Gå til innhold

Finnes det behandling mot hodepine i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i tredje trimester og siste ukene slitt mye med hodepine som er der konstant. Gir kvalme og lyssky. Men vært og målt protein i urin og blodtrykk er lavt. Er så lei av å våkne hver morgen til intenst hodepine som varer helt til leggetid. Paracet hjelper ikke. Og legen sier sånn er det bare å være gravid. Har jo mange uker igjen til fødsel og vet ikke hva jeg kan gjøre 

Anonymkode: 74f4f...f1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hodepine kan jo komme av så mangt. Jeg kan få det av stiv nakke og da hjelper det noen ganger med (forsiktig) manuell behandling hos fysioterapeut. 

Anonymkode: 18b27...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Amputasjon 

Anonymkode: d050e...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en sjekk hos kiropraktor? Eller massasjetime for å få løst opp i spenninger?

Anonymkode: 9bbd8...41d

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Amputasjon 

Anonymkode: d050e...dfe

God ide 😬🤣

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en sjekk hos kiropraktor? Eller massasjetime for å få løst opp i spenninger?

Massasje time høres godt ut 

AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut hva som er årsaken. Er det stiv nakke? Migrene? Når ble BT og urin sjekket? Husk at det kan endre seg raskt.

Anonymkode: 0a7c3...91e

AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut hva som er årsaken. Er det stiv nakke? Migrene? Når ble BT og urin sjekket? Husk at det kan endre seg raskt.

Anonymkode: 0a7c3...91e

Ble sjekket for 3 uker siden .. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble sjekket for 3 uker siden .. 

Det er for lenge siden.

Du bør ta kontakt med jordmor i dag.

Om helsestasjonen ikke har kapasitet ta med urinprøve og få målt bt på føden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også dette i slutten og hadde lavt blodtrykk og ingen protein. Var kvalm, lyssky, kastet opp og vondt i hodet hver dag. Hodepinen var det fra jeg våknet til jeg sovnet.

Etter 1 uke ble blodtrykket høyt, 2 uker så høyt at jeg startet på medisin og etter 3 uker fikk jeg protein og diagnosen svangerskapsforgiftning. Så pass på å sjekk dette oftere enn normalt, jeg er helt sikker på at hodepinen var begynnende svangerskapsforgiftning selv om blodtrykket var normalt i begynnelsen. Etter fødsel forsvant hodepinen 

Anonymkode: 032c4...5c6

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er for lenge siden.

Du bør ta kontakt med jordmor i dag.

Om helsestasjonen ikke har kapasitet ta med urinprøve og få målt bt på føden.

Takk fikk komme inn til legen. Har alltid hatt lavt blodtrykk men nå har det steget litt og ligger litt over normalen. Ingen protein i urin men ny kontroll neste uke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk fikk komme inn til legen. Har alltid hatt lavt blodtrykk men nå har det steget litt og ligger litt over normalen. Ingen protein i urin men ny kontroll neste uke. 

Det er bra du får oppfølging!

Ikke nøl med å ta kontakt med føden om symptomene dine forverrer seg. Svangerskapsforgiftning kan eskalere raskt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også sjekker bt og urin ved flere anledninger og alt var bra, helt til det plutselig ikke var det. Var med legen for noe helt annet og vi sjekket bt bare for sikkerhetsskyld. Da var bt skyhøyt plutselig i tillegg til utslag på urinprøve. 

Vær litt på å krev å få sjekket bt ofte om du har hovedverk, sykdomsfølelse og synsforstyrrelser! 

Anonymkode: 90b28...523

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk også sjekker bt og urin ved flere anledninger og alt var bra, helt til det plutselig ikke var det. Var med legen for noe helt annet og vi sjekket bt bare for sikkerhetsskyld. Da var bt skyhøyt plutselig i tillegg til utslag på urinprøve. 

Vær litt på å krev å få sjekket bt ofte om du har hovedverk, sykdomsfølelse og synsforstyrrelser! 

Anonymkode: 90b28...523

Ja jeg skal på kontroll igjen tirsdag. Føler meg veldig rar i kroppen og veldig sliten. Sover mye. Men vært syk og da med forkjølelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...