AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Barnet har 40 i feber, men i grunn ingen tegn til luftveisinfeksjon. Hva kan feberen ellers komme av? Anonymkode: ad5d0...90b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Hvor gammelt er barnet? Hvis barnet er under 3 år kan det være den fjerde barnedykdom. Høy feber i noen dager. Når feberen forsvinner kommer gjernet et svakt utslett på hele kroppen. Anonymkode: 2d6ea...267 2
Sofakona Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Virus, bakterie, det kan være mye rart i kroppen 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammelt er barnet? Hvis barnet er under 3 år kan det være den fjerde barnedykdom. Høy feber i noen dager. Når feberen forsvinner kommer gjernet et svakt utslett på hele kroppen. Anonymkode: 2d6ea...267 3 år. Den fjerde barnesykdom har han hatt, og det er vel bare en gang man får det? Anonymkode: ad5d0...90b
Kaja-81 Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 Da sønnen min va liten, fra rundt ettårsalderen og til han ble 2, hadde han ofte høy feber uten andre symptomer. Ingen undersøkelser kunne avdekke årsaken.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 Hvis barnet har utslett, hodepine eller er stiv i nakken kan det være hjernehinnebetennelse. Ikke vanlig, men greit å tenke på. Eller 4.barnesykdom som nevnt tidligere. Kan også være urinveisinfeksjon, men med feber bør det være en del smerter ved vannlating. Og ikke så vanlig hos barn. Ta kontakt med lege hvis barnet fremstår veldig redusert i formen (slapp/sløv/lite kontakt). Anonymkode: 8820f...bf6 1
AdonisFFM Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 (endret) En VELDIG oversett årsak hos barn (småbarn) er ofte når de får en ny tann. Vitenskapen på dette er ikke super-solid, men anekdotisk har jeg sett mye i samsvar med dette. Se om det er noen nye tenner på vei, eller har nettopp vært. (Endting på gummer, ømme steder... Endret 26. mai 2023 av AdonisFFM
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 Min datter hadde ingen symptomer annet en feber ved uvi da hun var på omtrent samme alder. Lever inn en urinprøve i tilfelle Anonymkode: 005c8...51e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #9 Skrevet 26. mai 2023 Nyrebekkenbetennelse (uvi er uten feber) er vanlig hos oss når det ene barnet har høy feber og ingen andre symptomer. En urinprøve utelukker det/avklarer det. Pleier ikke å ha trøbbel med tissing, men kan ha magesmerter litt og på. Anonymkode: 25f39...7df
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Skrevet 26. mai 2023 AdonisFFM skrev (5 timer siden): En VELDIG oversett årsak hos barn (småbarn) er ofte når de får en ny tann. Vitenskapen på dette er ikke super-solid, men anekdotisk har jeg sett mye i samsvar med dette. Se om det er noen nye tenner på vei, eller har nettopp vært. (Endting på gummer, ømme steder... Nyere forskning har vel vist at det ikke er tannfrembrudd som skaper feber, men at sykdom i kroppen kan trigge tannfrembrudd. Hvertfall det jeg har blitt fortalt av «alle» på sykehuset og barnelege på helsestasjonen 🤔 Anonymkode: 593c8...eda
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Skrevet 26. mai 2023 Barnet mitt får høy feber ved ørebetennelse. Men 40 i temp på et lite barn er ikke spesielt høyt, småbarn får ofte høyere feber enn voksne, og de tåler som regel høyere feber bedre. Det kan skyldes så mye. Magevirus, UVI, ørebetennelse , barnesykdom eller annen virusinfeksjon. Anonymkode: 593c8...eda
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 Hos våre barn kommer gjerne feberen først og snuen senere, i løpet av de neste dagene. Anonymkode: fc632...f61
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Skrevet 26. mai 2023 4 på min sin avdelig var borte i dag, begge mine fikk 39 i feber i går og har fortsatt 39-40 i dag. Barnehagen sa det var noe som gikk, så følger med tråden. Anonymkode: 32d57...add
AdonisFFM Skrevet 26. mai 2023 #14 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nyere forskning har vel vist at det ikke er tannfrembrudd som skaper feber, men at sykdom i kroppen kan trigge tannfrembrudd. Hvertfall det jeg har blitt fortalt av «alle» på sykehuset og barnelege på helsestasjonen 🤔 Anonymkode: 593c8...eda Det er nok lite forsking som har evnet å konkludere den ene eller andre veien. At sykdomsutbrudd kan lede til at tenner kommer på et utviklingsmessig stafie nlir muligens mer spekulativt. Det er jo vanlig at høy feber uten andre tegn kommer i assosiasjon med "toothing". Feber er jo gjerne et veldig inflamnatorisk tegn og nok mer vanlig jo yngre en er.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Skrevet 26. mai 2023 Jeg ligger med akkurat det samme og det viste seg å være korona 🤷 Har ingen andre symptomer enn høy feber. Anonymkode: e96fb...7d6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 Det kan være mye forskjellig. Vi har kun opplevd så høy feber ved ørebetennelse, men ellers ikke hatt så mye sykdom. Anonymkode: ef38f...33c
Gjest Albbas Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 Helt vanlig med virusinfeksjon som ikke gir andre symptomer enn feber og slapphet, særlig hos barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå