Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å brenne Fantasia men hver gang jeg ser på 'preview' før den begynner får jeg ikke opp noe bilde, men bare lyd. Filmen funker bra på pcen og har ingen problemer der.

Jeg bruker NeroVision Express hvis det har noe å si..

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Altså samme plata fungerer bra i på PC-en min ikke i spilleren? I så fall mulig at spilleren ikke klarer å lese brente plater ordentlig.

Skrevet

Nei, filmen er lastet ned fra nettet, og funker på Windows Media Player og sånt. Også prøver jeg å brenne den over på en dvd-cd men på previewen på brenne-programmet jeg bruker får jeg ikke inn bilde.

post-5609-1136756984_thumb.jpg

Filmen er en .avi fil, jeg har laget dvder med den filtypen før så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke funker nå.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Mulig det fungerer for det om den ikke vises i preview. Men opp til deg om du vil risikere en dvd-plate.

Skrevet

Det ville jeg, men under omkodinga stopper den bare etter 6 minutter så den vil tydligvis ikke bli brent. :klø:

Skrevet

Det eneste jeg da kan anbefale er å gjøre det utenom Nero.

Det ser ut som du har skjønt det med at avi-filer må kodes om for å brennes til DVD (som skal spilles i en vanlig spiller).

Du kan da prøve å kode om i et annet program enn Nero. Problemet med det er at programmene som gjør dette er litt få og vanskelige. Men det er vel kanskje verdt et forsøk.

Her er et par: bbmpeg

eller

TMPGEnc med TMPGEnc MPEG2 Plugin

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...