AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg har den siste tiden opplevd mange merkelige saker med kroppen. Det startet for noen måneder siden med noen uker med konstante små blackouts som gikk over i en svimmelhetsfølelse etter 1-2 uker. Aldri vært borti noe lignende for det var annerledes svimmelhet enn hva jeg noen ganger har følt tidligere. Jeg var hos legen, og der ble det påvist mangel på jern, folat og D-vitamin, men ingen av disse var svært alvorlig mangel. Tok også en MR av hodet som kom tilbake uten funn. Tok tabletter for vitaminmangel og følte meg bedre etter en stund. Men nå er det tilbake igjen. Virker nesten som anfall som kommer og går der jeg får merkelige følelser i ansiktet. Føler at ansiktet (i dag er det spesielt munn og nese, men har vært det ene øyet tidligere) dras i ulike retninger, og noe som minner om svimmelhet. Sliter med synet også i perioder, og øynene har nesten litt vondt av å være åpne. Skikkelig sær følelse som jeg ikke klarer å beskrive, og som jeg aldri har fælt før. Bestilt ny legetime, men lurer på om noen ha vært borti noe lignende? Kanskje jeg kan be om noen spesifikke tester.. Anonymkode: 7818b...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Del Skrevet 26. mai 2023 Postviral reaksjon? Anonymkode: 77c99...553 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Del Skrevet 26. mai 2023 Eneste jeg har opplevd som kan likne var stress/angst. Fint at du har fått deg ny legetime. Anonymkode: 97c26...245 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Del Skrevet 26. mai 2023 ☝️☝️ Jeg også, med angsten. Anonymkode: 4c119...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1977 Skrevet 26. mai 2023 #5 Del Skrevet 26. mai 2023 Kom deg til legen og ikke KG....... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Del Skrevet 26. mai 2023 Mann1977 skrev (1 time siden): Kom deg til legen og ikke KG....... Som du ser har jeg bestilt ny time.. Siden det ikke kom noe fornuftig ut av forrige time, kunne det vært greit å høre om noen hadde vært borti lignende og kanskje satt meg på et spor som kunne sjekkes ut..... - TS Anonymkode: 7818b...bda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som du ser har jeg bestilt ny time.. Siden det ikke kom noe fornuftig ut av forrige time, kunne det vært greit å høre om noen hadde vært borti lignende og kanskje satt meg på et spor som kunne sjekkes ut..... - TS Anonymkode: 7818b...bda Mja, det kan kanskje være vestibulær migrene - men høres ikke helt klassisk ut heller. Om du kun får anfall innimellom kan du teste triptaner når anfallet kommer. Anonymkode: 1c3a7...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Del Skrevet 26. mai 2023 Oi, sånn jeg har det! Lagde nettopp et innlegg om det! «Krystallsyken!svimmelhet». sliter også med synet. Har sjekket det hos øyelege og optiker. Finner ingenting. Men plutselig så forsvinner det, må fokusere skikkelig for å klare å lese eller se ansiktet til folk. Er så sykt sliten og lei av dette.. svimmelheten er helt grusom.. har tatt MR og alle blodprøver. Finner ingenting. Tenkte det kanskke kan være vestibulær migrene, men da hadde jeg vell ikke hatt det sånn nesten hver eneste dag. føler du deg også tung i kroppen? At du føler du blir «slått» ned? Vanskelig å forklare 😂 Føler jeg ikke klarer å holde meg oppe.. mange som nevner stress og angst; men kan det gjør noe med synet da? Anonymkode: c3f5a...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #9 Del Skrevet 26. mai 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: mange som nevner stress og angst; men kan det gjør noe med synet da? Anonymkode: c3f5a...00d Ja. Dobbeltsyn, uklart syn, forbigående følelse av blindhet til og med. Det er nesten ingen grenser for hvilke symptomer stress og angst kan gi. Anonymkode: 97c26...245 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja. Dobbeltsyn, uklart syn, forbigående følelse av blindhet til og med. Det er nesten ingen grenser for hvilke symptomer stress og angst kan gi. Anonymkode: 97c26...245 Men kan de gi sånne symptomer hver eneste dag i flere mnd? Kommer det ikke kun ved panikk? Anonymkode: c3f5a...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Oi, sånn jeg har det! Lagde nettopp et innlegg om det! «Krystallsyken!svimmelhet». sliter også med synet. Har sjekket det hos øyelege og optiker. Finner ingenting. Men plutselig så forsvinner det, må fokusere skikkelig for å klare å lese eller se ansiktet til folk. Er så sykt sliten og lei av dette.. svimmelheten er helt grusom.. har tatt MR og alle blodprøver. Finner ingenting. Tenkte det kanskke kan være vestibulær migrene, men da hadde jeg vell ikke hatt det sånn nesten hver eneste dag. føler du deg også tung i kroppen? At du føler du blir «slått» ned? Vanskelig å forklare 😂 Føler jeg ikke klarer å holde meg oppe.. mange som nevner stress og angst; men kan det gjør noe med synet da? Anonymkode: c3f5a...00d Man kan være svimmel konstant også med vestibulær migrene, samt med krystallsyke. Anonymkode: 1c3a7...aaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Del Skrevet 26. mai 2023 Får samme symptomer når jeg har angst. Angst trenger ikke komme i anfall, det kan være konstant. Jeg går konstant med sterk angst i meg, og kjenner mange symptomer hele dagen, hver dag, over flere måneder. Anonymkode: ca27b...f7b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan være svimmel konstant også med vestibulær migrene, samt med krystallsyke. Anonymkode: 1c3a7...aaf Ja har tenkt vestibulær migrene. Før svimmelheten så var jeg mye plaget med aura uten hodepine i en uke. Så kom svimmelheten og vært det nå i mange mnd! Så kanskje det er det! Hvordan kan en lege finne ut av det? kanskje det er det du og har ts??🤷🏼♀️ Anonymkode: c3f5a...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #14 Del Skrevet 26. mai 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Men kan de gi sånne symptomer hver eneste dag i flere mnd? Kommer det ikke kun ved panikk? Anonymkode: c3f5a...00d Ja, det kan det. Det finnes veldig mange typer angst, ikke kun panikkangst. Men jeg tolket innlegget ditt som at synsproblemene dine varierer litt i løpet av en dag? Anonymkode: 97c26...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det kan det. Det finnes veldig mange typer angst, ikke kun panikkangst. Men jeg tolket innlegget ditt som at synsproblemene dine varierer litt i løpet av en dag? Anonymkode: 97c26...245 Nå er ikke jeg ts, ikke meining å ta over tråden hennes. Men ja, synsproblemer mine varierer litt hver dag. Mest uklart. Men har sjekket absolutt alt med synet uten at de finner noe. Anonymkode: c3f5a...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 26. mai 2023 #16 Del Skrevet 26. mai 2023 Hvordan er kostholdet ditt siden du har så mange mangler? Spiser du for lite eller veldig ensformig, vegansk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 26. mai 2023 #17 Del Skrevet 26. mai 2023 Dehydrering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahmed7777 Skrevet 26. mai 2023 #18 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har den siste tiden opplevd mange merkelige saker med kroppen. Det startet for noen måneder siden med noen uker med konstante små blackouts som gikk over i en svimmelhetsfølelse etter 1-2 uker. Aldri vært borti noe lignende for det var annerledes svimmelhet enn hva jeg noen ganger har følt tidligere. Jeg var hos legen, og der ble det påvist mangel på jern, folat og D-vitamin, men ingen av disse var svært alvorlig mangel. Tok også en MR av hodet som kom tilbake uten funn. Tok tabletter for vitaminmangel og følte meg bedre etter en stund. Men nå er det tilbake igjen. Virker nesten som anfall som kommer og går der jeg får merkelige følelser i ansiktet. Føler at ansiktet (i dag er det spesielt munn og nese, men har vært det ene øyet tidligere) dras i ulike retninger, og noe som minner om svimmelhet. Sliter med synet også i perioder, og øynene har nesten litt vondt av å være åpne. Skikkelig sær følelse som jeg ikke klarer å beskrive, og som jeg aldri har fælt før. Bestilt ny legetime, men lurer på om noen ha vært borti noe lignende? Kanskje jeg kan be om noen spesifikke tester.. Anonymkode: 7818b...bda Virker som Angst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #19 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg har litt lignende symptomer, og jeg har veldig stive nakkemuskler i alle retninger, påvist av fysio og ortoped. Når jeg tøyer musklene godt ut så blir det mye bedre, og ofte symptomfritt. Gikk rundt og fryktet at det var både den ene og den andre skumle diagnosen, men det var så enkelt. Kan det være lignende med deg? Anonymkode: 43080...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har litt lignende symptomer, og jeg har veldig stive nakkemuskler i alle retninger, påvist av fysio og ortoped. Når jeg tøyer musklene godt ut så blir det mye bedre, og ofte symptomfritt. Gikk rundt og fryktet at det var både den ene og den andre skumle diagnosen, men det var så enkelt. Kan det være lignende med deg? Anonymkode: 43080...05a Ikke ts. Ja jeg har ganske vondt i nakke/mellom skulderbladene og kjenner det i nakken når jeg bøyer meg framover. Kan være det også… Men tror ikke det gir synsforstyrrelser, så vet ikke hva dette kan være. men syns det er så sykt mange her inne som sliter med det samme for tiden! Kan det være korona/korona vaksine?? 😳 Anonymkode: c3f5a...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå