AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Jeg ble singel for et par år siden etter et langvarig forhold til ungdomskjæresten. Dating etter det har ikke ført til fast forhold. Det skal mye til for at jeg blir betatt/forelsket. Er jeg ikke i utgangspunktet interessert så er det umulig å mane fram følelser for personen, selv om alt stemmer på papiret. Det er greit nok. Utfordringen min er knyttet til når jeg blir betatt. Har datet to i løpet av denne tiden som jeg ble hodestups forelsket i. Jeg klarte ikke være meg selv med dem, på en måte. Var ekstremt opptatt av å være «perfekt» rundt dem, veldig opptatt av utseendet mitt. De var også veldig kjekke menn, og hadde ikke mangel på andre interesserte. I tillegg ble de hovedfokus i livet mitt. Jeg klarte ikke å tenke på noe annet. Stalket dem på SoMe, ble sjalu når de fant på ting uten meg. Jeg holdt denne sjalusien for meg selv, og frontet en «gå ut og kos deg! 😃» Med et falskt smil. Men innvendig så var jeg ødelagt. Var clingy, og tidlig ute med å foreslå at «nå er vi vel kjærester». Den ene begynte å trekke seg tilbake etter noen måneder, jeg var vel for intens for han. Han jeg datet sist flyttet til en annen by så forholdet hadde ikke livets rett uansett. Må si at for intense menn er turnoff for meg, så aner ikke hvorfor jeg blir en sånn selv☹ Noen som kjenner seg igjen og blir litt besatte når dere liker noen? Hvordan klarer dere å roe ned den tendensen? Anonymkode: d6c98...692
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Høres ut som mat for en psykolog. Du hadde sikkert fått det bedre med deg selv etter kun et par timer. Anonymkode: f9a06...465
Anele Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Anbefaler deg å lese om anxious attachment style. 1
Bombasi Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Jeg tenker at det viktigste her er at du er både har selvinnsikt og er selvbevisst. Du har klart å lokalisere utfordringene dine og problemene dine opp mot dating, og du er villig til å endre dette. Det meste av jobben er gjort. Nå er det bare om å gjøre å starte jobben med å nedregulere seg selv og få deg til å slappe mer av. Og siden du allerede er så bevisst på dette så tenker jeg at nedreguleringsjobben vil du klare å få til hvis du går inn for det. Og ja, du har helt rett. Intense greier er ikke tiltrekkende, og folk som er interessert på en mer laid-back-måte (uten å være kostbar) er mye mer attraktivt. Tror det kan være lurt å se på dating som noe som du ikke har noe å tape på, men som du samtidig ikke trenger å legge mye innsats i. For det høres ut som om at du satser hardt når du først går for noe, der fallhøyden skremmer deg. Det første du kan gjøre er å slutte å perfektisere utseende ditt. Tillat deg å være mer enkel. Så kan du jobbe med å anstrenge deg litt mindre, bekymre deg litt mindre og ikke minst overtenke litt mindre, samt kutte en del av stalkingen. Klarer du å komme deg dit så har du også blitt et nytt menneske, herav den versjonen av det mennesket du etterspør. Ta det steg for steg. Du er som sagt så selvbevisst at dette får du til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå