AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Grunn for stryk sist: Kjørte for fort i forhold til forholdene (var fare for vannplaning), samt. et mindre vikepliktsbrudd + hadde ikke observert en elg. Nå har jeg ny oppkjøring om en uke, og er så ekstremt redd for å stryke igjen. Jeg har ikke råd til å stryke en gang til, så står jeg ikke denne gangen blir det nok et halvt år til neste gang. Har dere noen tips? Både til å roe ned, og hva jeg burde fokusere på å øve på. jeg bor på et lite sted hvor det er lett å kjøre opp. Ingen motorvei, en rundkjøring og ingen lyskryss. Og til andre som har strøket: Hva strøk dere på? Anonymkode: e3ae5...0fb
Setter Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Strøk på første oppkjøringen, sensor mente jeg kjørte for fort (lå ikke over fartsgrensa), lite miljøvennlig kjøring tror jeg, og mente jeg gjorde andre i trafikken usikre. Denne sensoren var kjent for å stryke folk sa trafikklæreren min etter oppkjøring, og veldig nerver for fart ( selv om det ikke går for fort hehe). Var ganske trygg på at jeg skulle bestå 2 gangen, trafikklæreren mener jo tross alt du er klar til å kjøre opp. Prøvde å puste med magen, og veeeldig obs på andre trafikanter, og kjørte så pent jeg kunne. Bestod, og sensoren der sa hen nesten syns jeg kjørte for forsiktig men at det var helt greit 😅 Har ikke så mye tips annet enn pust, og ta deg god tid til å sjekke omgivelser når du feks skal ut fra kryss osv.. Dersom du følte at du gjorde en feil på oppkjøring, kan du vise refleksjon ved å si det på slutten at ja vet jeg egentlig burde gjort det og det, så kan det hende sensor er grei alt etter hvilken type feil.. Kan ikke være for graverende. 1
Schmuhu Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 On 5/26/2023 at 12:41 PM, AnonymBruker said: Grunn for stryk sist: Kjørte for fort i forhold til forholdene (var fare for vannplaning), samt. et mindre vikepliktsbrudd + hadde ikke observert en elg. Dette med elgen var uheldig. Vannplaning derimot blir mer relevant i høyere fart. Jeg ønsker ikke å kalle det umulig men svært usannsynlig at du får vannplaning om du holder deg til 80km/h eller mindre. Har du derimot hatt store og dype pytt så kan du erfare vannplaning veldig fort også på lave hastigheter. Vikepliktbrudd er alltid alvorlig. Det er bra at du strøk på den. On 5/26/2023 at 12:41 PM, AnonymBruker said: Nå har jeg ny oppkjøring om en uke, og er så ekstremt redd for å stryke igjen. Jeg har ikke råd til å stryke en gang til, så står jeg ikke denne gangen blir det nok et halvt år til neste gang. Livet som bileier er VELDIG MYE dyrere enn en oppkjøring. Du har råd til det også eller? On 5/26/2023 at 12:41 PM, AnonymBruker said: eg bor på et lite sted hvor det er lett å kjøre opp. Ingen motorvei, en rundkjøring og ingen lyskryss. Det er jo det verste. Da får du nesten ikke vist hva du kan eller ikke kan. Bykjøring blir et mareritt. Få deg oppkjøring på et større tettsted om du kan. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Vikeplikt er viktig, så det må du overholde. Vannplaning og elg var uflaks Anonymkode: 2f5cf...c13 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Teoritentamen.no har forberedelser til oppkjøring Anonymkode: 156d2...f04
Friluftsmann70 Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 Det er veldig mange som stryker på første oppkjøring. Og jeg skjønner godt at du er nervøs. Det var du nok også første gangen. Det er lett å være stresset i en slik situasjon. Det som er den store forskjellen fra forrige gang, er at du nå har vært gjennom dette. Da har du enklere for å roe ned og senke skuldrene. En anbefaling er å kjøre til trafikkstasjonen når du øvelseskjøre. Parker og tenk at du har sensor i bilen. Hjernene vil bli flinkere til å stresse ned når du har vært gjennom dette tidligere. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Sov godt natten før. Slapp litt av med mindfulness eller yoga. Så går det nok fint. Når lærer lar deg kjøre opp, har hen tro på at du klarer deg. Stol like mye på deg selv, du. Lykke til! Anonymkode: eaf42...d59 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Schmuhu skrev (17 timer siden): Dette med elgen var uheldig. Vannplaning derimot blir mer relevant i høyere fart. Jeg ønsker ikke å kalle det umulig men svært usannsynlig at du får vannplaning om du holder deg til 80km/h eller mindre. Har du derimot hatt store og dype pytt så kan du erfare vannplaning veldig fort også på lave hastigheter. Vikepliktbrudd er alltid alvorlig. Det er bra at du strøk på den. Livet som bileier er VELDIG MYE dyrere enn en oppkjøring. Du har råd til det også eller? Det er jo det verste. Da får du nesten ikke vist hva du kan eller ikke kan. Bykjøring blir et mareritt. Få deg oppkjøring på et større tettsted om du kan. Schmuhu Det er stor forskjell på ha LAPPEN og ha BIL altså. Med lappen kan du kjøre andre sine biler og bli mer attraktiv på jobbmarkedet. Ikke alle eier bil og ikke alle vil eie bil selv om de vil ha lappen. Anonymkode: 26ed9...068 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Schmuhu skrev (18 timer siden): Dette med elgen var uheldig. Vannplaning derimot blir mer relevant i høyere fart. Jeg ønsker ikke å kalle det umulig men svært usannsynlig at du får vannplaning om du holder deg til 80km/h eller mindre. Har du derimot hatt store og dype pytt så kan du erfare vannplaning veldig fort også på lave hastigheter. Vikepliktbrudd er alltid alvorlig. Det er bra at du strøk på den. Livet som bileier er VELDIG MYE dyrere enn en oppkjøring. Du har råd til det også eller? Det er jo det verste. Da får du nesten ikke vist hva du kan eller ikke kan. Bykjøring blir et mareritt. Få deg oppkjøring på et større tettsted om du kan. Schmuhu Vikepliktsbruddet var ikke bare min feil. Derfor jeg kalte det er «mindre» vikepliktsbrudd. Kom i et uoversiktlig kryss hvor jeg hadde vikeplikt. Hadde klar kjørebane, men så kom det en bil på min høyre side ut fra en sving i altfor høy fart (typ 60km/t i 40 sone) og jeg måtte bråbremse og fikk ikke rygget fort nok, så jeg hindret bilen som kom på min venstre side. Og jeg skal ikke bli bileier med det første. Skal låne mine foreldres bil i sommer (når de er bortreist) for å kunne komme meg til og fra jobb😅 Men takk for råd! Anonymkode: e3ae5...0fb
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Sov godt natten før. Slapp litt av med mindfulness eller yoga. Så går det nok fint. Når lærer lar deg kjøre opp, har hen tro på at du klarer deg. Stol like mye på deg selv, du. Lykke til! Anonymkode: eaf42...d59 Tusen takk🙏 Anonymkode: e3ae5...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå