Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #1 Del Skrevet 26. mai 2023 For et par år tilbake skrev jeg en post om hvorfor og hvordan min kone og jeg begynte å praktisere mannlig kyskhet (male chastity). https://forum.kvinneguiden.no/topic/1461045-mannlig-kyskhet-intimitet-lek-og-lystproblematikk/ For de uinnvidde: Mannlig kyskhet dreier seg om at mannen gir partneren sin kontrollen over sin seksuelle nytelse, inkludert orgasmer. Siden den gang har vi fortsatt på reisen, og lært mye. Altfor mye til å kunne dekke i én post, så jeg vil konsentrere meg om hvor vi er nå. For noen måneder siden fikk vi vårt første barn. Det er kjempefint, men det har også snudd opp ned på det meste i ekteskapet: søvn, egentid, overskudd, husarbeid, romantikk, sex, og så videre. Likevel har vi knapt hatt det bedre i parforholdet. Vi tror det skyldes at vi praktiserer kyskhet mer seriøst enn noen gang. De siste månedene har kona gjentatte ganger sagt at kyskhet er det som redder ekteskapet vårt. Det er kanskje å sette det på spissen, for jeg tviler på at vi hadde skilt oss. Men vi hadde hatt mer konflikter, mye mindre fysisk og emosjonell intimitet, kommunisert dårligere om følelser og behov, hatt mindre romantikk og kanskje minimalt med sex. På sikt hadde vi kanskje sklidd helt fra hverandre. Så kanskje hun har rett tross alt? Med kyskhet er forholdet vårt nært og intimt, og det er gjennomsyret av sex og romantikk. Ikke fordi vi nødvendigvis har så hyppig sex, men fordi det er en konstant seksuell spenning mellom oss. Den spenningen gir oss romantiske stunder nesten hver eneste dag. Hun kaller seksualiteten min for «kjærlighetsmotoren» i forholdet. Så hvordan fungerer det? Mye kunne vært sagt, jeg nøyer meg med hovedpunktene: 1) Romantikk: Uten kontroll over egne utløsninger blir jeg veldig kåt i løpet av få dager, og innen en uke er jeg desperat. Hva kan jeg gjøre? Å be om å få onanere er meningsløst, de tider er helt forbi. Tigge om sex? Noen kvinner liker ikke det, men nå er kona blitt så trygg på å si nei at når det skjer en gang innimellom, så synes hun det er gøy og koselig. Noen ganger sier hun ja til sex, men ofte bare ler hun og erter meg kjærlig for at jeg er så kåt. Mitt neste trekk? Nærmest instinktivt begynner jeg å kurtisere henne. Kysse henne i nakken når jeg går forbi henne. Gi henne en fotmassasje mens hun sitter og leser. Romantisk middag. Små kjærtegn, konstant forspill, over timer eller dager eller i verste fall uker. Det er ikke kalkulert fra min side, og jeg forventer ikke at det enkelte kjærtegn leder til sex. Likevel blir seksualiteten min en katalysator for romantikk, og for oss blir det også mer sex. 2) Emosjonelt: For meg er kyskhet veldig sårbart. Før fikk hun aldri se hvor seksuell jeg egentlig er, jeg skjulte det ved å onanere bort mesteparten av lysten. Nå får hun se seksualiteten min helt umaskert. Noen ganger føles det utleverende. Når hun da aksepterer meg som jeg er, føler jeg meg veldig elsket. Aksept betyr at hun uttrykker at det er fint at jeg er så seksuell som jeg er. Aksept kan være samleie, men det kan også være at hun smiler og sier, «du er søt når du er kåt!» Og som nevnt. Når jeg er kåt, blir jeg hengiven og romantisk. Da føler også hun seg mer elsket. Forholdet blir mer intimt på et emosjonelt plan. 3) Konflikthåndtering: Siden kyskhet i utgangspunktet var mitt initiativ, har vi snakket mye om hva hun får ut av det. Vi kom blant annet frem til at hun kan bruke kontrollen i sexlivet til å bestemme utenfor sexlivet. For oss var dette en logisk følge av at vi ikke ønsket et klart skille mellom den seksuelle og den ikke-seksuelle delen av forholdet. Om jeg ikke føyer meg når hun bestemmer noe, så vil det gå utover utløsningene mine – noe det egentlig aldri er verd. Det høres kanskje ut som manipulasjon, men husk at det er noe jeg har oppmuntret fordi jeg liker at seksualiteten min er positiv for henne til tross for at hun har mye mindre lyst enn meg. Har vi begge avtaler for kvelden, og lurer på hvem som skal passe babyen? Hun kan bare bestemme. Synes jeg det passer dårlig at svigermor kommer på besøk? Hun kan bare bestemme. Resultatet er at vi ofte ler og flørter oss gjennom uenigheter, så de aldri blir reelle konflikter. Større utfordringer må vi selvsagt snakke oss gjennom, men da er det et godt utgangspunkt at vi har et så nært forhold. Og igjen kan det forenkle saken at hun til syvende og sist kan bestemme. 4) Overskudd, søvn og husarbeid: Her bidrar kyskhet på flere måter. Jeg har nesten alltid lyst, men for henne er overskudd en forutsetning for å få lyst. Det at hun har det bra er selvsagt utrolig viktig i seg selv, og mye viktigere enn min nytelse. Men innimellom kan det være en god løsning at hun sier: «Du får komme hvis du…», eller «du får ikke komme før du har…» Noen ganger sier hun det rett ut, andre ganger bare skriver hun det på en «to-do-list» på kjøleskapet. Det ingen andre vet er at lista viser ting hun vil at jeg skal gjøre, og at hvor raskt/sakte jeg får gjort det kan påvirke mine utløsninger i positiv eller negativ retning. I tillegg: Når jeg er kåt, tenker jeg mer på kona. Da blir jeg også mer oppmerksom på behovene hennes. Det blir ikke viktigere for meg at hun har det bra, men jeg blir mer oppmerksom. Hvilket resulterer i mer barnepass, husarbeid, osv. For er en tid tilbake gikk kona på trilletur med en annen nybakt mor. Denne moren brukte mye av tiden på å klage over mannen sin. Det lot til at mannen undervurderte hvor tøft det er å være nybakt mor, og derfor bidro altfor lite. Straks min kone var hjemme igjen, takket hun meg for at jeg bidrar så mye hjemme, og fortalte om samtalen hun hadde hatt. «Tipset du henne om kyskhet», spurte jeg. Hun lo og avkreftet. «Men jeg tenkte faktisk på det. Om vi hadde kjent hverandre bedre, så tror jeg kanskje at jeg hadde gjort det!» 5) Hva det koster Er det alltid rosenrødt? Stort sett ja, på alle de måtene jeg har beskrevet over. Men alt har sin pris. Prisen vi begge har betalt har vært mye jobbing, prating, prøving og feiling. Hennes pris har vært viljen til å våge. Våge å si nei, våge å ta plass, våge å bestemme. Det har vært utfordrende for henne, men også sunt. Resultatet er blant annet mer selvtillit, også på andre arenaer i livet. Prisen jeg må betale er først og fremst færre utløsninger, og å måtte håndtere å være veldig kåt. Er det verd det? Det beror på humøret, men stort sett ja. Bytter jeg masse solo-sex med noen få samleier? Joda, men det viktige er at jeg bytter masse solo-sex med et bedre ekteskap og en lykkeligere kone. Da blir også jeg lykkeligere. I begynnelsen trivdes hun med kyskhet fordi hun merket at jeg ble lykkeligere og at ekteskapet ble bedre. Nå trives jeg med kyskhet i stor grad fordi hun blir lykkeligere og ekteskapet bedre. Jeg har begynt å tro at kyskhet har potensiale til å redde mange ekteskap, og styrket enda flere. Det hender det jeg tenker på når jeg leser innlegg her på KG. Kanskje særlig for par som sliter med ulik lyst, lite romantikk i hverdagen eller ulike problemer knyttet til lav innsats fra mannen (i forholdet, husarbeid, barnepass, trening/ivareta egen helse/utseende…), så tror jeg at kyskhet kan være en game-changer. Men det forutsetter forpliktelse, innsats og kommunikasjon fra begge parter. Hører gjerne om flere eksperimenterer med dette. Det er også bare å komme med spørsmål om mannlig kyskhet. For spørsmål om andre kinks, er jeg feil person å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #2 Del Skrevet 26. mai 2023 Interessant. Jeg tror det for noen krever mye arbeid å komme dit at stadige kjærtegn og hint om sex ikke føles som sexpress og gir dårlig samvittighet. Anonymkode: 4bfa1...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 26. mai 2023 #3 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg synes det er utrolig trist at du har funnet deg en dame og fått barn med henne uten å være i nærheten av samme planet seksuelt. Hadde mannen min funnet på noe sånt som "mannlig kyskhet" hadde jeg vurdert skilsmisse, for JEG VIL HA SEX. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #4 Del Skrevet 26. mai 2023 Veggdyret skrev (33 minutter siden): Jeg synes det er utrolig trist at du har funnet deg en dame og fått barn med henne uten å være i nærheten av samme planet seksuelt. Hadde mannen min funnet på noe sånt som "mannlig kyskhet" hadde jeg vurdert skilsmisse, for JEG VIL HA SEX. Vi har det som sagt veldig bra sammen, så litt uklart for meg hvorfor du synes det er trist. Kyskhet er sikkert ikke noe for deg, men det virker som du misforstår litt. Kyskhet betyr fravær av solo-sex (for ham), ikke fravær av sex. Kyskhet kan kombineres med et veldig aktivt sexliv. Jeg har lest om flere som praktiserer mannlig kyskhet nettopp fordi hun har mest lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #5 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant. Jeg tror det for noen krever mye arbeid å komme dit at stadige kjærtegn og hint om sex ikke føles som sexpress og gir dårlig samvittighet. Anonymkode: 4bfa1...16c Ja, du har helt rett. Det kan derfor være nødvendig at han tilpasser kjærtegnene så det ikke blir for mye. Så blir hun kanskje mer komfortabel etter hvert. Uansett viktig at det skjer på hennes premisser. Ellers er mye av vitsen borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Del Skrevet 26. mai 2023 Det er så usexig med submissive menn. Har en hjemme sjøl 🤮 Anonymkode: 94c9c...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Del Skrevet 26. mai 2023 Jerv skrev (3 timer siden): Jeg har lest om flere som praktiserer mannlig kyskhet nettopp fordi hun har mest lyst. Kan du forklare litt mer om det? Anonymkode: b303a...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er så usexig med submissive menn. Har en hjemme sjøl 🤮 Anonymkode: 94c9c...7e7 Kaster du opp av din egen mann, er du i feil forhold. Anonymkode: b303a...a3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #9 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kaster du opp av din egen mann, er du i feil forhold. Anonymkode: b303a...a3e Han er snill på andre måter, men det submissive i han dreper ektenskapet her ja. Anonymkode: 94c9c...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er snill på andre måter, men det submissive i han dreper ektenskapet her ja. Anonymkode: 94c9c...7e7 Gi ham til ei dame som faktisk liker hans seksualitet, og finn deg en mann du faktisk tenner på. Anonymkode: b303a...a3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg kunne tenke meg å prøve ut mannlig kyskhet. Vi har gjort det litt og har bur feks. Vi bor ikke sammen, da, så jeg vet ikke hvordan det skulle fungert mellom besøkene. Anonymkode: b303a...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gi ham til ei dame som faktisk liker hans seksualitet, og finn deg en mann du faktisk tenner på. Anonymkode: b303a...a3e I en vanlig populasjon er det vel sånn ca 99% av kvinner som velger noe annet en submissive menn da. Men ja jeg vurderer det kraftig Anonymkode: 94c9c...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Del Skrevet 26. mai 2023 Så flott at dere har funnet en vei til et godt samliv! Kyskhet er nok ikke for alle (personlig foretrekker jeg det andre veien), men det kan absolutt være verdt et forsøk for den som leker litt med tanken. Anonymkode: a7deb...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #14 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan du forklare litt mer om det? Anonymkode: b303a...a3e Det er ganske enkelt, egentlig. Når han har minst lyst, er det desto viktigere at han sparer all sin seksuelle energi til henne. De fleste menn blir mer kåt når det har gått en stund siden forrige utløsning. Det dreier seg om å hjelpe ham til å bygge opp lyst. Hovedprinsippene for kyskhet er egentlig veldig enkle: 1) Han onanerer ikke. 2) Hun får bestemme hvor mye eller lite sex de skal ha. Så er det opp til hvert enkelt par hvordan det utvikler seg derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #15 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg kunne tenke meg å prøve ut mannlig kyskhet. Vi har gjort det litt og har bur feks. Vi bor ikke sammen, da, så jeg vet ikke hvordan det skulle fungert mellom besøkene. Anonymkode: b303a...a3e Det er bare å prøve, og se hva det blir til for dere. Dere kan prøve med bur, men kan også bare avtale at han/du ikke får lette på trykket selv. Kanskje det vil være med på å bygge opp spenningen til dere endelig møtes igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #16 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): I en vanlig populasjon er det vel sånn ca 99% av kvinner som velger noe annet en submissive menn da. Men ja jeg vurderer det kraftig Anonymkode: 94c9c...7e7 Litt usikker på nøyaktig hva du legger i "submissiv". Virker som du har mange forutinntatte ideer. I mitt tilfelle er jeg submissiv på den måten at jeg tilsidesetter mine behov for utløsning til fordel for parforholdet, fordi dette er hva som fungerer for oss. Ellers kan jeg være ganske dominant. I perioder der det funker for kona, så "tar" jeg henne hardt og bestemt, når jeg vil. Kyskhet gjør meg mer dominant i slike situasjoner, fordi jeg er ekstra kåt etter å ha gått noen dager. Men det skjer innenfor kyskhetsdynamikken fordi hun 1) kan si nei (åpenbart, hvis ikke hadde det vært overgrep), og fordi 2) jeg ikke onanerer. Ikke for å si at jeg ville vært sexy i dine øyne, og helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Jeg bryr meg bare om kona på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #17 Del Skrevet 26. mai 2023 Så fint at dere har funnet noe som fungerer for dere. Selv kunne jeg aldri vært i et forhold hvor den ene parten alene skal avgjøre når eller om man har sex ei heller vil jeg være i et forhold hvor den ene bruker sex som kontroll, straff eller belønning for ting som skjer utenfor soverommet, som husarbeid. For meg, og oss, er det viktig at vi er likestilte. Det du beskriver høres mer ut som en 24/7 sexlek, og ikke et velfungerende likestilt forhold, men det er helt greit så lenge dere begge vil ha det sånn. Anonymkode: 4fc74...8e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #18 Del Skrevet 26. mai 2023 Jerv skrev (4 timer siden): Det er bare å prøve, og se hva det blir til for dere. Dere kan prøve med bur, men kan også bare avtale at han/du ikke får lette på trykket selv. Kanskje det vil være med på å bygge opp spenningen til dere endelig møtes igjen? Akkurat nå er han på reise, men jeg vurderer å starte opp med det når han er tilbake. Erfaringsmessig fungerer alt best mellom oss når jeg tar styring. Men vi har brukt litt tid på å finne gangen i det. Jeg ønsker at vi skal bevege oss mer mot 24/7, utfordringa er at vi ikke bor sammen. Anonymkode: b303a...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #19 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Akkurat nå er han på reise, men jeg vurderer å starte opp med det når han er tilbake. Erfaringsmessig fungerer alt best mellom oss når jeg tar styring. Men vi har brukt litt tid på å finne gangen i det. Jeg ønsker at vi skal bevege oss mer mot 24/7, utfordringa er at vi ikke bor sammen. Anonymkode: b303a...a3e Jeg kjenner ham jo ikke, men det kan jo være at han vil synes det er kjempespennende om du tar styringen ved å initiere oppstart og deretter gradvis lede utviklingen frem mot 24/7. Dere må uansett ha masse lykke til! Får jeg spørre hvorfor du ønsker å starte opp? (Bare av nysgjerrighet, interessant å få nye perspektiver.) Hva ser du på som hovedutfordringa med at dere ikke bor sammen, og hva ser du på som fordelene til tross for at dere ikke bor sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jerv Skrevet 26. mai 2023 #20 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så fint at dere har funnet noe som fungerer for dere. Selv kunne jeg aldri vært i et forhold hvor den ene parten alene skal avgjøre når eller om man har sex ei heller vil jeg være i et forhold hvor den ene bruker sex som kontroll, straff eller belønning for ting som skjer utenfor soverommet, som husarbeid. For meg, og oss, er det viktig at vi er likestilte. Det du beskriver høres mer ut som en 24/7 sexlek, og ikke et velfungerende likestilt forhold, men det er helt greit så lenge dere begge vil ha det sånn. Anonymkode: 4fc74...8e6 Takk for fornuftig kommentar. Ja, man kan se på det vi gjør som en 24/7 sexlek, der det seksuelle noen ganger er noe underliggende, og andre ganger ligger helt i overflaten. Og ja, slik vi praktiserer det, så går det utover likestillingen. En mindre skjev variant av kyskhet har egentlig vært praktisert i ulike kulturer og religioner i århundrer. Taoisme er kanskje det klareste eksempelet, der paret har sex, men uten at han skal få utløsning hver gang. Sæd er forbundet med livskraft, og livskraft bør ikke forspilles i utide. Onani er selvfølgelig helt utenkelig. Videre har forbudet mot onani i ortodokse tolkninger av jødedommen ofte blitt knyttet til det å bygge seksuelle spenninger i parforholdet. Det finnes sikkert mange slike eksempler, men poenget er at den moderne, kinky varianten slekter på eldre varianter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå