AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Har ei veninne som ikke klarer å være alene, og må alltid henge med noen. Hun tekster og ringer ofte og inviterer på ting, og synes det blir for mye mas. Hadde jeg alltid sagt ja, hadde jeg hatt ettermiddager og kvelder fulle med å henge i hælene på henne. Hun er konstant rastløs, må finne på noe og helst sammen med andre og dokumentere det på Instagram etterpå. Det går i vennemiddag etter skolen og jobb. Etter det er det fotballkamp med barnet, og mens barnet spiller kamp møter hun en annen venninne enn hun som hun var på middag hos som hun går tur med, og tilbake på fotballbanen blir hun og barnet med hjem til et annet barn og barnets mor for å spise kvelds og spille spill. Når barnet har lagt seg er det kveldstur med hennes nabo, og de går gjerne 1 mil før de kommer hjem. Sånn holder hun det gående uken igjennom, og presser inn treningsøkter i 22-23 tiden om kvelden den uken hun ikke har barnet, eller skaffer barnevakt slik at hun har kvelden fri til å gjøre noe. Hun sitter aldri i sofaen og slapper av med et blad, kun når hun ser en film med barnet. Jeg blir stresset av sånne folk som alltid har noe på gang, og ikke kan slappe av, og de er veldig masete å forholde seg til synes jeg. Hun klager også på at hun er sliten og kanskje dette jaget etter å alltid gjøre noe er grunnen? Anonymkode: 942e9...581 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Noen er bare sånn. Min tidligere bestevenninne er slik du beskriver. Alltid på farten, alltid treffe noen eller ha besøk eller dra på trening eller treffe noen på kafé osv osv. Husker jeg følte meg så mislykket som ikke gjorde så mye og kjente så mange som henne,men har i voksen alder innsett at det er slik hun lader batteriene sine. Anonymkode: 216ce...c5e 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Hvorfor bryr du deg? Høres ut som en kul person. Litt mer sosial enn meg, men jeg hadde gjerne blitt med å gå en mil på kvelden eller trene klokka 23 om jeg ikke rakk det før, og jeg spiser middag med venner eller familie flere ganger i uka. Noe så uinteressant og stusselig som mennesker som sitter på ræva i sofaen og ser på TV, eller et blad (les i det minste en bok da…) Anonymkode: e5739...82a 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Hørtes ikke så sosial ut synes jeg. Mer flokking og at det må skje noe heletiden. Det sosiale handler om helt andre ting. Anonymkode: e2e2c...5e9 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor bryr du deg? Høres ut som en kul person. Litt mer sosial enn meg, men jeg hadde gjerne blitt med å gå en mil på kvelden eller trene klokka 23 om jeg ikke rakk det før, og jeg spiser middag med venner eller familie flere ganger i uka. Noe så uinteressant og stusselig som mennesker som sitter på ræva i sofaen og ser på TV, eller et blad (les i det minste en bok da…) Anonymkode: e5739...82a Jeg tror det er psykisk eller diagnose inni bildet på folk som ALDRI klarer å være alene eller slappe av uten å gjøre noe som helst. Tror de er redd for tanker og følelser. Hun sier ofte hun er sliten så hvorfor holder hun på sånn da? Snakker og snakker hele tiden og klarer aldri å være stille. Ts Anonymkode: 942e9...581 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror det er psykisk eller diagnose inni bildet på folk som ALDRI klarer å være alene eller slappe av uten å gjøre noe som helst. Tror de er redd for tanker og følelser. Hun sier ofte hun er sliten så hvorfor holder hun på sånn da? Snakker og snakker hele tiden og klarer aldri å være stille. Ts Anonymkode: 942e9...581 Du skal vere forsiktig med å sette diagnosar på folk, sjølv om dei ikkje er lik på deg sjølv. Ho høyres ut som ei veldig ekstrovert og energifull dame. Nokre får jo energi av å vere med andre menneske, og ho høyrest som om ei av dei. Anonymkode: 9cbe7...d7f 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal vere forsiktig med å sette diagnosar på folk, sjølv om dei ikkje er lik på deg sjølv. Ho høyres ut som ei veldig ekstrovert og energifull dame. Nokre får jo energi av å vere med andre menneske, og ho høyrest som om ei av dei. Anonymkode: 9cbe7...d7f Hvorfor klager hun og sier hun er sliten da? Har sagt til henne at hun må slappe av, men får ikke noe svar tilbake. Ts Anonymkode: 942e9...581
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 Hun trives vel ikke så godt i eget selskap da. Noen er bare sånn Anonymkode: d9059...953
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #9 Skrevet 26. mai 2023 Greit hun er sosial og aktiv, men hadde ikke orket en venninne som drev å ringte hele tiden. Og i alle fall ikke funnet på ting hele tiden. Er sikkert en gørr kjedelig person men jeg trives best hjemme med mine og kan møte venner en sjelden gang. Telefon har jeg ikke overskudd til men meldinger er hyggelige så lenge det ikke er noe mas. Hadde jeg vært singel hadde jeg nok vært ørlite mer aktiv på den sosiale fronten, men nå får jeg dekket det sosiale behovet hjemme og via jobb og kollegaer. Anonymkode: b0f39...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Skrevet 26. mai 2023 For en syk ting å bli stresset av. Du klarer faktisk å bruke tid på å tenke over at noen andre går 1 mil sammen med naboen og møter folk etter trening og har et sosialt liv 😂😂 Ville vært mer bekymret for din egen situasjon som har så mye tid uten mening at du faktisk har brukt tid på å tenke igjennom OG skrive et innlegg om det 😂 God bedring! Anonymkode: 8fe93...93b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For en syk ting å bli stresset av. Du klarer faktisk å bruke tid på å tenke over at noen andre går 1 mil sammen med naboen og møter folk etter trening og har et sosialt liv 😂😂 Ville vært mer bekymret for din egen situasjon som har så mye tid uten mening at du faktisk har brukt tid på å tenke igjennom OG skrive et innlegg om det 😂 God bedring! Anonymkode: 8fe93...93b Hun klager hver gang jeg ser henne over at hun er sliten, men har fullt kjør fra morgen til kveld. Ingen tvinger henne til å være sosial 24/7, og jeg er også lei av konstante innlegg på Ig der hun viser hva hun har gjort i løpet av de siste 12 timene. Slumret profilen hennes i 30 dager, men da oppdaget hun at jeg ikke kikket på hennes stories eller la igjen👍eller ❤️ Ts Anonymkode: 942e9...581
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun klager hver gang jeg ser henne over at hun er sliten, men har fullt kjør fra morgen til kveld. Ingen tvinger henne til å være sosial 24/7, og jeg er også lei av konstante innlegg på Ig der hun viser hva hun har gjort i løpet av de siste 12 timene. Slumret profilen hennes i 30 dager, men da oppdaget hun at jeg ikke kikket på hennes stories eller la igjen👍eller ❤️ Ts Anonymkode: 942e9...581 Huffda, jeg anbefaler at du skaffer deg en hobby 😊 Og kanskje du skal la henne slippe å ha deg i kretsen sin slik at hun kan bruke tiden sin på noen som faktisk er vennen hennes? 😊 Anonymkode: 8fe93...93b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huffda, jeg anbefaler at du skaffer deg en hobby 😊 Og kanskje du skal la henne slippe å ha deg i kretsen sin slik at hun kan bruke tiden sin på noen som faktisk er vennen hennes? 😊 Anonymkode: 8fe93...93b Føler du deg truffet? Ts Anonymkode: 942e9...581
Andro Skrevet 26. mai 2023 #14 Skrevet 26. mai 2023 Jeg har også levd perioder av livet mitt slik, og det har vært et godt liv. Visst har jeg blitt sliten, men jeg har likevel ikke klart å være i ro, alltid lengtet etter neste post på programmet. Jeg har en kusine som er likedan i aktivitet, men årsaken til vår like adferd er veldig forskjellig. Hun er psykisk syk, og får bearbeidet traumer og uro ved å bruke kroppen, treffe folk, og slippe å være for mye alene med seg selv. Ved å kunne ha det tempoet, og få utløp for uroen, fungerer hun bra på jobben og er til å leve med for kjæresten. Må hun være rolig, så går det rett og slett ikke særlig bra. Jeg er psykisk frisk, men har ADHD, som også kan gi mye uro - både kognitivt og kroppslig. Så enten vrimler jeg rundt som en ilder, eller så går jeg i paralyse og blir overdrevent passiv (utenpå) mens hodet raser avgårde hundreogtjue. Mine symptomer forsvinner i stor grad ved å øke kroppens indre aktivitet med legemidler, slik at det matcher farten i hjernen. Så ved å få speed på resept blir jeg rolig og grei... og har et mye bedre liv. Selv om jeg nå føler at jeg lever veldig stille, kommenterer andre at jeg er veldig aktiv. "Skjønner ikke at du holder ut." Bare eksempel på to personers uro, og det finnes tusenvis av andre årsaker til at uro er det som skal til... Det at man er sliten betyr ikke at man kan være rolig, at rolig er bedre. Det er veldig mange måter å være sliten på. Jeg blir lykkesliten av å gå i fjellet, hogge ved, ha sex eller ta en runde i vektrommet. En god form for sliten. Jeg blir deppasliten av å måtte forholde meg til for mye samtidig informasjon og urimelige forventninger. Den slitenheten går ikke over av å "slappe av", men av å gjøre noe helt annet. Holde meg aktiv med noe annet enn det som stresser. Jeg blir også stresset av folk som føler seg berettiget til å dømme andres behov og levemåte. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Skrevet 26. mai 2023 Andro skrev (8 minutter siden): Jeg har også levd perioder av livet mitt slik, og det har vært et godt liv. Visst har jeg blitt sliten, men jeg har likevel ikke klart å være i ro, alltid lengtet etter neste post på programmet. Jeg har en kusine som er likedan i aktivitet, men årsaken til vår like adferd er veldig forskjellig. Hun er psykisk syk, og får bearbeidet traumer og uro ved å bruke kroppen, treffe folk, og slippe å være for mye alene med seg selv. Ved å kunne ha det tempoet, og få utløp for uroen, fungerer hun bra på jobben og er til å leve med for kjæresten. Må hun være rolig, så går det rett og slett ikke særlig bra. Jeg er psykisk frisk, men har ADHD, som også kan gi mye uro - både kognitivt og kroppslig. Så enten vrimler jeg rundt som en ilder, eller så går jeg i paralyse og blir overdrevent passiv (utenpå) mens hodet raser avgårde hundreogtjue. Mine symptomer forsvinner i stor grad ved å øke kroppens indre aktivitet med legemidler, slik at det matcher farten i hjernen. Så ved å få speed på resept blir jeg rolig og grei... og har et mye bedre liv. Selv om jeg nå føler at jeg lever veldig stille, kommenterer andre at jeg er veldig aktiv. "Skjønner ikke at du holder ut." Bare eksempel på to personers uro, og det finnes tusenvis av andre årsaker til at uro er det som skal til... Det at man er sliten betyr ikke at man kan være rolig, at rolig er bedre. Det er veldig mange måter å være sliten på. Jeg blir lykkesliten av å gå i fjellet, hogge ved, ha sex eller ta en runde i vektrommet. En god form for sliten. Jeg blir deppasliten av å måtte forholde meg til for mye samtidig informasjon og urimelige forventninger. Den slitenheten går ikke over av å "slappe av", men av å gjøre noe helt annet. Holde meg aktiv med noe annet enn det som stresser. Jeg blir også stresset av folk som føler seg berettiget til å dømme andres behov og levemåte. Veldig bra skrevet! Jeg har ikke adhd, men noen synes jeg er så aktiv… De skulle bare visst hvor mye tid jeg surrer bort på mobilen Men jeg er veldig interessert i en hel masse forskjellige ting, og jeg liker å treffe mennesker selv om jeg har en stor grad av introversjon også. Å sitte i sofaen med et BLAD?! virker veldig kjedelig, og jeg er snart seksti,,,, Anonymkode: a9f67...ca8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå