Gå til innhold

Hvilken unnskyldning synes dere er best å bruke når dere ikke vil noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om dere vil slippe å dra i selskap eller besøk for eksempel? Føler "syk" eller "syke barn" blir for åpenbart og lettvint. Hva er deres beste tips?

Anonymkode: 2991a...0c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker bruker ikke unnskyldninger. Om det er en situasjon hvor det blir unødvendig slemt å være direkte med sannheten, så sier man bare at det ikke passer. Det er ingen opplysnings- eller forsvarsplikt.

Anonymkode: 5b875...cff

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Sier det som det er. Jeg har ikke lyst. Det må være greit det også

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Beklager, jeg skulle så gjerne kommet, men mitt sosiale batteri trenger å lades idag ❤️"

Anonymkode: 06898...e7b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
kronblad skrev (1 minutt siden):

Sier det som det er. Jeg har ikke lyst. Det må være greit det også

Enig

Anonymkode: e8a22...242

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier/skriver: "jeg har ikke anledning til å prioritere å komme denne gangen" og husker på å takke for å bli bedt/spurt. Jeg vil ikke være uhøflig å si at jeg ikke har lyst. 

Jeg er sluttet med å finne på unnskyldninger. 

Anonymkode: 5ee12...474

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre ikke anledning. (Punktum)

Anonymkode: 7130a...7c4

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobb. :ler: jobber turnus, så skylder lett på jobb om jeg ikke kan si rett ut at jeg ikke orker/vil.

Anonymkode: 2cb04...2e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg unnskylder meg ikke, jeg sier det som det er.  Jeg takker for invitasjonen, men avslår med årsaker som at jeg jobber, at det kolliderer med andre aktiviteter, at jeg er utslitt eller at "Beklager, men jeg det er ikke akkurat min smak" - eksempelvis om musikk, film, mat whatever.

Opplever kun goodwill med å være endefram. Man kan være både ærlig og høflig. Det kjøper meg en del godvilje at folk som er troende til å invitere meg vet at jeg egentlig har lyst til å være sammen med dem, men at de også vet at jeg har lange dager og ikke samme overskudd og anledning hver gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Hemoroidene sprakk"

Anonymkode: a5b39...41b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

«Jeg vil ikke»

Anonymkode: 31074...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke at den andre skal oppfatte det som avvisning eller ikke interessert, jeg setter oppriktig pris på å Bli spurt med. Så jeg pleier å takke og kanskje foreslå noe annet eller en ny dag. Jeg prøver å være inkluderende og omtenksom så de ikke slutter å spørre, det er litt for ofte jeg ikke kan enn hva jeg skulle ønske 

Anonymkode: f8818...109

• Liker 1
Skrevet

Sier bare at det ikke passer 

AnonymBruker
Skrevet

Om en ikke har lyst så er det kanskje fordi man er sliten, så da sier jeg det. Om jeg blir invitert med på fjell klatring sier jeg at jeg ikke har lyst, har høydeskrekk. 

Jeg syns det er supert når folk takker nei til min invitasjon og sier at "jeg har desverre ikke kapasitet/ork akkurat nå", for det betyr at det er helt innefor Om jeg trenger å si det tilbake en gang.

Anonymkode: f89ee...f20

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer ikke. Jeg takker ja hvis jeg kan, det er ikke SÅ mye jeg blir invitert til, og det er ofte venner og familie som spør, og da vil jeg gjerne glede dem og si ja. Og de kjenner meg jo og vet hva jeg liker å gjøre.

Har sagt nei til en konsert f eks da jeg ikke var superfan og syntes det ble for dyrt, og da sa jeg jo bare det.

Anonymkode: 23db4...a07

AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (1 time siden):

Sier bare at det ikke passer 

Jeg også. Det er ikke løgn, og samtidig mye hyggeligere enn «jeg vil ikke». 

Anonymkode: eeea4...f98

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg spør jo om konkrete unnskyldninger her, da sier det seg vel selv at jeg ikke er interessert i å høre at dere alltid er ærlige? Hadde jeg kunnet være det i denne situasjonen, så hadde jeg vært det. Noen ganger må man dra en hvit løgn. SÅ, hva er den beste unnskyldningen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Migrene 😂

Anonymkode: 39f2c...6fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg spør jo om konkrete unnskyldninger her, da sier det seg vel selv at jeg ikke er interessert i å høre at dere alltid er ærlige? Hadde jeg kunnet være det i denne situasjonen, så hadde jeg vært det. Noen ganger må man dra en hvit løgn. SÅ, hva er den beste unnskyldningen?

Har diare. 

Anonymkode: e5859...349

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drysser om meg med hvite løgner, der dette fungerer fint på folk som er tentative for andres behov. Men det fungerer utrolig dårlig på folk som bare vil ha det som de selv vil. De fortsetter bare å presse på når ting er ullent. Min metode er mest oppskrift på katastrofe.

Anonymkode: 0d914...67a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...