Gå til innhold

Har du fått stygg kommentar på utseende ditt i voksen alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Edru. 

Isåfall hva ble sagt? 

Anonymkode: cadf2...388

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt ufordelaktige ting om kroppen etter at jeg fikk barn, ja. Mammakropp er visst ikke noe fint.

Anonymkode: 1fe01...8ce

AnonymBruker
Skrevet

Lillebroren min sa jeg har et radiotryne i går. Gjelds det?

Anonymkode: 7f174...3d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Edru. 

Isåfall hva ble sagt? 

Anonymkode: cadf2...388

Ja. Har fått det mange ganger oppigjennom årene,  stort sett at jeg er stygg. Ja da er  vi sier jeg da. Eller bedre å være stygg enn stygg i kjeften. Jeg er jo ikke stygg, så kommer fra kjeften av noen som tror de er litt tøffe. 

Og ikke helt har skjønt at de er bare teite

Anonymkode: 09239...cf3

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt ufordelaktige ting om kroppen etter at jeg fikk barn, ja. Mammakropp er visst ikke noe fint.

Anonymkode: 1fe01...8ce

Haha, 🤣 da hadde jeg daua av latter om noen hadde sagt det til meg

Anonymkode: 09239...cf3

AnonymBruker
Skrevet

At jeg potetnese, at jeg har ett øye som er skjeft ikke symmetrisk. 

Anonymkode: 78c0c...443

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er ungdomsskolelærer, så det får jeg ganske ofte :)

Mye feit, stygg, og slike mindre kreative utsagn som ikke biter særlig på der og da. Men det er selvfølgelig ikke greit, og forsurer arbeidsmiljøet veldig. 

Anonymkode: 6c092...240

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med mennesker med demens, og kan ikke ramse opp alt jeg har fått høre om meg selv. Men det telles jo heller ikke, de får nesten lov å si det som faller dem inn. :ler:

Men min eks klagde på at jeg har veldig synlige årer, og litt spindelvevs årer i knehasen, at jeg ikke burde gå i shorts osv fordi det er stygt. Det festet seg, så tenker mye på det. 

Anonymkode: 8f407...e4a

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har hendt. Jeg tenker at voksne folk som sier slikt om andre må mangle noe i topplokket. Lyset er på men ingen er hjemme, og det forteller jeg dem. 

Anonymkode: 51a8a...8f0

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne fyren var full da, men tenker jo at fra fulle og barn får man sannheten. Han sa høyt til kameraten sin "fy faen å stygg.."

Var i en kø på ett utested med flere damer, der han kjente ett par av de andre i køen, aldri møtt meg før. Og ja.. jeg ble lei meg.  

Anonymkode: a2fbd...e60

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri edru. Jeg er ikke noe fruktfat, men er kanskje heldig med det at jeg ikke omgåes spesielt mange rasshøl.

Anonymkode: be3d9...7a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis ikke. Hadde jeg fått det hadde jeg sagt i fra! Å kommentere andres utseende gjør man bare ikke som voksen.

Anonymkode: fe605...510

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Foruten fra psykisk utviklingshemmede på jobb har jeg aldri hørt som voksen noe annet enn ros for utseendet.

Ville sett på voksne mennesker som sier nedsettende ting om andres utseende som at de har en psykisk utviklingshemming, sier seg selv de må ha stoppet i utviklingen et sted for å ikke forstå hvordan man snakker med andre mennesker.

Anonymkode: b4518...811

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, får negative kommentarer om utseende stadig vekk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk dosen min fram til jeg ble 18-20 år..

Så skjedde det noe med meg og jeg ble penere og penere. Kan trygt si at jeg var den stygge andungen som ble en svane. 

Sliter fortsatt med alt jeg fikk høre før jeg ble 20, men nå har jeg blitt eldre og takler livet bedre. Og jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, men det skal ikke mye til for å vippe meg av pinnen. Selvtilliten er bra, men selvfølelsen jobber jeg med. 

Og ja, det er MYE enklere å være pen enn ikke pen. 

Anonymkode: 381b3...ecb

• Hjerte 3
Skrevet

De gangene jeg har fått negative kommentarer om eget utseende har det dreid seg om at jeg ser for frisk ut.
Jeg har fått høre at jeg ikke kan gå i ermeløs kjole "med de skipper'n-armene" 💪 eller fått spørsmål som egentlig er spydigheter: "Spiller du fotball? Jeg ser på leggene at du trener mye".
:ball: 
Samtlige slike kommentarer er fra damer, som jeg tror enten er sjalu eller som får komplekser over at kvinner forkaster deres anorektiske idealer. De har sultet i mange tiår uten å imponere meg liksom... mens jeg som løfter tungt kan spise mye.
Kan ikke huske å ha fått noen leie kommentarer fra menn, foruten en kompis som kommenterte at jeg hadde stygge knær, men da var vi barn 🦵

Menn som diskuterer med meg digitalt skriver ofte at jeg ser gammel og feit ut 😂 og det de har felles er at de er nettroll som ikke aner hvem jeg er eller hvordan jeg ser ut. Kanskje de er redde for å bli gamle eller feite, eller kanskje de bare tenker at det er en allmenngyldig fornærmelse, som kvinner blir lei seg av å få i fleisen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får stor sett fine og hyggelige kommentarer. Og i fra menn helt ned i 25 års alderen kan påpeke hvor flott og vakker jeg er (fått mye oppmerksomhet opp igjennom årene). 

Men en kommentar som såret meg mest er en mann som stod foran meg i køen på et utested og snudde seg og stirret på meg og sa høyt «fy søren så stygg du er» (sa det veldig høyt slik at mange fikk det med seg). Jeg ble helt paff. Har aldri sett han før og jeg er ikke typen som går med utfordrende klær eller mye sminke osv. Men ved en senere anledningen (noen helger senere), så la han an på meg 

Anonymkode: 1c2af...59d

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var nyforelsket i mannen sa han at at jeg er litt usymmetrisk i ansiktet, men det er det eneste jeg har hørt.

Vi er fortsatt sammen tretten år senere.🙂

Anonymkode: e86ce...eef

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Nei, det kan jeg ikke huske å ha fått.

Skrevet

Ja, jeg har fått masse stygge kommentarer om eget utseende. Men mange positive også! Det er særlig familie og venninner som sier de negative tingene 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...