Gå til innhold

Ikke møtt gebyr DPS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har akkurat startet opp med en ny medisin som kan gi oppkast og diare. Dette vet psykologen min om på DPS.

Har nå vært ekstremt uheldig og 2 ganger blitt dårlig på natta med oppkast og diare, samme dag jeg har time hos DPS. 

Begge gangene føltes det verre enn omgangssyke og samboeren måtte være hjemme og ta seg av barna. Første gangen klarte jeg ikke ha timen på tlf, ble spurt om det av hun i resepsjonen. I og med at jeg ikke klarte det, fikk jeg faktura i posten fordi jeg ikke møtte. 

Nå den andre gangen var situasjonen helt lik, jeg klarer ikke å forutse om jeg blir akutt dårlig i løpet av natten og ikke klarer å møte opp. Denne gangen fikk jeg samme beskjed om at jeg kunne ta det på tlf om jeg var i form til det. Jeg svarte ja, så måtte jeg heller psykologen med på all oppkast og det som måtte skje for å unngå gebyret. 

Psykologen ringte aldri og nå fikk jeg faktura i posten. Syns det var ordentlig sleipt. Er det lov? 

Det er x antall ganger psykologen har avlyst timen vi hadde samme dagen. Ene gangen avlyste hun 10 minutter før jeg hadde time og jeg sto ved hovedinngangen til sykehuset. Da måtte hun avlyse fordi hun hadde dobbeltbooket seg. Og dette er helt greit? 

Jeg kan jo nå ikke bestille en ny time. Jeg har ikke råd til å betale gebyr etter gebyr. Jeg kunne klart timen på tlf. Har egentlig frikort. Men disse gebyrene går ikke under det. 

Nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Og er ikke veldig interessert i å betale den siste fakturaen, hvor jeg sa jeg kunne ta det på tlf. Men de kan vel gjøre som de vil uansett de eller ?

Anonymkode: 8936a...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du mulighet til å be samboeren din ringe og gi beskjed om at du er syk ? 
Da slipper du vel gebyret ? 

Anonymkode: 41d8f...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville vel ringt dem og spurt hvorfor du får gebyr når du sa ja til telefontime.

Anonymkode: b345f...fb2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre gangen skulle du ikke fått gebyr synes jeg, du sa jo ja til telefontime.

At helsepersonell kan avlyse på svært kort varsel er helt greit ja, det er bare sånn systemet er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du mulighet til å be samboeren din ringe og gi beskjed om at du er syk ? 
Da slipper du vel gebyret ? 

Anonymkode: 41d8f...702

Tror ikke dette var problemet, men at TS avlyste samme dag...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan forklare at du aldri ble oppringt, så er det gode muligheter for at du slipper å betale for den siste timen. 

For øvrig er det ikke den enkelte behandler som bestemmer at du må betale gebyr, det er sykehuset. Det er det samme i somatikken, bortsett far at ikke møtt-gebyret der er langt høyere, over 1000 kroner. 

Anonymkode: aac8b...4b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes du skal ringe om den andre timen, iallfall. 

Hvis psykologen aldri ringte, kan de ha sendt ut faktura ved en feil. Mange steder er det kontorpersonale som sender ut fakturaene etter et visst tidspunkt hvis behandler ikke har gjort det, og de vet ikke at du ikke ble ringt til. Hvis du ikke gir beskjed om det er det ingen som oppdager feilen. 

Anonymkode: c215f...4d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...