Prøv igjen på telefon til uka. Får hun ikke time da får hun bare møte opp på legekontoret og kreve en. Har hun mulighet for å kommunisere elektronisk direkte med legen? I så fall kan hun forsøke det først. Anonymkode: 6931c...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 Legevakt hvis det er svært akutt psykisk. Men de vil vel bare henvise til fastlege så snart som mulig og kun gi en kort sykemelding. Da bør hun ha svaret klart, og si at hun ikke har time (bestill den timen i midten av juni) før om over to uker. Anonymkode: 2be7a...219
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 Så lenge man har vært i kontakt med lege kan lege skrive sykemelding tilbake i tid. Din venninne kan melde i fra om at hun har legetime den datoen og sykemelding vil komme. Så vøre hjemme å hvile. Anonymkode: 63d0c...d93
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har krav på hastetime samme dag når hun er i den tilstanden. Prøv igjen på telefon til uka. Får hun ikke time da får hun bare møte opp på legekontoret og kreve en. Har hun mulighet for å kommunisere elektronisk direkte med legen? I så fall kan hun forsøke det først. Anonymkode: 6931c...d6f Hun har krav på hastetime samme dag ved behov for øyeblikkelig hjelp, aka dør om man ikke får legetilsyn. Hvis man er utslitt og gråter trenger man en rask time, men man må ikke ha den samme dag. Men enig i at 2-3 uker er for lenge. Anonymkode: 91e9b...e78
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ei venninne som jeg er alvorlig bekymra for. Hun er helt totalt utslitt og bare gråter. Hun trenger desperat en sykemelding, men når hun ringer legekontoret får hun ikke time før i midten av juni. På tross av at hun har mannet seg opp og er svært tydelig på at hun trenger hastetime. Hvem kan jeg be henne oppsøke? Noen andre enn fastlegen kan vel sykemelde noen som er på randen? Anonymkode: 92f9b...f4a Hun må ringe og si at hun trenger sykmelding. Da vil hun få det på dagen, og kan få konsultasjon senere. Ring på mandag! Anonymkode: 0c45e...ab5
Summeer Skrevet 26. mai 2023 #9 Skrevet 26. mai 2023 Legevakta sykmelder ikke. Bruk en av de private online tjenestene.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Skrevet 26. mai 2023 Kiropraktor kan sykemelde. Anonymkode: 3af64...608
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå