Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på Tina Turner og hvilket flott menneske og artist hun var. 🧡

Har alltid lurt på om løvemanken var hennes originale hår, eller parykk?

Hun holdt jo et forrykende tempo på konserter og svettet mye, og da er det jo varmt og ubehagelig med parykk.

Jeg tror hun hadde så tykt og frodig hår.

Er det noen som vet dette?

Anonymkode: 1571d...133

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ble frelst for parykker etter en hendelse ved en frisørsalong på 60-tallet, tror jeg.

Hun skulle delta i et show, gikk til frisøren, frisøren lot en blanding sitte for lenge i håret hennes og vipps, så var håret ødelagt. Da kjøpte hun en parykk som hun brukte under showet og ble helfrelst på parykker, for det gav henne muligheter til å bruke forskjellige typer, ha forskjellige stiler til enhver tid, uten at håret måtte ta skade av det.

https://nypost.com/2023/05/25/tina-turners-iconic-hair-was-the-start-of-her-rebirth-the-wig-was-a-lifesaver/

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor googler du ikke bare? Ja, hun brukte parykk. 

Anonymkode: b303a...605

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun lagde faktisk parykkene sine selv. 

Anonymkode: 0ee94...933

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor googler du ikke bare? Ja, hun brukte parykk. 

Hyyyyyyyyysj.

Hvis alle brukte Google eller kunstig intelligens for å få svar på spørsmålene sine - hva hadde vi da diskutert her i forumet ...?

Anonymkode: d26b1...4d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hyyyyyyyyysj.

Hvis alle brukte Google eller kunstig intelligens for å få svar på spørsmålene sine - hva hadde vi da diskutert her i forumet ...?

Anonymkode: d26b1...4d0

Ja, du har et poeng der 😄

AnonymBruker
Skrevet

Det er en helt annen hårkultur blant sorte kvinner, å bruke parykk, sew-ins og andre former for løshår er helt vanlig. Det er mange årsaker: Coily/kinky/krøllete hår er ofte mye skjørere enn rettere hår, og man bruker løshår for å beskytte sitt naturlige hår. Mange bruker også parykk eller løshår for å ha et mer sosialt akseptabelt hår, da det mange steder sees på som "uprofesjonelt" og "ustelt" med naturlig krøllete hår og beskyttende sveiser som fletter, twists og locs (som jo er absolutt bullshit, men sånn er systemisk rasisme). Hår som er intenst krøllete kan se veldig kort ut, så for mange så betyr et ønske om langt hår enten skadelige kjemiske behandlinger, eller løshår. Jeg har en venninne som alltid bruker parykk, siden hennes eget hår ikke blir lenger enn 4-5cm uansett hvor pent hun behandler det.

Anonymkode: c9327...c23

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjorde jeg.

TT

Anonymkode: 38b8f...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...