Gå til innhold

Vondt på hele venstreside, alvorlig eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I 2 dager nå har jeg hatt intens migrene på venstreside (øyet). Itillegg føler jeg meg hoven i halsen på venstreside av halsen og er øm der. Også vondt i venstreside av nakken. Jeg sendte en video til et familiemedlem hvor personen reagerte på at det så ut som at hele venstreside av ansiktet hang og at jeg kun bevegde munnen min på høyre side. Har både snakket, gått og bevegd meg ekstra sakte når smertene har oppstått (men det er kanskje ubevisst for å ikke trigge migrenen?). Har hatt så intense smerter at jeg var på vei til å kaste opp. Begge gangene har det gitt seg mot kvelden så smertene har ikke vart 24/7.

Er diagnostisert med blant annet kronisk bihule betennelse og migrene - så jeg er vant til å ha migrene og spenningshodepine, men ikke slik som nå.

Noen som har opplevd det samme? Burde jeg oppsøke legevakt? (Legen hadde ikke time før i august, bor på tettsted).

Anonymkode: 23607...be1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk lege. Lykke til🌻

Anonymkode: df18d...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver dette er annerledes en du noen gang har hatt før, og at fastlegen ikke har ø-hjelp timer (noe de i grunn er pålagt å ha)? Da er det vel neste skritt å ringe legevakten hvis du er bekymret. Ingen i en chat tråd på internett kan diagnosere deg 🤷🏽

Anonymkode: 7bfa7...df1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du skriver dette er annerledes en du noen gang har hatt før, og at fastlegen ikke har ø-hjelp timer (noe de i grunn er pålagt å ha)? Da er det vel neste skritt å ringe legevakten hvis du er bekymret. Ingen i en chat tråd på internett kan diagnosere deg 🤷🏽

Anonymkode: 7bfa7...df1

Men er det jeg lurer på.. om det er nødvendig med øyeblikkelig hjelp? Blir så klein av å være dramaqueen.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det jeg lurer på.. om det er nødvendig med øyeblikkelig hjelp? Blir så klein av å være dramaqueen.

Du har annerledes symptomer enn vanlig, familiemedlemmet ditt reagerte også på noe, greit å ta en sjekk.

Det er ikke noe dramaqueen? Du tar en telefon til fastlege eller legevakt, beskriver det familiemedlemmet ditt sa og hvordan du synes det er annerledes denne gangen. Du behøver ikke vite på forhånd om det er helt nødvendig eller ikke, ingen forventer at du som pasient skal vite alt.

Anonymkode: fbe9a...137

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det faktisk INGEN her inne som kan eller har lov å svare på! Du bør ta kontakt med helsepersonell fremfor et anonymt nettforum!

Anonymkode: d1318...3f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du møter en sykepleier når du ringer 116117.

Anonymkode: e8531...902

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det ?

Anonymkode: 0f3fe...518

Skrevet

Ja, du må ringe legevakten. Ikke utsett det, det er ikke noe kleint med det i det hele tatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du møter en sykepleier når du ringer 116117.

Anonymkode: e8531...902

Støtter den. 

Dette kan være alvorlig. Ingen her som kan stille diagnose via diskusjonsforum. 

Ikke vent å se, ring 1-1-3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har hatt dette i 12 dager og det har ikke falt deg inn å gå til lege?

Anonymkode: 90219...979

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten. Du har smerter, hevelse og endret motorikk i ansiktet, dette må vurderes av noen. Og ikke bagatelliser det når du ringer!

Anonymkode: e2436...635

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nevrologen min ga meg klar beskjed om å oppsøke hjelp hvis jeg fikk slike symptomer. Vi med migrene har lett for å tenke at det bare er migrenen, ofte er det det, men slike nye symptomer kan også være andre alvorlige ting og må undersøkes av lege. Så ring legevakten slik at en lege får tatt en vurdering. 

Anonymkode: 6891c...9aa

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...