AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Heisann, dere! I dag tidlig sendte kjæresten meg ei melding hvor han fortalte at han uheldigvis hadde blitt forkjølet (regner med at han begynte å kjenne seg uggen i går, for han har ikke sagt noe om at han følte seg syk før det, som da betyr at han er smittsom nå). Planen er å være sammen med hverandre hele helgen, vi er for tiden i et avstandsforhold og skal egentlig reise inn og besøke ham nå til kvelden. Hva hadde du gjort her? Holdt deg hjemme for å hindre smitte (bor ikke for meg selv, så driver jeg og henger rundt ham, ender det antakelig med at jeg drar med meg smitte hjem igjen til dem), eller tatt sjansen på at det går bra og dratt på tross av sykdom? Hadde dette bare vært ei helt vanlig helg, så hadde jeg nok kanskje vært litt lur og blitt hjemme, men det har seg sånn at han har bursdag i helga og jeg blir jo naturligvis litt trist, lei og sørgmodig dersom jeg skulle gå glipp av en av de viktigste merkedagene i året. Men det er også en lang reise, så kan ikke ikke si jeg føler meg så spesielt keen på å skulle reise innover i dag, for så å kanskje måtte hjem i morgen igjen hvis formen hans skulle forverres, som jo fort kan skje de første dagene med forkjølelse. Har gleda meg så til å treffe ham, det at vi bor så langt unna hverandre og ikke kan sees når som helst gjør dette ekstra vanskelig, men vet likevel ikke om det er verdt å ta risikoen om å bli smitta for å få et par dager tilbragt med ham. Dette er jo noe vi sikkert fint kan få til å ta igjen alt neste helg, eller i alle fall i løpet av nærmeste fremtid. Men så er jeg også litt bekymret for at han skal bli lei seg, skuffet eller sur om jeg går for å avlyse besøket denne gangen. Ikke til å legge skjul på at jeg får litt dårlig samvittighet dersom jeg ikke får vært der med ham på dagen hans og bidratt til å gjøre den bra, på tross av at han er sjuk. Er det veldig viktig for ham at jeg kommer, så gjør jeg jo det, men det virka ikke helt ut som det var superviktig for ham da han tekstet meg tidligere på dagen, svaret jeg fikk da var at det var helt opp til meg å bestemme om jeg ville komme eller ikke. Er så i tvil om hva jeg skal velge her, dette burde sikkert ikke være et så hardt valg å ta og føler meg litt teit og som strever med å ta dette valget selv og må spørre om hjelp på et forum, men jeg setter pris på tanker og innspill, vil liksom bare vite hva dere hadde gjort om dere var i min situasjon før jeg tar en endelig beslutning, hehe. Takk-takk, hvis noen svarer!😅(-: Anonymkode: 3d791...49c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Hadde dratt til ham uten betenkeligheter 😊 Anonymkode: 11d95...42a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Du kan da være med han uansett om formen hans forverres, med mindre du bor med noen som har svekket immunforsvar. Hvor forkjølet går det an å være midt på sommeren forøvrig? Anonymkode: 2af71...e02 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Hadde tatt det igjen til neste helg 😊 Da er jo mest sannsynlig han frisk igjen, og dere får kjekkere dager sammen når begge er friske. Anonymkode: f70cd...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå