AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 Sett i lys av dagens situasjon. Burde vi alle få oss ekstra jobber? F.eks; Helgejobb på bensinstasjon, vaskejobb på kveldstid. tenker når situasjonen er som den er og mange har det trangt økonomisk. Jobber to jobber selv og har gjort i mange år Anonymkode: ebb59...b9d
Adrenalina1 Skrevet 26. mai 2023 #2 Skrevet 26. mai 2023 Nei takk.. Det er ikke verdt å ødelegge helsa si for. Da lever jeg heller litt trangt. 3
Bovina sancta Skrevet 26. mai 2023 #3 Skrevet 26. mai 2023 Jeg tenker vi burde fokusere på å få de som er syke som har restarbeidsevne ut i så mye jobb som er forsvarlig. Vi kan ellers risikere å bikke en arbeidsmengde som skubber flere ut i uførhet fordi de ikke vil makte denne belastningen. Vinningen går mer enn opp i spinningen hvis vi blir færre som må "betjene" flere. Det kan bli en ond spiral som blir vanskelig å komme ut av. Alternativt, burde vi kanskje akseptere at vi samlet ikke skal noe mer opp i levestandard. Hadde vi fått til litt bedre fordelingspolitikk, kunne vi helt sikkert klart å sørge for grei levestandard til alle med det vi har. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Hvorfor skal alle ha ekstra jobber fordi noen har dårlig økonomi? Jeg har så jeg klarer meg og vel så det i min jobb. Anonymkode: 27652...776 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sett i lys av dagens situasjon. Burde vi alle få oss ekstra jobber? F.eks; Helgejobb på bensinstasjon, vaskejobb på kveldstid. tenker når situasjonen er som den er og mange har det trangt økonomisk. Jobber to jobber selv og har gjort i mange år Anonymkode: ebb59...b9d De fleste klarer seg greit økonomisk når de er i 100% jobb. Om en er nødt til å ha to jobber slik som du, bør man vurdere å skifte beite eller ta mer utdannelse. Anonymkode: b4500...6e1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Skrevet 26. mai 2023 Neitakk, lever heller asketisk (som jeg trives med) enn det tullet der. Anonymkode: 2f588...957
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 Nei, alle bør ikke det - men de som føler det er trangt står jo selvfølgelig fritt til å søke seg en ekstrajobb. Utover det, så er det nok lurere å sørge for jevn og god deltakelse i arbeidslivet, snarere enn at alle skal jobbe veldig mye. Per i dag så er arbeidsbyrden i samfunnet veldig skjevfordelt der mange løper som en strikkball, mens mange andre ikke jobber. Det er ikke bærekraftig i lengden når man blir flere utenfor arbeidslivet og færre i arbeidslivet. Anonymkode: 49d0f...49e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #9 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste klarer seg greit økonomisk når de er i 100% jobb. Om en er nødt til å ha to jobber slik som du, bør man vurdere å skifte beite eller ta mer utdannelse. Anonymkode: b4500...6e1 Har ikke sagt at jeg har det trangt. Jeg har ikke boliglån på huset mitt og har to millioner på bok. Jeg jobber to jobber for å spare opp mer så ikke sparepengene blir spist av eventuelt inflasjon. Tenker at å jobbe to jobber er bra for å sikre fremtiden. Anonymkode: ebb59...b9d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Skrevet 26. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Sett i lys av dagens situasjon. Burde vi alle få oss ekstra jobber? F.eks; Helgejobb på bensinstasjon, vaskejobb på kveldstid. tenker når situasjonen er som den er og mange har det trangt økonomisk. Jobber to jobber selv og har gjort i mange år Anonymkode: ebb59...b9d Hvorfor burde vi det? Anonymkode: 6b6bc...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Skrevet 26. mai 2023 Barnevakten skal ha mer i timen enn vaske jobb og bensinstasjon ville betalt meg. Anonymkode: 52d88...645
Andro Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 De eneste som kommer til å huske at du jobba for mye er de som savna deg hjemme... ingen kommer til å verdsette det. Vi ønsker oss ikke et USA, der folk sliter i tre jobber for å få mat på bordet, mens sjefen tjener fett på å utnytte folka sine. Vi skal stå sammen om kreve ei levelig lønn på de 35-40 timene vi jobber. Arbeidslivet i Norge blir stadig mer effektivt. Stadig flere oppgaver kan løses med færre folk, og eierne tjener mer. Arbeiderne som reelt sett skaper verdiene skal sitte igjen med lønn for det strevet vi gjør, og ei full stilling skal være nok. Å selge seg billig er illojalt, uklokt og dyrt for samfunnet i lengden. Vi som liker å gjøre en ekstra innsats fordi vi har overskuddsenergi og god helse kan heller bruke fritida vår på oppgaver vi brenner for, enten det er å drifte hagelaget, være besøksvenn, bygge ny friidrettsbane på dugnad, lokalpolitikk, språktrening på frivilligsentralen eller å tilby gratis veiledning på nett eller telefon innen et felt vi har kompetanse på. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste klarer seg greit økonomisk når de er i 100% jobb. Om en er nødt til å ha to jobber slik som du, bør man vurdere å skifte beite eller ta mer utdannelse. Anonymkode: b4500...6e1 Jeg har god råd, men velger likevel å jobbe 140-150 % i snitt (to jobber) for å kunne investere slik at jeg kan ha mer enn nok også når jeg blir pensjonist. Anonymkode: 5a8cc...c8a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #14 Skrevet 26. mai 2023 nei, vi burde nok alle jobbe mindre, og det kommer til å bli realitet for mange ganske snart. Det er ikke nok jobber til alle, med alt automatisering, og mennesker er ikke effektive 8 timer i strekk uansett. Anonymkode: 1923d...41f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): nei, vi burde nok alle jobbe mindre, og det kommer til å bli realitet for mange ganske snart. Det er ikke nok jobber til alle, med alt automatisering, og mennesker er ikke effektive 8 timer i strekk uansett. Anonymkode: 1923d...41f Det er mer enn nok jobb til alle, men bare ikke jobber som folk har lyst på. Jeg kunne jobbet veldig mye mer om jeg hadde ønsket. Anonymkode: 5a8cc...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå