Gå til innhold

Bør jeg velge sommerjobb med salg/promotør på gata eller nattevakt på bensinstasjon?🥲

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 0ce4a...b61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge høres like grusomme ut. Får du ikke jobb i matbutikk eller på et sykehjem?

Anonymkode: f2458...7d4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

MÅ du velge en av dem? Da ville jeg den førstnevnte 

Anonymkode: 8936a...c9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Begge høres like grusomme ut. Får du ikke jobb i matbutikk eller på et sykehjem?

Nei😭😭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

MÅ du velge en av dem? Da ville jeg den førstnevnte 

Hvorfor? Jeg er ganske sjenert som person, men er villig til hva som helst for penger… 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bensinstasjon! Deilig sommerjobb! Så kan du hvile på stranden på dagen! 

Anonymkode: d57f8...7c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle matbutikk og sykehjem være bedre? :D

Anonymkode: d57f8...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt sosial angst så for meg er salg på gata helt utelukket. Hadde lett valgt nattevakt 😅

Anonymkode: e7221...fa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvem du er.

Anonymkode: f54ef...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg klare salg-jobb selv om jeg er sjenert? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor? Jeg er ganske sjenert som person, men er villig til hva som helst for penger… 

Da bør du velge bensinstasjonen! 

Som promotør er hoveddelen av å jobben å stanse å snakke med fremmede på gata/butikken, og bli avvist igjen og igjen og igjen. Og det forventes at du fortsatt er smilende og går i møte med neste fremmede, for å selge noe de mest sannsynlig ikke vil ha. 

Som nattevakt så er det iallefall kundene som kommer til deg, de vet hva de vil ha, og de har selv oppsøkt din stasjon. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ER salg/promotering provisjonsbasert ?  Da må du for all del ikke rote deg bort i det.

Anonymkode: 48e28...073

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siste. Timelønn, ferdig.

hvordan er lønnsbetingelsene på salgsjobben? Folk hater å Forbi dem. Må være verdens verste jobb.

Anonymkode: 608b0...b7b

• Liker 1
Skrevet

Nå skal jeg si noe på tvers av den generelle oppfatningen. Men det er et godt råd.

Karrieremessig er promotør utrolig mye mer verdifullt enn å ha jobbet som nattevakt på en bensinstasjon. Det er knapt noen ting som er så viktig på en CV som kommersiell erfaring, for da viser du at du evner å dra penger INN til virksomheten du jobber i senere, skape nye forretninger og at du faktisk tør og har kompetanse i å gjøre en slik jobb.

Men hva som er mest bekvemt her og nå må du selv ta stilling til. Det handler jo ikke minst om mennesketypen. Hvis du vet med sikkerhet at du aldri skal jobbe i en resultatorientert bransje / stilling senere, så kan du jo like gjerne bare velge det du har mest lyst til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt nattvakt på bensinstasjon, uten tvil! 

Anonymkode: 7f3a1...382

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke bensinstasjon-jobben siden jeg ikke er hjemme for fysisk intervju:| Ahhhh får så panikk av dette, den salgsjobben kan være det eneste jeg får, jeg MÅ tjene penger i sommer, men virker helt forferdelig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi nattevakt på en bensinstasjon høres ut som en farlig jobb 

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt nattevakt. Gateselgere er jo uglesett, stort sett med god grunn der de tvinges til å oppsøke og nesten løpe etter tilfeldige ofre på gata. Nesten verre enn telefonsalg.

Anonymkode: a0e94...542

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi nattevakt på en bensinstasjon høres ut som en farlig jobb 

Nei.

De stedene hvor det antas være en risiko, så er det satt inn en rekke sikkerhetstiltak. Det er selvfølgelig alarmer, i tillegg så er det vanligvis både vektere innom ofte nok i forhold til plassering og risikovurdering, samt at politi stopper innom.

Hadde det vært en jobb med høy risiko hadde det gjenspeilet seg i kravene i stillingsutlysning.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...