AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Jeg blir terrorisert av en fyr hver dag som nekter at vi ikke er kjærester lenger. Jeg skal gifte meg med en annen snart, og vil bare bli kvitt han! Han har ingen og ikke et liv, så han begynner å mase hele tia. Jeg blokkerer ham men han lager nye brukere. Har også gått til politiet men de kunne ikke hjelpe til. Vær så snill noen hvordan blir jeg kvitt ham Anonymkode: 97fce...a1a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Finn en ny dame tll ham? Vær så ekkel og motbydelig mot ham at han får avsmak? Anonymkode: 5e7b0...a3e 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Bare gjenta og gjenta at du ikke ønsker kontakt med ham. Oppfordre ham til å finne noen andre. Si at du synes det er plagsomt og invaderende at han tar kontakt. Anonymkode: fd36e...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Send ham en tekstmelding hvor du skriver veldig saklig og tydelig at forholdet mellom dere var slutt da og da, at du ikke ønsker noe mer kontakt med ham, og at du forventer at han nå aksepterer dette og slutter å trakassere deg, slik han har gjort så og så lenge. Vis også til at det han gjør er ulovlig og at hvis han heretter ikke holder seg helt unna deg og ditt liv, så må du gå videre med saken. Om han da tar kontakt en gang til, forsøk å dokumentere det, ta opp lyd eller bilde, ha vitner. Har du vitner, si saklig at du har gitt beskjed om at du IKKE ønsker mer kontakt med ham, og at hvis han én eneste gang til på noen som helst måte forsøker å ta kontakt eller nærme seg deg eller noen av dine nære, så vil han bli anmeldt. Da har du bevis på at du har avvist ham, at du har satt klare grenser over tid, og at han likevel ikke slutter. Politiet har mulighet til å oppsøke ham og si fra at han bør slutte å kontakte deg, men om de gjør det kommer nok an på ressursene de har der du bor. Anmelde bør du gjøre om de ikke kan gjøre det. Om du vet det er psykisk sykdom inne i bildet, så varsle også kommunelegen og/eller hans fastlege, og husk å opplyse politiet om det også! Anonymkode: a1c76...085
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Fortsett og anmeld. Kom med dokumentasjon på hans oppførsel. Ofte er det best å ignorere. Men det hjelper ikke alltid. Min ex stalket meg i 3-4 år. Han ringte på tlf konstant. Så jeg fikk nytt nr, typ kontant kort i noen andre sitt navn. Kun 5 venner fikk nr mitt. En av de klarte å gi han nr. Og da var det på an igjen. Han ringte alt fra 3 til 17 ganger pr, natt. Så måtte ha tlf på lydløs. Jeg kutta ut vennene, som ga han nr mitt. Og skaffet enda et nytt nr. Da fikk han ikke tak i meg på en stund. Men plutselig ringte han. 3 ganger når jeg gikk gravid. Første gangen svarte jeg ikke, 2 og 3 gangen lot jeg mannen min ta den. Og da ga han seg. Jeg er fadder til onkelbarnet hans. Turte ikke sende komf gave, i frykt for ny stalking. Før han flytter til hjembygda si, låste han seg inn i leiligheten når jeg var borte, og når jeg sov på natten. Våknet jeg og spurte hva han holdt på med, sa han ingenting, han bare sto å stirre, før han stille gikk ut igjen Anonymkode: 2b9b3...18a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå