AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Barnet er 14 1/2 år og jeg vurderer å kjøpe meg hus en halvtime unna skolen han går på 30 min unna med bil . Han har to år igjen oå ungdomsskolen. Han vil ha mulighet til å gå på den skolen han gjør videre . Da jeg velger å ha adresse i skolekretsen. Hva tenker dere om dette? Er det riktig av meg å gjøre det? Anonymkode: 0c06d...0a0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Hvordan kan du ha adresse i skolekretsen hvis du flytter? Uansett, det vil være vanskelig å fortsette på samme skole sosialt sett. Går glipp av alt sosialt etter skolen med mindre det går buss ofte eller du vil kjøre han rundt. Hadde heller byttet skole når det er så mye som 2 år igjen Anonymkode: 04f2e...8a4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Det høres utrolig kjipt ut for sønnen din, for å være ærlig. Han er jo midt i løsrivningsfasen hvor det å henge med venner blir stadig viktigere, men de er enda så unge at de trenger nærheten og oppfølgingen av voksne. Jeg ville ikke gjort det. Ungdomsskolen er sårbare år. Anonymkode: e78da...b3b 2
Vikingdigin Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Foreldrene mine flyttet sånn hvert fjerde år når jeg var ung, det er noe jeg holder mot dem i voksen alder. Trives barnet ditt på skolen? Har de gode venner? Kan de lett henge med dem etter skolen uten at du måtte kjøre dem? 2
fru Alving Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 Nei det er ikke riktig av deg. Enten så bor sønnen din 50/50 og far bor i skolekretsen? Da mister du mye av den daglige kontakten med ham ved å flytte slik. Eller så vil du oppgi falsk adresse og flytte med sønnen din 30 minutter unna skolen hans? Synes ikke det er riktig. Hvordan skal han kunne opprettholde kontakten med vennene sine? En 14-åring trenger mamma i nærheten fremdeles, og han trenger venner. Eneste grunn jeg kan se er at gutten mistrives der han er og trenger en ny start, men da skifter han vel skole også. 1
Ulrikke Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 Det hadde jeg aldri gjort. Vi har lyst til å flytte, men vi gjør ikke det nå før yngste er ferdig med vgs. Hadde aldri flyttet en 14-åring så langt unna skolen (hvor da sannsynligvis de fleste vennene bor i nærheten av). Det blir pes for ham å skulle være sosial, og det blir pes for de andre å besøke ham. Han kan aldri være spontan og møte noen på ti minutter. Nei, her venter vi. Det er vi som har valgt at barnet skal vokse opp her, vi som har gjort at det er her hun har tilhørighet. Da får vi ta konsekvensene av det og bli her til hun ikke lenger er like avhengig av nærmiljøet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Barnet er 14 1/2 år og jeg vurderer å kjøpe meg hus en halvtime unna skolen han går på 30 min unna med bil . Han har to år igjen oå ungdomsskolen. Han vil ha mulighet til å gå på den skolen han gjør videre . Da jeg velger å ha adresse i skolekretsen. Hva tenker dere om dette? Er det riktig av meg å gjøre det? Anonymkode: 0c06d...0a0 Tja hvis du ønsker å kjøre flere timer hver dag så funker nok det fint... Anonymkode: f108b...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå